Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finskt förslag: Klassa skjutbanor som kritisk infrastruktur

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
1 hour ago exabit sa:

Ett utmärkt förslag! Hoppas vi anammar det i Sverige också så att skjutbanorna fredas från idiotiska närboende husägare; vilka efter sitt husköp noterar att det minsann ibland smäller från skjutbanan. :wallbash:

Jag tycker det också!:thumbsup: Om det kommer att ske i Sverige vet jag inte. Det är allt för många som gnäller uti smällandet.:down:

Ska vi hoppas på att minstrarna Jonson och Strömmer snappar upp förslaget och driver igenom det?:thumbsup:

Publicerat

Är objektivt rent vansinne att lägga ner skjutbanor mtp skjutfärdigheten och för att det blir mer eller mindre omöjligt att etablera nya.

Personligen skulle jag bli väldigt nöjd över fredade skjutbanor både för att ha någonstans att skjuta och för att jag irriterar mig som fan på att folk som bor i närheten kan ha något att säga till om. Hörde att i ex Spanien har den rätt som först var på plats. Mkt rimligt.

I Finland har staten stått för övningsplugg. Vet inte om det är så längre men det var så fram till ”ganska nyligen”.

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Det är ju nästan humor!!

Våra departement och länsstyrelser är så illa infekterade av fredsskadade miljöpartister och annat bös så att ens tänka tanken i vårt land är bara att glömma. En ambitiös regering kan möjligen tillsätta en utredning som därefter måste inhämnta massa fakta från sagda aktivister.. sen skjuts alla ev vettiga förslag i sank när vi får regeringsbyte. Möjligen att klimatpolitiska rådet kan sätta stopp för alla såna tankar även.. de har ju fått sjukt mkt makt och är aktivister rätt igenom(eller åtminstone i majoritet).

Hörde nyligen en professor som uttalade sig om att hans elever som var politiskt intresserade istället för att bli politiker vill bli tjänstemän för att det ger dem mer möjlighet att påverka.

En kompis som som jobbade på en LST undvek att prata om att han jagar för att det inte skulle bli dålig stämning bland "kollegorna". Säger en del om vilka grundidéer som fanns på den LST. Sen ska man väl inte dra alla LST över en kant, de som håller i jaktfrågor i Sörmlands är klart rimliga när jag haft pratat med dem i några olika ärenden.