Publicerat December 10, 20232 yr Detta är en populär post. Jag passar på att lägga in en bild på nya vakkojan som är under konstruktion, inte vindtät för fem öre men den kommer inredas med skivor som inte syns och kamin för go värme. Det har varit ett kul projekt för mig sonen och brorsan med son! Det har gått åt en hel del grillkorv dessutom 🙂
Publicerat December 10, 20232 yr 1 minute ago Hipshot sa: Det där är ju seriöst bygge delux! Tackar! Jo det har genererat en del slit men den klär platsen lite bättre än en av plåt som stått där tidigare
Publicerat December 10, 20232 yr 1 minute ago KJE81 sa: Fin rundtimmerkoja, är det öppet i taket? Än så länge men vi bygger fortfarande 🙂
Publicerat December 10, 20232 yr Timrad med Asp! Ska bli intressant att se hållbarheten på den, tror den är utmärkt, vad som kan bli ett problem är hackspetten framöver.
Publicerat December 10, 20232 yr 8 hours ago Mad Mike sa: Timrad med Asp! Ska bli intressant att se hållbarheten på den, tror den är utmärkt, vad som kan bli ett problem är hackspetten framöver. Nåväl! Jag har inte varit så knusslig där finns ek också. 🙂
Publicerat December 10, 20232 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Snyggt o ett häftigt bygge! Tack så mycket 🙂
Publicerat December 10, 20232 yr 6 hours ago karelsk blandning sa: Borde man inte barkat stockarna? Häftigt bygge iaf, mer bilder. Jo minsann det borde man men då hade det sannolikt inte blivit någon stuga 😄 Tack för det bilder kommer.
Publicerat December 10, 20232 yr Detta är en populär post. vi gjorde lite till idag, bland annat tätade mellan stockarna och installerade dörr och kamin 🙂👍
Publicerat December 10, 20232 yr 46 minutes ago Tjörnbon sa: vi gjorde lite till idag, bland annat tätade mellan stockarna och installerade dörr och kamin 🙂👍 Den ser onekligen fin ut, riktig trapperkänsla! Kan vi få se någon bild på insidan också?
Publicerat December 10, 20232 yr Detta är en populär post. 1 hour ago KJE81 sa: Den ser onekligen fin ut, riktig trapperkänsla! Kan vi få se någon bild på insidan också? Ser grymt mysigt ut, vi vill också ha bild på utsikten från stugan! Vem vet en vacker dag kanske du hittar mig där inne!
Publicerat December 10, 20232 yr 2 hours ago Tjörnbon sa: vi gjorde lite till idag, bland annat tätade mellan stockarna och installerade dörr och kamin 🙂👍 En riktig trapper koja- fan vad läckert. Så skulle jag vilja bo- på heltid 👍😉
Publicerat December 10, 20232 yr Gullig stuga men inget 3-glas direkt Kommer osökt att tänka på legenden Heimo Korth.
Publicerat December 11, 20232 yr Detta är en populär post. 15 hours ago Tjörnbon sa: vi gjorde lite till idag, bland annat tätade mellan stockarna och installerade dörr och kamin 🙂👍 Kan vi få lite bilder hur kojan ser ut invändigt? Kamin, sovbritsar? Renskin/ fårfällar? Golv? Spis, Olika lösningar.... Jag är mycket intresserad av kojor, dugouts, vintertält med kamin etc. Det finns mycket sånt på Youtube.. Har funderat ett tag på att bygga en trapperkoja på tomten- bara därför att.... Kan andra åka till båten i Askersund över helgen- eller till stugan eller sova i husbilen kan jag väl "campa" på tomten och grilla köttbitar och koka kaffe och skjuta luftgevär med min hund... Alltid retar det nån..... Fina lilla krummelur- jag vill aldrig bliva stur....
Publicerat December 11, 20232 yr 53 minutes ago Dansken sa: Kan vi få lite bilder hur kojan ser ut invändigt? Kamin, sovbritsar? Renskin/ fårfällar? Golv? Spis, Olika lösningar.... Jag är mycket intresserad av kojor, dugouts, vintertält med kamin etc. Det finns mycket sånt på Youtube.. Har funderat ett tag på att bygga en trapperkoja på tomten- bara därför att.... Kan andra åka till båten i Askersund över helgen- eller till stugan eller sova i husbilen kan jag väl "campa" på tomten och grilla köttbitar och koka kaffe och skjuta luftgevär med min hund... Alltid retar det nån..... Fina lilla krummelur- jag vill aldrig bliva stur.... 🙂 jo det är kul med kojor!! Jag är rädd att jag inte har några bilder på insidan men någon sovbrits blir det nog inte, kojan är inte stor nog. Det blir 2 stolar med kamin, försöker fixa några bilder lite längre fram, men jag vill inte kapa tråden allt för mycket..😄
Publicerat December 11, 20232 yr 12 hours ago exabit sa: Gullig stuga men inget 3-glas direkt Kommer osökt att tänka på legenden Heimo Korth. Det är ett aktivt val att ha englas annars tar det så lång tid att värma bort frosten så man ser något.
Publicerat December 11, 20232 yr 13 hours ago Mad Mike sa: Ser grymt mysigt ut, vi vill också ha bild på utsikten från stugan! Vem vet en vacker dag kanske du hittar mig där inne! 😄 vilken överraskning! Jag ska försöka få till ett par bilder inom kort 👍
Publicerat December 11, 20232 yr 15 hours ago KJE81 sa: Den ser onekligen fin ut, riktig trapperkänsla! Kan vi få se någon bild på insidan också? Kommer 👍🙂
Publicerat December 13, 20232 yr Detta är en populär post. Vid kvällens kontroll av snarorna så fick ytterligare en räv stämpla ut för gott,och den var även rätt så angripen av skabb.
Publicerat December 14, 20232 yr Nu till något riktigt skumt. Har en åtel och skjutit 2 rävar, massor med spår och alltid räv på kameran. Senast innan den stora snömängden kom hade jag en räv just framför tornet men den smet iväg, dvs sket i åteln. Sen kom snön och jag har fyllt på denna åtel flera gånger per vecka, ligger bland annat 15 kg hundmat torrfoder utspritt. Senaste 3 veckorna efter den större snömängden kom inte en enda räv på kameran, bara fåglar och faktiskt rådjur som verkar intresserade av hundmaten?? 🙃 Nu har vi soptippen bara 1 km bort i luftlinje så jag gissar att snömängden gör att de inte ids promenera runt utan tar den säkra vägen till tippen. Skumt bara att den som jag hade fram inte kommit tillbaka på ytterligare besök 😏
Publicerat December 14, 20232 yr Tror snömängden begränsar deras rörlighet rätt kraftigt.. Även om de käkar vid tippen så kutar de runt ändå men sträckorna begränsas av snön.