Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 23/24

Featured Replies

Publicerat

Ber om ursäkt om tråden redan finns men tyckte det var lite rörigt med massa gamla trådar om räv som spänner över decennier. 

Vem lägger upp första augustiräven? 52 minuter kvar 🦊

• Svar 177
  • Visningar 17k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• marcus.söderlund
    marcus.söderlund

2025 förvisso men fick faktiskt skjuta en räv igår. Händer inte vardag längre..   Behöver komma ihåg hörselskydden nästa gång, smäller bra med hagelbössan i sovrummet.

• Lär nog bli sista räven för mig den här säsongen, satt i kojan i lördags.  Nr 18,jag har haft både sämre & bättre vintrar men så är det..

• Ut på ett uppdrag åt kommunen nu under morgonen, en skabbräv som strök omkring nära stan. Var en liten årsräv som smittats så då lär det väl dyka upp flera från samma kull. Men nu är den iaf

Posted Images

Publicerat

Hade två juli-rävar men hittade bara den ena och någon bild blev inte tagen pga 204Ruger i skallen... 

Publicerat

Ska ut först imorgon så jag blir inte ”först”, men det är inte direkt det jakt handlar om heller ;) 

Publicerat

Vet av ett gryt där dom är 8a... så jag ska dit och titta imorgon.

• 2 weeks later...
Publicerat

Har alltid dåligt med räv, till de blir kallt! Sköt 13 förra året själv tror jag de var? Godset ca 80 grannen 5. Var länge sedan jag såg en räv faktiskt 

Publicerat

Min koja är fortfarande invaderad av kraftiga oljeväxter.. kommer nog att ta en sittning till innan skörden i alla fall men det känn segt, vet att de tar sprutspåren in på gården och då kommer jag aldrig åt dem eller ens ser dem.

Men när oljeväxterna åker av.. då jävlar! 

Btw.. var in till Norrtälje för att försöka komma åt gammalt hundfoder av en fodernasare.. Herrejösses! Gick och skrotade i butiken i en timme.. gubbfan stod och surrade med en hundkärring och DET TOG FAN ALDRIG SLUT!! Hur kan man ha så mkt att säga?? 

Slutade med att jag köpte hundgodis av en sommaranställd och hintade att jag ville surra med chefen men detta föll platt till backen. Gav mej efter ytterligare en halvtimme.. 

Publicerat
2 minutes ago Hipshot sa:

Men när oljeväxterna åker av.. då jävlar! 

Blommar dom än??

Publicerat

Vet inte, inte varit där på länge..

• 2 weeks later...
Publicerat

Fan va det trillar räv! Jag kommer att få jobba på när oljeväxterna äntligen slagits... var och kikade i går tror jag det var, fortfarande gula blommor i eländet... hoppas få dem slagna innan oktober..

Publicerat
6 hours ago Hipshot sa:

Fan va det trillar räv! Jag kommer att få jobba på när oljeväxterna äntligen slagits... var och kikade i går tror jag det var, fortfarande gula blommor i eländet... hoppas få dem slagna innan oktober..

Har du inget annat ställe att sitta på? Men man blir kanske bortskämd när du har din super åtel så att sitta vid en vall eller ett hygge är inte lika givande😅

Publicerat

Jo det finns faktiskt möjligheter.. ska fundera lite, står ett torn invid en fasanutsättning där de rappat ikull allt vete. Egentligen ganska hett.. vi får se om jag testar där... 

Publicerat
10 minutes ago Hipshot sa:

Jo det finns faktiskt möjligheter.. ska fundera lite, står ett torn invid en fasanutsättning där de rappat ikull allt vete. Egentligen ganska hett.. vi får se om jag testar där... 

känns spontant som ett kanonställe att ta ett pass där. Dom där fasanerna brukar kunna dra bra med räv sen är dom så korkade att dom inte sticker när räven kommer😂

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag ser ett högst konkret bevis på att du kontrollerade dem innan du gav dej ut 😎

• 2 months later...
Publicerat

Jag byggde 2 värmlandsfällor i sommras och bytte ut min gamla trotjänare också värmländsk tunnel men den började bli lite mjuk i stommen och överallt annars också för den delen. Jag trodde inte att det skulle bli någon räv i den i år men en av brorsonens tuppar blev för frestande 🙂👍premiärfångst förutom skatan som lyckades fastna förra veckan. 

bådar gott för viltvården några år framåt .20231208_062235.thumb.jpg.3800db587c47d2e18aee8315181b04ed.jpg