Publicerat November 2, 2025Nov 2 18 hours ago Hipshot sa: Vet inte hur de har det i 08-träsket, själv huserar jag i 0175 paradiset! Men oavsett geografin så är snö äckligt, kallt och blött! Så sjukt bra höst i år när snön som kom for och all nederbörd kommit i vatten form.
Publicerat November 6, 2025Nov 6 Detta är en populär post. Blev ett pass på några tim i vakkojan igår kväll,nu har vi ju haft flera dagar med plusgrader så snön har sjunkit ihop rejält med områden helt utan snö nu. Men var klart och fint väder med fullmåne och det räckte för att skjuta en fin rävhane,men behövde sitta & spana med handkikare över dom mörkaste områden. Såg aldrig då den kom ut men tyckte att ett område ändrat form & blivit lite större så checkade av med zeissen och då syntes den,in över pangen och så slutade kvällen för den räven.
Publicerat November 20, 2025Nov 20 Detta är en populär post. Vaknade av ett jäkla ryck. Titta ut o där stod den😎 222an invigd och det är dags o somna om. Edit: hämtade räven. Sköt brant uppifrån på relativt kort håll. Så utgången vart grisig. Men den blev på plats, och hänger nu på väggen.
Publicerat November 20, 2025Nov 20 Detta är en populär post. Snyggt! Sköt två inatt men inga bilder.. pga reasons..
Publicerat November 20, 2025Nov 20 1 hour ago Hipshot sa: Snyggt! Sköt två inatt men inga bilder.. pga reasons.. Snyggt👍 Fick peta in innehållet i bukhålan igen så man kunde hänga upp den😅
Publicerat November 21, 2025Nov 21 Detta är en populär post. Första sittningen för säsongen igår. Trafikrådjur som åtel. Blev en hane 6,9 kg. V-max 50gr i 223R. Flyktsträcka 0m. Den hade väldigt lång och tjock svans. Tvekade ett tag om jag skulle ta rätt på svansen, men lät det vara.
Publicerat Januari 27Jan 27 Detta är en populär post. Blev ett eftersök för mig på morgonen, satt I vakkojan igår och sköt på en skabbis som klappade ihop men rullade och hade sig & kom iväg. Men inte hade den kommit så långt och var död då jag hittade den,var enkelt att följa blodstänken på snön.. Så blev en brasa där på plats i skogen.
Publicerat Januari 27Jan 27 11 minutes ago stefan sa: Blev ett eftersök för mig på morgonen, satt I vakkojan igår och sköt på en skabbis som klappade ihop men rullade och hade sig & kom iväg. Men inte hade den kommit så långt och var död då jag hittade den,var enkelt att följa blodstänken på snön.. Så blev en brasa där på plats i skogen. Snyggt!
Publicerat Januari 27Jan 27 43 minutes ago stefan sa: Blev ett eftersök för mig på morgonen, satt I vakkojan igår och sköt på en skabbis som klappade ihop men rullade och hade sig & kom iväg. Men inte hade den kommit så långt och var död då jag hittade den,var enkelt att följa blodstänken på snön.. Så blev en brasa där på plats i skogen. Grattis o bra jobbat!
Publicerat Februari 2Feb 2 Detta är en populär post. Tagit fram snarorna och satte ut 6 st i snön igår,och idag så satt första räven. Så det börjar ju bra..
Publicerat Februari 3Feb 3 Detta är en populär post. Det flyter på bra med snarorna just nu,idag vid morgonens check så fick jag 2 st.En liten tik och en stor hane.
Publicerat Februari 6Feb 6 Detta är en populär post. Det åker dit nån räv då & då,nu senast på morgonen så satt en hanräv med skabb.Det var nr 4 sedan måndag,haa sedan haft någon som känt lukt eller sett nåt på snön och vänt just före snaran men det är sånt som händer.
Publicerat Februari 8Feb 8 Detta är en populär post. Här är räv nr 5 som fått stämpla ut den här veckan en hane.
Publicerat Februari 11Feb 11 Detta är en populär post. Nu har jag dragit upp snarorna & pausar i några dagar,men önskar verkligen det kommer nysnö så det får radera gamla spår.I måndags på morgonen fick jag hjälpa 2 rävar till ur snarorna och den ena hade början till skabb.Men nöjd med resultatet då det nu är 7 rävar mindre i markerna.
Publicerat %s vid %s %d dy Nu har jag inte haft snarorna i snön på ett tag ,endast varit till min skogsåtel för att kasta ut mera krubb har en hink med hundfoder som jag slänger ut ur.Och igår drog jag ut en trafikdödad ren som jag högg upp magen på så nu lär det bli drag där & snarorna åker ut snart.
Publicerat %s vid %s %d dy Bra Stefan! Kul att man ser någon som kör hårt för att hålla rävbeståndet i schack.👍