Publicerat Januari 14, 200620 yr När jag skjuter skeet har jag typ bara kornet i ögonvrån. Jag bara lyfter och skjuter, går fint de Jag menar,jag brukar iaf träffa 20/25 duvor
Publicerat Januari 15, 200620 yr Korn på hagel är helt förkastligt, med vissa undantag. Brytningsfel Dålig syn Stillasittande eller stående mål, där skytten får tid på sig att sikta.Vilket inte alltid blir bättre. Allt annat är något fel, oftast i träffläget eller borrningen.Eller rättare sagt en som siktar kommer alltid att bli slöare till skott än en som skjuter med hageln på rätt sätt. Om det hjälper just den specifika skytten att bli en bättre hagelskytt. Är det rätt.
Publicerat Januari 15, 200620 yr Har man full choke är det mycket bra med korn. Övade först på duvor och både jag, farsan och brorsan sköt snäppet bättre med fiberoptiskt.. Men då är ju också träffytan i storleken med en medecinboll på normala avstånd.
Publicerat Augusti 2, 200619 yr Tycker inte det spelar roll i snabba skott, vet ej att man nånsin ser kornet när man skjuter.. Tycker däremot att om man testar nyttvapen är det suveränt med 2 korn,- man ser "exakt hur man ligger..