Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inskjutningsstöd + ritning

Featured Replies

Publicerat

Tänkte svetsa ihop ett enkelt inskjutningstöd för just inskjutning, testa laddningar och rengörning.

Är det någon som har länk till ritning på en enkel konstruktion eller lämpliga mått i bakhuvudet?

Bild på hemmabyggen är också intressant.

Jag vet att sandsäckar är ett alternativ, men just nu känner jag inte för att gräva mig igenom 1m snö för lite sand  ;)

Mvh

Publicerat

Gjorde en sånhär (http://www.poff-tech.se/foto/29126.jpg).

Dock skjuter jag hällre med benstöd monterat :)

Publicerat

Gäller det något som skall användas regelbundet skulle jag nog satsa på att spika ihop en riktig skjutbänk samt ngt liknande bilden på förra inlägget. Använder ofta biltaket o en jacka som skjutstöd. Funkar ganska bra de me

Publicerat
  • Författare

Det kommer nog användas ganska flitigt på 2-3 olika skjutbanor där det står rejäla skjutbänkar, men inget vettigt stöd.

Jag hade tänkt mig något i stil med det kongratul länkade till, det borde ju vara ganska stabilt och enkelt att slänga ihop.

Publicerat
Gäller det något som skall användas regelbundet skulle jag nog satsa på att spika ihop en riktig skjutbänk samt ngt liknande bilden på förra inlägget. Använder ofta biltaket o en jacka som skjutstöd. Funkar ganska bra de me

Länge leve biltak.........

Publicerat
Länge leve biltak.........

...och sedan är det frågan om personen är så lång så att han/hon kan nyttja biltaket som skjutstöd utan att behöva stå på tå. ;) ;D

Publicerat
  • Författare

Jag behöver nog en pall också om jag ska skjuta från biltaket  ;)

Publicerat
Jag behöver nog en pall också om jag ska skjuta från biltaket  ;)

Ja, då kan det vara bättre att sitta/ligga och skjuta. :D;)

• 4 weeks later...
Publicerat

Motorhuven?  :)

Publicerat

Ni verkar skjuta in med jägarmässiga stöd. motorhuv och biltak, då vet man att man har samma stöd även vid jakten ;) ::);) ;D

Publicerat
Ni verkar skjuta in med jägarmässiga stöd. motorhuv och biltak, då vet man att man har samma stöd även vid jakten ;) ::);) ;D

Exakt.

Lagen är till för att brytas......  ::)

:D

Publicerat
Ändamålet helgar medlen ;D
Publicerat
Ändamålet helgar medlen ;D
;D

;D

Publicerat

Här är iaf en bild på mitt skjutstöd jag gjorde.

• 1 month later...
Publicerat

fint stöd du donat till.....

jag har en smidig lösning på saken, tog helt enkelt bort all mekanik och doningar ifrån lerduvekastaren och tog gängstänger igenom hålen i bägge ändarna och sedan en massa bleck och muttrar, blev riktigt bra ska fixa en bild.......

smidig lösning, bara lossa på skruvarna och sätta tillbaka prylarna ifrån kastaren om man vill krossa duvor nån dag.......alltså inget påsvetsat o fixat

mvh!

Publicerat
  • Författare

Svetsade ihop ett stöd av lite skrot jag hade liggandes, vackert blev de inte men borde funka för ändamålet.

Kan ta en bild nästa gång jag är på banan..

Mvh

Publicerat
Här är iaf en bild på mitt skjutstöd jag gjorde.

Det ser ju bra och behändigt ut. :D

Publicerat

Mycket fina stöd ni har fixat till! Blir sugen på att pula till ett själv... :P

MEN Såg på båda bilderna att främre delen av stödet låg an mot pipan... Jag fick lära mej i låg ålder att träffläget flyttas runt om man tar stöd mot pipan. ??? Har ni märkt av detta? I övrigt är jag mycket imponerad av era byggen... :D;)

Publicerat

jo du har helt rätt, måste varit full när ja byggde de..... :) haha nää men min Ruger e ju väldigt kort i sin helhet så med studsaren ska det väll inte vara några problem

Publicerat

Funderar på ett liknande stöd.

Men jag tänkte använda en sax-domkraft i fram så det blir höj och sänkbart.

Publicerat

det har jag sett varianter på, en mjuk kudde ovanpå och en stadig bänk borde funka prima!

såg den tänkta avskjtningsbocken igår, jääävlar va lång tid de e till 16 aug

Publicerat

Ett ställbart ställ som jag svetsat i hop.

Publicerat

Ser bra ut!  :D

Publicerat

Ser ju bra ut! :D Har Du ritning el. mått på det el. har Du bara tagit det från huvudet???:D