Publicerat Februari 19, 200719 yr Tänkte svetsa ihop ett enkelt inskjutningstöd för just inskjutning, testa laddningar och rengörning. Är det någon som har länk till ritning på en enkel konstruktion eller lämpliga mått i bakhuvudet? Bild på hemmabyggen är också intressant. Jag vet att sandsäckar är ett alternativ, men just nu känner jag inte för att gräva mig igenom 1m snö för lite sand Mvh
Publicerat Februari 19, 200719 yr Gjorde en sånhär (http://www.poff-tech.se/foto/29126.jpg). Dock skjuter jag hällre med benstöd monterat
Publicerat Februari 19, 200719 yr Gäller det något som skall användas regelbundet skulle jag nog satsa på att spika ihop en riktig skjutbänk samt ngt liknande bilden på förra inlägget. Använder ofta biltaket o en jacka som skjutstöd. Funkar ganska bra de me
Publicerat Februari 19, 200719 yr Författare Det kommer nog användas ganska flitigt på 2-3 olika skjutbanor där det står rejäla skjutbänkar, men inget vettigt stöd. Jag hade tänkt mig något i stil med det kongratul länkade till, det borde ju vara ganska stabilt och enkelt att slänga ihop.
Publicerat Februari 25, 200719 yr Gäller det något som skall användas regelbundet skulle jag nog satsa på att spika ihop en riktig skjutbänk samt ngt liknande bilden på förra inlägget. Använder ofta biltaket o en jacka som skjutstöd. Funkar ganska bra de me Länge leve biltak.........
Publicerat Februari 25, 200719 yr Länge leve biltak......... ...och sedan är det frågan om personen är så lång så att han/hon kan nyttja biltaket som skjutstöd utan att behöva stå på tå. ;D
Publicerat Februari 25, 200719 yr Författare Jag behöver nog en pall också om jag ska skjuta från biltaket
Publicerat Februari 25, 200719 yr Jag behöver nog en pall också om jag ska skjuta från biltaket Ja, då kan det vara bättre att sitta/ligga och skjuta.
Publicerat Mars 22, 200719 yr Ni verkar skjuta in med jägarmässiga stöd. motorhuv och biltak, då vet man att man har samma stöd även vid jakten : ;D
Publicerat Mars 22, 200719 yr Ni verkar skjuta in med jägarmässiga stöd. motorhuv och biltak, då vet man att man har samma stöd även vid jakten : ;D Exakt. Lagen är till för att brytas...... :
Publicerat Mars 22, 200719 yr Ni verkar skjuta in med jägarmässiga stöd. motorhuv och biltak, då vet man att man har samma stöd även vid jakten : ;DÄndamålet helgar medlen ;D
Publicerat Maj 7, 200719 yr fint stöd du donat till..... jag har en smidig lösning på saken, tog helt enkelt bort all mekanik och doningar ifrån lerduvekastaren och tog gängstänger igenom hålen i bägge ändarna och sedan en massa bleck och muttrar, blev riktigt bra ska fixa en bild....... smidig lösning, bara lossa på skruvarna och sätta tillbaka prylarna ifrån kastaren om man vill krossa duvor nån dag.......alltså inget påsvetsat o fixat mvh!
Publicerat Maj 7, 200719 yr Författare Svetsade ihop ett stöd av lite skrot jag hade liggandes, vackert blev de inte men borde funka för ändamålet. Kan ta en bild nästa gång jag är på banan.. Mvh
Publicerat Maj 7, 200719 yr Här är iaf en bild på mitt skjutstöd jag gjorde. Det ser ju bra och behändigt ut.
Publicerat Maj 7, 200719 yr Mycket fina stöd ni har fixat till! Blir sugen på att pula till ett själv... MEN Såg på båda bilderna att främre delen av stödet låg an mot pipan... Jag fick lära mej i låg ålder att träffläget flyttas runt om man tar stöd mot pipan. ??? Har ni märkt av detta? I övrigt är jag mycket imponerad av era byggen...
Publicerat Maj 7, 200719 yr jo du har helt rätt, måste varit full när ja byggde de..... haha nää men min Ruger e ju väldigt kort i sin helhet så med studsaren ska det väll inte vara några problem
Publicerat Maj 7, 200719 yr Funderar på ett liknande stöd. Men jag tänkte använda en sax-domkraft i fram så det blir höj och sänkbart.
Publicerat Maj 8, 200719 yr det har jag sett varianter på, en mjuk kudde ovanpå och en stadig bänk borde funka prima! såg den tänkta avskjtningsbocken igår, jääävlar va lång tid de e till 16 aug
Publicerat Maj 11, 200719 yr Ser ju bra ut! Har Du ritning el. mått på det el. har Du bara tagit det från huvudet???