Publicerat 12 timmar sedan %d hr Spelar väl mindre roll då beslutet nu är klubbat och klart? Nu är det dags att på allvar börja undersöka vad plugg till kal 28 kostar ❤️
Publicerat 12 timmar sedan %d hr Författare 7 hours ago Fläskfia sa:”Under torsdagens regeringssammanträde tog regeringen beslut om en ny vapenförordning.” Hmm, det är väl ändå Riksdagen som tar beslut om dylika ting?Nya lagar fattar riksdagen beslut om.Nya förordningar fattar regeringen beslut om.
Publicerat 2 timmar sedan %d hr På 2024-08-16 at 12:40 Mad Mike sa:Ingen som känner en singelkvinna med full jägarexamen men tom vapengarderob som vill gifta sig? Utseende ej relevantTänk, nu slipper du leta 🤣
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Författare 33 minutes ago Islänningen sa:Tänk, nu slipper du leta 🤣🤣 om du visste vilket högvarv min hjärna gått på de senaste dagarna!
Publicerat 1 timme sedan %d hr På 2023-11-14 at 12:32 dptrapper sa:Problemet kvarstå dock med det förbannade poängsystemet om max 20 poäng per hushåll sen krävs det grade 3 skåp. 😩Gör det? Roade mej med lite tråd arkeologi.. men ngt om poängsystem har åtminstone inte jag hört? OM tillstånd försöker begränsa så tror jag att tant och farbror polischef (de verkar sitta ihop) får något ton skit från Strömmer faktiskt.. På 2024-05-14 at 07:45 Skånepåg sa:Jag trodde faktiskt lite naivt att det faktiskt skulle bli bättre, men som jag ser det så har dom gjort der lite lättare med bössa 5-6 men i övrigt så är det bara försämringar.. Really? På 2024-08-13 at 19:45 Mad Mike sa:Det har snart gått två år sedan sista riksdagsvalet, den 31 Jan 2025 ska utredningen om en viltmyndighet senast presenteras för regeringen, då är det drygt 1.5 år kvar till val igen.Sen ska den beredas, kommenteras, förtydligas för att eventuellt senare tröskas genom riksdagen.Det som lät så bra inför valet inkl en förflyttning av licenshantering från polisen inser jag nu knappast kommer förverkligas före nästa val, om sympatiundersökningarna håller i sig får vi majoritetsskifte.Summan av denna senfärdighet är det endast den mycket väl betalde utredaren som kommer tillgodo, vi lär vara i samma sits som vanligt då de rödgröna skickar utredningen i papperskorgen.Löften..löften..löften..om det blir som jag tror kommer jag aldrig rösta igen då den svenska modellen havererat fullständigt. En röst på Tidö säkrad? På 2024-08-14 at 10:37 Mad Mike sa:Tyvärr har du nog rätt, det kommer bordläggas till efter nästa val och när de rödgröna åter är i riksdagsmajoritet kommer det röstas igenom, jag kan redan se tidöpartierna framför mig när dom beklagar sig med mantrat..Det var inte vi...Det var inte vi På 2024-08-16 at 12:40 Mad Mike sa:Ingen som känner en singelkvinna med full jägarexamen men tom vapengarderob som vill gifta sig? Utseende ej relevantBye bye Tinder? Äsch.. jag ska inte dumma mej men jag är enbart glad över förändringen! Defransson och jag ska göra affär sen får vi se..