Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny eller begagnad rekylfjäder till Remington 1100

Featured Replies

Publicerat
6 minutes ago Mad Mike sa:

Fast det hjälper inte mig eftersom jag lider svårt av den kroniska åkomman full garderob, eller det är egentligen en fundamental felformulering då en normal garderob för kläder lätt kan husera 20 vapen! En mer korrekt benämning torde vara skrubb!

Nuvarande vapenskrubb medger 6 ynkliga yttepyttiga platser....

Att handla något snabbt från såväl privatperson som utanför landets gränser går då fetbort tills dess att någon beslutsfattare på regeringsnivå med tillräcklig många hjärnceller inser heey this is fucked up! Och ger oss behövande rätt till vad vi rimligtvis är i behov av!

Puhh:P

Kasta remington-böset, du har väl två drillingar att nöta på.😊

Publicerat
  • Författare
12 minutes ago sidelock sa:

Kasta remington-böset, du har väl två drillingar att nöta på.😊

Nu lugnar vi ner oss lite, här kastas ingenting om inget sexigare dyker upp på rätt plats inom rimligt avstånd :thumbsup: jag har levt med fotbojan vapenskrubben i 40 år.....

Publicerat
5 minutes ago Mad Mike sa:

Nu lugnar vi ner oss lite, här kastas ingenting om inget sexigare dyker upp på rätt plats inom rimligt avstånd :thumbsup: jag har levt med fotbojan vapenskrubben i 40 år.....

Ponera att 1100an skulle förvandlas till sportbössa för jaktstig då.😊

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago sidelock sa:

Ponera att 1100an skulle förvandlas till sportbössa för jaktstig då.😊

Nu är jag ingen större vän av hittepålösningar ej heller av de sk motiveringarna som tvingar 300 000 jägare till att behöva vara....fantasifulla:thumbsup:

"And The truth shall set you free"

Publicerat

har du frågat Torsbo

Publicerat
  • Författare
18 hours ago 357 mangnum sa:

har du frågat Torsbo

Nepp, kollar här inne om någon känner till någon fjäder som existerar.

Hittade en på ebay efter tips men att få hit den skulle kosta mer än vad bössan är värd.

Går det inte att få tag på en till drägligt pris får jag fundera om och kanske skaffa mig något annat.

Inte värt jobbet att ringa land och rike runt för en fjäder till en 1100:thumbsup:

Har annan hagel om det behövs så det brådskar inte.

Publicerat
2 hours ago Mad Mike sa:

Nepp, kollar här inne om någon känner till någon fjäder som existerar.

Hittade en på ebay efter tips men att få hit den skulle kosta mer än vad bössan är värd.

Går det inte att få tag på en till drägligt pris får jag fundera om och kanske skaffa mig något annat.

Inte värt jobbet att ringa land och rike runt för en fjäder till en 1100:thumbsup:

Har annan hagel om det behövs så det brådskar inte.

Kanske kan det finnas här eller på liknande företag om du maxflax. 

https://www.fjadrar.se/produkter/tryckfjadrar

Ha de.

Publicerat

Det är fjädern som sitter i kolven som du söker? Vet en som har en liggande om det fortfarande är aktuellt.

Publicerat
  • Författare
36 minutes ago Luger6 sa:

Det är fjädern som sitter i kolven som du söker? Vet en som har en liggande om det fortfarande är aktuellt.

Absolut, be han mäta längden på den, är den inte kortare än 37cm så vill jag gärna köpa den!

Publicerat

375mm är den fram till metallbiten.

Publicerat
17 minutes ago Mad Mike sa:

Forumet är fantastiskt!

Det finns alltid någon som vet något eller kan fixa något.

Culot var den förste att kliva in och se om någon av hans fjädrar passade men dom var för korta.

Sen kommer Luger6 som en räddande ängel och bara säger en sån kan jag fixa! 

Fjädern är bytt nu och det är en helt annan schvung i slutstycket när det stänger, det var även ett helt annat motstånd när jag skulle montera den så jag har sannolikt åtgärdat felet.

Provskjutning längre fram.

Stort tack till alla inblandade för all hjälp! Det är såna här dagar av andras osjälviskhet man får hopp om framtiden:wub:

Om den fungerar bra i bössan, så notera lite data.

Längd obelastad, stigning, diameter på tråden, diametern på fjädern och om det går på något sätt att mäta kraften i den.

När jag jobbade med unterhåll för ett antal år sedan, så kom jag i kontakt med ett företag här i Sverige som tillverkar fjädrar.  För det mesta standardgrejer, men även special på beställning.

Säkert dyrt, men om denna fjäder är så svår att få tag på, så borde det finnas marknad för en mindre batch.

Publicerat

Om någon har en till så är jag också intresserad! Min är ännu i bra skick men med tiden kommer den ju bli dålig 

Publicerat

Reservdelar till 1100 kan knappast vara någon bristvara då det är en av dom mest tillverkade halvautomaterna någonsin. Dom kom väl i början på 60-talet och tillverkas vad jag förstår fortfarande då en del länders försvarsmakter använder dom. Var hos Berggren i Alvesta förra veckan och frågade om han hade en liggande men han hade inga kvar, vilket jag var en smula förvånad över då många jaktstigsskyttar använder sig av dessa och då gärna med cutts kompensator.

Publicerat
2 hours ago Luger6 sa:

Reservdelar till 1100 kan knappast vara någon bristvara då det är en av dom mest tillverkade halvautomaterna någonsin. Dom kom väl i början på 60-talet och tillverkas vad jag förstår fortfarande då en del länders försvarsmakter använder dom. Var hos Berggren i Alvesta förra veckan och frågade om han hade en liggande men han hade inga kvar, vilket jag var en smula förvånad över då många jaktstigsskyttar använder sig av dessa och då gärna med cutts kompensator.

Har försökt hitta på många ställen men ingen har, detta fick jag från fritid vildmark när jag mejlade dom i höstas.

"Toppen då förstod jag rätt, vart lite osäker då en kollega visade en annan del. Men tyvärr är det inget vi har hemma och inte heller något vi kan få tag på då Remington inte har någon återförsäljare i Sverige öht i dagsläget.

Beklagar att vi inte kan vara till större hjälp"

Publicerat
  • Författare
29 minutes ago HQA1640 sa:

Har försökt hitta på många ställen men ingen har, detta fick jag från fritid vildmark när jag mejlade dom i höstas.

"Toppen då förstod jag rätt, vart lite osäker då en kollega visade en annan del. Men tyvärr är det inget vi har hemma och inte heller något vi kan få tag på då Remington inte har någon återförsäljare i Sverige öht i dagsläget.

Beklagar att vi inte kan vara till större hjälp"

Precis så är det.

Det finns gott om reservdelar på amerikanska hemsidor men på samtliga står det - no shiping overseas, har något med deras itar regler att göra 

Publicerat

Då får man kanske leta i Europa, Danmark har ju många sjöfågeljägare. Tyskland borde inte heller vara omöjligt, man kan ju kolla med dom två stora som Frankonia och Triebel. Sen finns det ju diverse mindre återförsäljare av remington som tex Ferkinghoff och Ladelöffel. Borde ju finnas någon i Finland som har grejor med. I värsta fall får man kanske prova Kanada.

Publicerat
1 hour ago Luger6 sa:

Då får man kanske leta i Europa, Danmark har ju många sjöfågeljägare. Tyskland borde inte heller vara omöjligt, man kan ju kolla med dom två stora som Frankonia och Triebel. Sen finns det ju diverse mindre återförsäljare av remington som tex Ferkinghoff och Ladelöffel. Borde ju finnas någon i Finland som har grejor med. I värsta fall får man kanske prova Kanada.

Vi var några Auto 5 fan som handlade ifrån Kanada och det gick bra ett tag, sen börja dom tramsa med  att vägra erkänna dom skickat fel grejer. Mitt bästa tips är att skaffa en kompis i usa  

Publicerat

Vart tog exakta fjädrar i Huddinge vägen ??