April 1, 20242 yr Köpte denna för ett år sedan. https://www.webhallen.com/se/product/357201-Cosori-Premium-Airfryer-5-5L-Svart-Fyndvara-Klass-1 Används mycket.
April 2, 20242 yr Hängde på trenden och spontanköpte en. Använde den två gånger sen skeppade jag den till exfrun som verkar uppskatta den. Såg inga som helst fördelar mot varmluftsugn. Visst den blir varm något snabbare men det är försumbart mot en hyfsat modern varmluftsugn.
April 2, 20242 yr Hmm både ja och nej och det beror på vad du slänger in. Som med allt så blir det ju kompromisser. Jag tom gräddar bröd i den som fungerar helt OK. Panerade fiskfiléer blir kanon.
April 3, 20242 yr Dottern vill ha en, jag är skeptisk men lånade grannens burk för att testa lite på sportlovet när ungarna var hemma från skolan. Testade pommes, chicky nuggets och lite andra panerade kycklingprylar. Helt okej resultat, inte som friterat på riktigt men snäppet bättre än vanlig varmluftsugn. Stora fördelen som jag såg det var att man laddade in korgen, ställde in tid och temp (om man inte använde nåt av programmen som fanns) och sen när det är klart så s t ä n g e r den av sig. Dvs man kan inte missa timern och fundera efter en stund på varför det luktar bränt i hela kåken. Ungarna (och jag) är ju ganska bra på att "jag ska bara" och vips har det gått en timme för att jag hittade nåt i garaget som behövdes grejas med. Det är inget jag skulle använda för att föda fyra personer med men som quickfix för 1-2 personer, absolut. Dvs du och Chucken 👌
April 5, 20242 yr Köpte en Philips Premium Airfryer XXL HD9650 på Clas Ohlson för nåt halvår sen. Används i princip uteslutande för marinerade kycklingvingar och -klubbor nån gång per vecka eller varannan. Tar ungefär 20 minuter från start till färdig mat. Väldigt smidig att använda och enkelt att dra ut korgen en bit och skaka till för att vända på grejerna efter halva tiden. Blir fyra delar att diska efteråt men det går rätt bra med tre delar i diskmaskinen och den stora byttan körs för hand. Finns också engångspapper att ha i botten tror jag så man slipper en del av disken men inget jag provat. Har provat pommes en gång och de blev väl ok men inte provat mer än så. Svårt att säga om den är prisvärd jämfört med varmluftsugnen - aldrig kört kycklingvingar och -klubbor i ugnen så kan inte jämföra.
April 5, 20242 yr Vi använder airfryern enbart för pommes men har funderat på att testa använda den till något annat framöver
April 5, 20242 yr 3 hours ago exabit sa: Köpte en Philips Premium Airfryer XXL HD9650 på Clas Ohlson för nåt halvår sen. Används i princip uteslutande för marinerade kycklingvingar och -klubbor nån gång per vecka eller varannan. Tar ungefär 20 minuter från start till färdig mat. Väldigt smidig att använda och enkelt att dra ut korgen en bit och skaka till för att vända på grejerna efter halva tiden. Blir fyra delar att diska efteråt men det går rätt bra med tre delar i diskmaskinen och den stora byttan körs för hand. Finns också engångspapper att ha i botten tror jag så man slipper en del av disken men inget jag provat. Har provat pommes en gång och de blev väl ok men inte provat mer än så. Svårt att säga om den är prisvärd jämfört med varmluftsugnen - aldrig kört kycklingvingar och -klubbor i ugnen så kan inte jämföra. Om du har något skaskigt recept på marinad till vingar/klubbor, så är jag mer än villig att prova. 😋
April 5, 20242 yr 17 minutes ago Islänningen sa: Om du har något skaskigt recept på marinad till vingar/klubbor, så är jag mer än villig att prova. 😋 Ska höra med Lijun - det är hon som vevat ihop det. Bra mycket godare än köpe-marinader vi provat i alla fall. Tror det är soja, vinäger och hackad vitlök. Men ska kolla och återkommer.
April 5, 20242 yr Har haft en i 1,5 år kanske och den används ganska flitigt. Den har mer eller mindre ersatt både micro och ugn när man inte behöver volymen. Bröd funkar fint men man får kolla så det inte sväller upp i värmeslingorna bara och gillar man halvfabrikat typ frysbröd eller schnitsel, fiskpinnar och liknande är den bra och det blir inget fettstänk på spisen. Ett tips är att inte slarva för mycket med diskningen för oljan härdar och blir svår att få bort utan att göra åverkan på non-stick beläggningen.