Publicerat Juni 8, 201114 yr Kul att Taccos brorsa hamnade så nära mig. om Texas är lika mysig/ettrig som Tacco så kommer du /har du en kanon hund. Hade en tanke i våras om att jag skulle kidnappa Tacco Kolla i Bom Skotts dagbok där finns film när han är i Boda och tränar på vildsvin och i vintras när han träffade på en räv. Han är ena sekunden världens goshund för att nästa sekund hugga en i hälsenan. Han är otroligt häftig att jobba med, en sölkorv hemma som ska sova i sängen för att ute i skogen vara en jaktidiot. Något fel är det dock på hörseln. Den slutar funka då och då jansson67 Kan mäta honom i kväll, om han står still och inte äter upp tumstocken dvs
Publicerat Juni 8, 201114 yr mitt svart vita mångo Nix 11v på lördag kommer från Samme här på sidan. tänkt Rovvitls hund
Publicerat Juni 8, 201114 yr Vad är det för mankhöjd på Texas? 55 cm mäter han å någon cm högre i bak för extra fart
Publicerat Juni 8, 201114 yr 55 cm mäter han å någon cm högre i bak för extra fart Där ser man,lite som en dragsgter alltså Han såg ut att ha så långa spiror så jag vart lite nyfiken bara
Publicerat Juni 9, 201114 yr Där ser man,lite som en dragsgter alltså Han såg ut att ha så långa spiror så jag vart lite nyfiken bara Det har han och han är riktigt snabb. Speciellt nu när han börjar få lite mer koll på kroppen. Här är han i full ragg och full skall. Detta mot en plastpåse med badkläder
Publicerat Juni 9, 201114 yr Det finns saker i livet som jag inte förstår, en av dom är varför man producerar och säljer blandrasvalpar, en annan är varför köper och betalar folk dyra pengar för dessa valpar? Att man kan få en tjuvparning som resulterar i bastarder det vet jag och dessa valpar brukar man antingen slå ihjäl eller skänka bort, men ni korsar ju rser huller om buller helt avsiktligt, förklara för mig varför man gör detta.Vet man överhuvudtaget vad det blir av dessa valpar eller är det slumpens skördar som avgör? Enligt vad jag fått lära mig så finns det små möjligheter att i förväg veta hur stora dom ska bli, vilken ras dom ev kommer att likna, vilken mentalitet dom kommer att få, och framför allt vilka jaktliga anlag dom kommer att få. Jag har inget direkt emot blandraser har träffat många trevliga jyckar ur den skaran, men när man ser kullar där den ena hunden liknar en tax/spaniel och den andra mer påminner om en jämte så blir man ju fundersam, hur vet man hur ens valp kommer att se ut/fungera som vuxen. Att folk sen betalar i stort sett samma peng som en renrasig hund kostar gör mig än mer konfunderad, varför, förklara för mig vad fördelen med detta är. Att man korsar en tik med goda jaktanlag med en hane med lika goda anlag kan ju ge bra valpar, men man kan ju lika gärna få en hel kull som inte liknar någonting vare sig utseendemässigt eller jaktligt, varför? Finns det så dåligt med goda hundar för den jakt ni bedriver?
Publicerat Juni 9, 201114 yr Det finns saker i livet som jag inte förstår, en av dom är varför man producerar och säljer blandrasvalpar, en annan är varför köper och betalar folk dyra pengar för dessa valpar? Att man kan få en tjuvparning som resulterar i bastarder det vet jag och dessa valpar brukar man antingen slå ihjäl eller skänka bort, men ni korsar ju rser huller om buller helt avsiktligt, förklara för mig varför man gör detta.Vet man överhuvudtaget vad det blir av dessa valpar eller är det slumpens skördar som avgör? Enligt vad jag fått lära mig så finns det små möjligheter att i förväg veta hur stora dom ska bli, vilken ras dom ev kommer att likna, vilken mentalitet dom kommer att få, och framför allt vilka jaktliga anlag dom kommer att få. Jag har inget direkt emot blandraser har träffat många trevliga jyckar ur den skaran, men när man ser kullar där den ena hunden liknar en tax/spaniel och den andra mer påminner om en jämte så blir man ju fundersam, hur vet man hur ens valp kommer att se ut/fungera som vuxen. Att folk sen betalar i stort sett samma peng som en renrasig hund kostar gör mig än mer konfunderad, varför, förklara för mig vad fördelen med detta är. Att man korsar en tik med goda jaktanlag med en hane med lika goda anlag kan ju ge bra valpar, men man kan ju lika gärna få en hel kull som inte liknar någonting vare sig utseendemässigt eller jaktligt, varför? Finns det så dåligt med goda hundar för den jakt ni bedriver? Du kanske ska starta en ny tråd om det? Men oavsett om du korsar olika raser eller kör renrasigt så är det ett lotteri vilka anlag som nedärvs (det vet alla som förstått genetiken) största fördelen med renrasiga är oftast att man vet det finns för lotter som kan dras än då det kommer till blandraser. Vill du fortsätta disskusionen så starta en ny tråd, i denna kommer jag inte svara mer.
Publicerat Juni 10, 201114 yr Sorry, naturligtvis borde jag startat en ny tråd, hade nog inte kopplat in hjärnan i kvällens sena timme. Kanske nån vänlig moderator kan flytta mitt inlägg till lämpligare plats?
Publicerat Juni 11, 201114 yr Vitwachtlarna är på grävlingskola med Tiger Det verkar ju som jag får behålla dessa tre då ingen anmält intresse.. Så nu är det injagning ..
Publicerat Juni 22, 201114 yr En Aska som gillar körsbär Det är bra, nu skiter hon överallt i hela huset i natt ska du se
Publicerat Juli 10, 201114 yr Här kommer ett gäng bilder på Texas. Ska ladda upp en filmklipp oxå när han apporterar, han är SJUKT snabb!
Publicerat Juli 10, 201114 yr Här är ett filmklipp när han apporterar http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150366332702738&comments
Publicerat Juli 10, 201114 yr Ligger lite filmsnuttar från kvällens gristräning med min GråWachtel här:http://kent-teamreleaser.blogspot.com/
Publicerat Juli 10, 201114 yr Här är ett filmklipp när han apporterar http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150366332702738&comments kan du inte flytta över filmklippet till youtube i stället pga av att alla har inte FB
Publicerat Juli 11, 201114 yr kan du inte flytta över filmklippet till youtube i stället pga av att alla har inte FB Oj visste inte att den inte gick å se! Här är den på youtube:
Publicerat September 6, 201114 yr lite uppdatering mitt svart vita mongå fick vara med o bita ihäl de sissta på rävvalpen jag skicka ur jordelivet i söndags ocg ingen var väll gladare än valpen som var på plats ca en halv minut före oss
Publicerat September 7, 201114 yr Så här uttråkad var min lilla valp när hon var med mig på jobbet igår!
Publicerat December 3, 201114 yr Äntligen. 1a älgen för Bella. Fan vad skönt det är. Stort grattis till Bella och till dig.