Hoppa till innehåll

Fler än jag som är från Västkusten??


shamani

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • Svar 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • shamani

    11

  • Bastard

    4

  • mickemicke

    3

  • ThomasMamre

    3

Även jag bor på Bästkusten :D

Bor både i Varberg och i Centrala delarna av Götet "granne med nordstan" mestadels av tiden i Götet men åker gärna till Varberg när jag har ledig tid.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ja då får man väl skriva in sig här från att flyttat från "röven" av Sverige till framsidan så är man snart bosatt mitt inne i smeten i Varberg, dock även utanför mot himle emellanåt,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

här har ni en nybliven jägare som kommer från västra götaland närmare besämt Björketorp mitt emellan Varberg och Borås. Vill hemskt gärna höra vad ni gillar för några jakt själv föredrar jag harjakt med Finskstövare ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Kul att se att ni har hittat hit! Själv hade jag glömt tråden... -_-

Jag bor i alla fall kvar i hjärtat av Bohuslän. Har ett par mil till kusten, men ibland så ger man sig iväg , vanligen till Lysekil, och känner doften av saltvatten och hör måsar och trut skrika. Sen om man har möjlighet så försöker man ju å dra en å annan makrill, förståss! :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får väl outa mig då. Uppvuxen i Kungsbacka. Nu mer centralt bosatt (lika långt till Borås som till Varberg som till Göteborg). Har mina ordinarie jaktmarker direkt utanför dörren. Ibland jagar jag med svärfar i norra Bohuslän.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får väl outa mig då. Uppvuxen i Kungsbacka. Nu mer centralt bosatt (lika långt till Borås som till Varberg som till Göteborg). Har mina ordinarie jaktmarker direkt utanför dörren. Ibland jagar jag med svärfar i norra Bohuslän.

Norra Bohuslän? Jag är uppväxt där. =) Finns mycket fina skogar i Strömstad och Tanum kan jag tänka mig. =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Själv befinner jag mig i skogen vid Tollered, mellan Göteborg och Alingsås.

trevligt! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Göteborgare som just tagit över mitt föräldrarhem i Kullavik söder om stan. Pendlar till Borås och var en period med i ett jaktlag i Munkedal. Nybliven skärgårdsjägare, men har fiskat havsöring och seglat i skärgården sedan jag var liten. Detta sammanfattar väl min koppling till Västkusten.

Är det fler här som jagar ute i skärgården, i så fall vilken del av skärgården?

Hälsningar,

Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Göteborgare som just tagit över mitt föräldrarhem i Kullavik söder om stan. Pendlar till Borås och var en period med i ett jaktlag i Munkedal. Nybliven skärgårdsjägare, men har fiskat havsöring och seglat i skärgården sedan jag var liten. Detta sammanfattar väl min koppling till Västkusten.

Är det fler här som jagar ute i skärgården, i så fall vilken del av skärgården?

Hälsningar,

Martin

Munkedal känner jag till. =) Känner ett par jägare här också. <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Absolut, luktar den sura tången nu när vinden ligger på. Sveriges framsida och öppning mot kontinenten <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Munkedal känner jag till. =) Känner ett par jägare här också. ;)

Markerna öster och sydost om Kärnsjöns södra del...? I så fall har vi gemensamma bekanta! B)

Hälsningar,

Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Markerna öster och sydost om Kärnsjöns södra del...? I så fall har vi gemensamma bekanta! :wub:

Hälsningar,

Martin

Kärnsjön? Vacker sjö. Sägs vara fint att fiska i den också. =) Har inte hunnit så långt än...

Vart mina bekanta har sina jaktmarker vet jag faktiskt inte. Jag jagar ju inte själv heller så jag känner inte markområdena så väl.

Har du lagt märke till att Kärnsjön ser ut som en hällristning av en människa på en karta? :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Tjörn och det är nog faktiskt bäst ;)

Flyttar inte ens om ön sjunker

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjörn och det är nog faktiskt bäst ;)

Flyttar inte ens om ön sjunker

De e la ingen risk... Bron sitter ju fast i Stenungsund ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De e la ingen risk... Bron sitter ju fast i Stenungsund ;)

Jo men efter att vi fick ett eget systembolag på öa så fyller den ingen annan funktion längre. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo men efter att vi fick ett eget systembolag på öa så fyller den ingen annan funktion längre. :lol:

Det ligger ngt i det... haha

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är väldigt nöjd med västkusten nu mera..... tanken slog mig när jag läste tråden, jag sitter ju faktiskt och tittar ut över havet med fri sikt när jag käkar frukost. Och när jag ligger i soffan med datorn så blickar jag rakt in i 500ha (tyvärr inte mitt allt) skog. Jakten börjar ca 4 steg utanför dörren. Båten och fisket har jag 3 min bort. Tänkte för en gångs skull påstå att jag är nöjd med att bo där jag bor! Varberg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...