Publicerat September 17, 2025Sep 17 Detta är en populär post. 1 hour ago Droggot sa: Tur att du skjuter bättre en fotograferar 🤣 Kanske Urban som återuppstått på forumet 😂
Publicerat September 17, 2025Sep 17 11 minutes ago mbbohman sa: Kanske Urban som återuppstått på forumet 😂 Så dålig är den inte!😁
Publicerat September 17, 2025Sep 17 Författare är man trött efter ha släpat på ett tungt vildsvin så tar man inga snygga kort
Publicerat September 17, 2025Sep 17 Detta är en populär post. Jag trodde avsikten var att inte avslöja grisens identitet.. GDPR osv
Publicerat September 17, 2025Sep 17 Fan.. tänkte på Urban med.. var inne på att börja kolla ip-nummer, det här är för mkt Urban för att inte vara Urban!
Publicerat September 17, 2025Sep 17 Detta är en populär post. Mycket gnäll här!!! Vissa av oss vill presentera (riktiga) bilder, där och då det händer inte efter 6 timmars Photoshop med kommentaren..... visst ja tog ett par bilder "glömde" lägga in dom 🤣🤣🤣🤣 Tycker att sako280s bild är en av få riktiga bilder 🤜🤛 Sen Urban försvann har jag känt mej lite ensam men har nu fått en ny fotokompis 👍👍👍
Publicerat September 17, 2025Sep 17 Detta är en populär post. Det är alltid intressant att få mms från Ken1 eftersom det aldrig är någon text med. Liknelsen med frågesporten "gissa bajset" är högst relevant. Hmmmm...är det en hare...eller en dovhjort...eller en räv...kanske hans hund?....eller eldslågorna genom den sotiga glasrutan på hans braskamin! Nice svarar man, varmt och gott! Får till svar..eru blind eller, ser du inte att det är en full ölback! Jag har genom åren blivit något av en expert på att tolka hans bilder
Publicerat September 17, 2025Sep 17 50 minutes ago Mad Mike sa: Det är alltid intressant att få mms från Ken1 eftersom det aldrig är någon text med. Liknelsen med frågesporten "gissa bajset" är högst relevant. Hmmmm...är det en hare...eller en dovhjort...eller en räv...kanske hans hund?....eller eldslågorna genom den sotiga glasrutan på hans braskamin! Nice svarar man, varmt och gott! Får till svar..eru blind eller, ser du inte att det är en full ölback! Jag har genom åren blivit något av en expert på att tolka hans bilder Två för en på synsam. Herrn kanske ska ta ett besök 🥸🤣🤣🤣
Publicerat September 17, 2025Sep 17 17 minutes ago Ken1 sa: Två för en på synsam. Herrn kanske ska ta ett besök 🥸🤣🤣🤣 Eller...eller... köpa ett riktigt bra bildbehandlingsprogram till datorn!
Publicerat September 17, 2025Sep 17 26 minutes ago Mad Mike sa: Eller...eller... köpa ett riktigt bra bildbehandlingsprogram till datorn! Ja det är nog billigare 🤣🤣🤣🤣
Publicerat September 19, 2025Sep 19 På 2025-09-17 at 20:30 Mad Mike sa: Eller...eller... köpa ett riktigt bra bildbehandlingsprogram till datorn! Inget bildredigeringsprogram i världen hade kunnat rädda Ubbes produktion, tror Ken1 lirar i samma liga
Publicerat September 30, 2025Sep 30 Författare Detta är en populär post. Blev en stor sugga igår på över 120kg ej dragna spenar sköt henne före 8 på kvällen hon va med 5 st andra efter kl 12 kom ett annat gäng till åteln fan kryllar av gris nu har skjutit över 10grisar i detta pass på kort tid
Publicerat November 12, 2025Nov 12 Detta är en populär post. Ja... Då är man där igen... men tyckte det var ganska uppradade iaf. Klara magen på första, mer å skära bort på andra. VID_002012.mp4
Publicerat November 15, 2025Nov 15 Infiray rico 42 lr kör jag med. Äldre modell som jag köpte förra året för 13 papp på blocket. Inget strul än så länge. Lagget som kommer går att förskjuta men annars dyker en klocka upp så man vet om det.
Publicerat December 7, 2025Dec 7 Detta är en populär post. Dags igen. Galt 45 levande VID_072618 (2).mp4
Publicerat December 7, 2025Dec 7 Blir det inte mer kladd att hantera i slaktboden när de står sådär? Tänker att det finns tid att vänta in bättre bud?
Publicerat December 8, 2025Dec 8 Utgång så ingen pudding, men absolut kan man vänta. Grisen längst till vänster stod å vädrade ordentligt precis innan så blev väl lite stressad av det...
Publicerat December 8, 2025Dec 8 Ahh fattar! Var bara nyfiken, ingen värdering alls i det. Det var ett bra skott, tack och godnatt direkt
Publicerat December 8, 2025Dec 8 Ja men jag håller med. Skottplacering på natt blir dock ofta något åt de hållet. Gillar inte när dom sticker utanför obs område. Sen ser ju anatomin lite annourlunda ut på dom. Sen måste man ju inte skjuta heller, men skinkan får ju in
Publicerat December 8, 2025Dec 8 14 hours ago Viktor_K sa: Utgång så ingen pudding, men absolut kan man vänta. Grisen längst till vänster stod å vädrade ordentligt precis innan så blev väl lite stressad av det... Det där var inte så mycket spill. Gick skottet genom karen eller tog den under?
Publicerat Januari 6Jan 6 På 2025-01-30 at 22:43 Arctic sa: Det enda som är helt säkert är att en död gris förstör inte så många åkrar. Nedan har ni en sekvens på två grisar skjutna den här veckan. Något längre håll, två halvstora gyltor. Det kan ha gått att skrämma dem, men nu kommer de inte att skapa mer problem för jordbruksarrendatorn. VID_20250128_212008.mp4 VID_20250128_212045.mp4 Precis så har jag det ett stort behov av att decimera stammen och har sett att det tar ca 3 veckor innan dom kommer tillbaka på plats igen Termiskt+dämpare
Publicerat Januari 6Jan 6 Detta är en populär post. 7 hours ago herman sa: Precis så har jag det ett stort behov av att decimera stammen och har sett att det tar ca 3 veckor innan dom kommer tillbaka på plats igen Termiskt+dämpare Skruvar du av dämpen, sätter på en broms och en drar igång två rejäla strålkastare direkt efter skott dröjer det betydligt längre. Totalt meningslöst att skydda gröda med dämp och termiskt. Hjälper inte ett skit.
Publicerat Januari 6Jan 6 Detta är en populär post. 7 hours ago, pfrep said: Totalt meningslöst att skydda gröda med dämp och termiskt. Hjälper inte ett skit. Intressant åsikt. Jag har hittills aldrig sett en död gris äta. Därmed är det för mig självklart att en decimerad vildsvinsstam ger mindre skador. Sedan går det att diskutera vad bästa sättet att få grisarna att hålla sig från åkrarna. I slutändan så brukar det anses att mindre viltstammar ger mindre skador. Men det är naturligtvis fritt att ha en annan uppfattning.