Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

satt ute igår och vaka på vildsvin

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Skitjakt!:thumbsup:

Låter den nog vara. 👍🏻

• Svar 146
  • Visningar 10,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• VID_020752.mp4

• Härjat inatt VID_224123.mp4 VID_214753.mp4

• mbbohman
    mbbohman

Bidrar med några klipp från Pixfra 435 Pegaus. Samtliga skott från Viper-Flex stöd, de sista inkl extrabenet. Kaliber 6.5x55, de flesta skjutna med Barnes TTSX 120 grs. Första tre klippen är innan upp

Posted Images

Publicerat
5 hours ago Takko sa:

Låter den nog vara. 👍🏻

Varför? Mat för lång tid framöver!:thumbsup:

Publicerat
8 hours ago Takko sa:

Låter den nog vara. 👍🏻

Hur ska vi då få svar på spekulationerna om det är en galt eller sugga?

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Varför? Mat för lång tid framöver!:thumbsup:

Känslan är att det är en sugga 🐖 

Publicerat
1 minute ago Mr P sa:

Hur ska vi då få svar på spekulationerna om det är en galt eller sugga?

Sant, skall sätta mig där ikväll med värmesiktet så får vi se….

Publicerat
58 minutes ago Takko sa:

Känslan är att det är en sugga 🐖 

Ok. Men ska ni inte minska vildsvinsstammen söder ut?

Publicerat
10 minutes ago lsjonsson sa:

Vill du skjuta en sugga som har ett gäng kultingar tryckande i ett bo någonstans i skogen?? Jag vill inte riskera det så jag hade släppt en kulting alla dagar den här årstiden!

Ska man lyssna på bönderna så är det dock bara och skjuta!! :ph34r:

Publicerat

100% so

Publicerat
3 hours ago, lsjonsson said:

Vissa ser dom som ett problem, andra en tillgång...
Trotts att vi skjuter en hel del, så försöker vi ÄNDÅ att inte skjuta sönder stammen, för det skulle göra problemet större. 
Visst, man kan skjuta rakt av, men då anser jag att man biter sig själv i röven. Det känns mkt bättre för mig om man håller den etiska biten högre, och iom det, så försöker iaf jag att inte skjuta något som kan ha kultingar liggandes vid denna tiden, och oftast finns det ett alternativ att hitta en galt, som då garanterat inte genererar att kultingar ligger och svälter ihäl.

Kort sagt, ser lite annorlunda ut emot den jakten ni har i Kalix ;)

Publicerat
3 hours ago Galne sa:

Vill du skjuta en sugga som har ett gäng kultingar tryckande i ett bo någonstans i skogen?? Jag vill inte riskera det så jag hade släppt en kulting alla dagar den här årstiden!

Ska man lyssna på bönderna så är det dock bara och skjuta!! :ph34r:

Hade suggan kultingar så hade jag inte skjutit men det är ju inte lätt att veta. 

Publicerat
9 minutes ago lindgren sa:

Vissa ser dom som ett problem, andra en tillgång...
Trotts att vi skjuter en hel del, så försöker vi ÄNDÅ att inte skjuta sönder stammen, för det skulle göra problemet större. 
Visst, man kan skjuta rakt av, men då anser jag att man biter sig själv i röven. Det känns mkt bättre för mig om man håller den etiska biten högre, och iom det, så försöker iaf jag att inte skjuta något som kan ha kultingar liggandes vid denna tiden, och oftast finns det ett alternativ att hitta en galt, som då garanterat inte genererar att kultingar ligger och svälter ihäl.

Kort sagt, ser lite annorlunda ut emot den jakten ni har i Kalix ;)

Jag hade kanskee sett annorlunda på vildsvinen om jag hade bott kvar söder ut eller annars hade jag sett dom som en ohyra. Jag har bytt till mig vildsvin ett par gånger med strävis medan han levde och några andra, men varken frun, sonen eller jag har gillat köttet och då har vi ändå fått recept och tillagat efter konstens alla regler. Tummen ner för vildsvinskött.:down:

Här uppe vet jag ingen markägare som vill ha vildsvin i skogen. Då hade alla husägare/hemmansägare fått stängsla in sina trädgårdar som skydd mot vildsvinen.

Publicerat
24 minutes ago lsjonsson sa:

Hade suggan kultingar så hade jag inte skjutit men det är ju inte lätt att veta. 

Just därav så skjuter man inte suggor den här årstiden för man kan aldrig veta och som @lindgren skrev så värdesätter iaf jag etiken högre!

Publicerat
2 minutes ago Galne sa:

Just därav så skjuter man inte suggor den här årstiden för man kan aldrig veta och som @lindgren skrev så värdesätter iaf jag etiken högre!

Det är viktigt att följa etiken inom jakten så att man inte skjuter fel djur.

Publicerat
46 minutes ago, lsjonsson said:

Jag hade kanskee sett annorlunda på vildsvinen om jag hade bott kvar söder ut eller annars hade jag sett dom som en ohyra. Jag har bytt till mig vildsvin ett par gånger med strävis medan han levde och några andra, men varken frun, sonen eller jag har gillat köttet och då har vi ändå fått recept och tillagat efter konstens alla regler. Tummen ner för vildsvinskött.:down:

Här uppe vet jag ingen markägare som vill ha vildsvin i skogen. Då hade alla husägare/hemmansägare fått stängsla in sina trädgårdar som skydd mot vildsvinen.

Smaken är som baken, delad och bred...

Och, eftersom frågan kommer upp nu och då , om vi kan fånga några , för att dom ska åka hästtransport norrut, så finns det bevisligen folk där uppe som vill ha dom. Men ärligt talat, så kommer @lsjonsson inte behöva oroa sig så mkt under sin livstid, för gissningsvis finns det för lite mat där uppe vintertid nu.. så dom dom faktiskt drömmer om vildsvin i norr får nog sätta sitt hopp till klimatförändringarna...

Publicerat
2 minutes ago lindgren sa:

Smaken är som baken, delad och bred...

Och, eftersom frågan kommer upp nu och då , om vi kan fånga några , för att dom ska åka hästtransport norrut, så finns det bevisligen folk där uppe som vill ha dom. Men ärligt talat, så kommer @lsjonsson inte behöva oroa sig så mkt under sin livstid, för gissningsvis finns det för lite mat där uppe vintertid nu.. så dom dom faktiskt drömmer om vildsvin i norr får nog sätta sitt hopp till klimatförändringarna...

Sant!:thumbsup: Nej, det lär vi nog aldrig behöva oroa oss för. :thumbsup: Det finns säkert dom som vill ha dom här uppe men som tur är sätter vintrarna stopp för deras överlevnad.

Publicerat

Snyggt!

Publicerat

Stabilt som tusan. Bra klipp. /C

Publicerat

Snyggt jobbat o grattis!👍

• 2 weeks later...
Publicerat

Får väll lägga upp en film jag också.

• 1 month later...