Hoppa till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Caesar Guerini?

Featured Replies

Publicerat

GÄr smÄtt allvarligt i tankarna pÄ att byta in min Benelli M2 Euro och fÄ mig en hagelbock med trÀkolv och blÄnerat stÄl.

Kikar lite pÄ Caesar Guerini. SmÄtt okÀnd tillverkare i Sverige men verkar fÄ bra feedback.

Nypris ca 24 000:-

NÄgon med erfarenhet av mÀrket eller ska man kika pÄ annat?

• Svar 88
  • Visningar 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• NĂ„gon bĂ€ttre hjĂ€rnblödning pĂ„ G hĂ€r.. du byter inte bort en automat som du "skjuter som en gud med" PUNKT! Du köper givetvis en bock sĂ„ du kan vĂ€lja vapen för dagen och behov allt annat Ă€r trams.

• DĂ„ blir det inte mkt bankande men du kan ju spana efter de dĂ€r tvĂ„-tre styckna som klarade sig i helgen  Och nĂ€r de Ă€ntligen orkar upp sĂ„ kommer du att bomma hĂ€lften pga ny bössa.. du bytte alltsĂ„ bor

• dptrapper
    dptrapper

Blidde en sista tur med Benellin igÄr.  Kort svÀng och 2 kappor, misstÀnker en av dem kunde vara en hippen-bom dÄ den var helt oskadd och sÄg ut att ha flygit lÄngt non-stop     

Posted Images

Publicerat

Det Àr ett bra mÀrke, jag bestÀllde 2019/2020 en Caesar Guerini Apex Game hos Fritid och Vildmarksliv men det slutade med att vi blev tvungna att avboka dÄ de inte kunde leverera det Äret pÄ grund av nÄgon slags översvÀmmning vid fabriken eller vad det nu var. Hursomhelst sÄ skriver bland annat PMT hÀr en hel del positivt om mÀrket i tester i Vapentidningen, det finns ocksÄ mÄnga positiva recensioner pÄ amerikanska och engelska jaktsidor och forum.

Publicerat
  • Författare

Se dÀr ja :)

Publicerat

Men det Àr ju lite synd att sÀlja en Benelli.

Fast Ä andra sidan behöver du minst en bock ocksÄ.

Publicerat
  • Författare

Benelli Àr fina grejjer :)

Men jag har lite svÄrt förlika mig med mattsvart och synstetkolv.

Duvorna tittar snett pÄ mig och krÀver trÀ/blÄnerat

Men jag skjuter som en gud med Benellin sÄ Àr det.

Publicerat
9 minutes ago dptrapper sa:

Med andra ord kan det bara bli sÀmre om du byter?

Publicerat

Som min polare alltid sa nÀr det gÀllde valet öl eller sprit.
Det ena förtar inte det andra.
Du Àr oklÀdd om du inte har bÄde en bock och en halvauto.

Publicerat
  • Författare

mmmm. :)

Man borde inte byta bort guden , sÄ Àr det givetvis.

Dock skulle trÀkolv till den kosta som en ny bössa och ÀndÄ inte passa dÄ resten Àr mattsvart.

Skulle kunna bli en Benelli med trÀkolv,, typ becaccia kanske om jag finner en beggad

Publicerat

Jag skulle behÄlla Benellin och köpt en bock ocksÄ.

Eller, jag har egentligen en Benelli och 2 bockar i skÄpet.

Praktiskt med automat i gömslen men jag föredrar bock i skogen och vid sÀllskapsjakt.

Publicerat
  • Författare

Frun har en sida/sida jag lÄnar dÄ det Àr klappjakter och dyligt.

En till hagelpang vette fan, tar ju plats i garderoben.

Publicerat

En bock blir aldrig mer Ă€n en bock hur fint trĂ€ den Ă€n har.😊 svs Ă€r vĂ€gen framĂ„t.😁20200919_081326_IMG_0256.HEIC

Publicerat
25 minutes ago dptrapper sa:

mmmm. :)

Man borde inte byta bort guden , sÄ Àr det givetvis.

Dock skulle trÀkolv till den kosta som en ny bössa och ÀndÄ inte passa dÄ resten Àr mattsvart.

Skulle kunna bli en Benelli med trÀkolv,, typ becaccia kanske om jag finner en beggad

Men varför denna mÄllÄsning pÄ trÀkolv???

Det Àr ju jÀttebra med en plastkolv pÄ en automat och komplettera med en brytbössa i trÀ..

Centron skulle jag nog föredra framför Beccacian, den sistnÀmnda Àr EXTREMT lÀtt och dÀrmed enl mitt tycke rÀtt svÄr att skjuta med Centron gillar jag, hade en sÄdan i sÀkert 15 Är. Jag klarade inte av att den var lite piplÀtt, kolfiberspÄng osv, sköt rÀtt uselt pÄ hÄll med den. MEN det Àr den tveklöst bÀsta bössa jag haft för att leka med lerduvor pÄ nÀra hÄll. Körde lite trickskytte med Centron och dÀr gick den som fan, otroligt snabb och lÀttpekad. 5 av 5 egenuppkastade duvor var aldrig ngr problem :wub:

Publicerat
  • Författare

Sida/sida Àr ju sÄklart 500 gÄnger trevligare Àn en bock. Dock vÀldigt fÄ sida/sida med choker som klarar stÄl som kostar under 40 000:-

Kan vara min höga Älder men jag har stora problem med syntet, pulverlack och liknande. Jag fÄr en annan kÀnsla med blÄnerat och trÀ.

Har centron kolfiberspÄng? Ja dÄ gÄr ju Àven den fet-bort.

Äh, fĂ„r kanske acceptera plasten tills vidare och se framöver om jag byter till en mer klassisk Benelli

Publicerat
1 hour ago dptrapper sa:

Sida/sida Àr ju sÄklart 500 gÄnger trevligare Àn en bock. Dock vÀldigt fÄ sida/sida med choker som klarar stÄl som kostar under 40 000:-

Kan vara min höga Älder men jag har stora problem med syntet, pulverlack och liknande. Jag fÄr en annan kÀnsla med blÄnerat och trÀ.

Har centron kolfiberspÄng? Ja dÄ gÄr ju Àven den fet-bort.

Äh, fĂ„r kanske acceptera plasten tills vidare och se framöver om jag byter till en mer klassisk Benelli

Du kan sÀkert köpa en RFM Armi Zeus eller Venus i valfri kaliber med antingen stÄlhagelgodkÀnd fast trÄngborrning eller godkÀnda choker för under 40 000 kr, jag betalade bara drygt 60 000 kr för min Venus med sidoplattor och handgjord gravör full tÀckning/full coverage, grade 4 trÀ, handgjord kolv efter egna mÄtt och stÄlhagelgodkÀnd (20/76) samt en massa andra customval.

Valde dock fast trÄngborrning och dubbla avtryckare men finns förstÄs med enkeltryck och löstagbara choker om man sÄ önskar.

Den fÄr i alla fall riktigt bra betyg av t ex TGS Outdoor:

Finns ocksÄ en film frÄn deras besök hos fabriken:

Och för den som kan italienska finns det t om en liten film frÄn graveringen av min bössa :) https://www.facebook.com/reel/401640409168404 samt en lite lÀngre: https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=3664422383847601

Det gÄr att fÄ precis vad man vill frÄn RFM och det till förvÄnansvÀrt rimliga priser, dock inga pumpar eller halvautomater.

Publicerat
  • Författare

60? fan som hittat đŸ€Ș

Ska bara skilja mig först!

Ska jag byta sÄ kommer budgeten hamna pÄ max 25 000:-

Publicerat
1 hour ago dptrapper sa:

60? fan som hittat đŸ€Ș

Ska bara skilja mig först!

Ska jag byta sÄ kommer budgeten hamna pÄ max 25 000:-

Aha, du skrev nÄgot i stil med "som kostar under 40 000 kr" tidigare, men jag skulle inte bli helt förvÄnad om du kan köpa en Zeus-modell med lasergravyr (standard), standardtrÀ och stÄlhagelgodkÀnd för 25 000 kr inklusive frakt till Kallax :) Nu Àr det ju ett drygt Är sedan min blev fÀrdig och mer Àn tvÄ Är sedan jag bestÀllde, men jag vill minnas att Zeus-modellen lÄg pÄ en bit under 20' dÄ. Det som verkligen fÄr priset att dra ivÀg Àr trÀ och framförallt handgjord gravyr, men lasergravyren Àr rÀtt okej den med. Egna kolvmÄtt ingÄr dock i baspriset helt enkelt för att de gör alla kolvar för hand.

Publicerat

Faaan.  Nu mĂ„ste jag torka golvet.  Den videon har drĂ€ggelfaktor femhundra đŸ€Ł

Publicerat
  • Författare

Var nyss och klÀmde pÄ Browning och Beretta.

Upplevde Browningen som tung och klumpig. Beretta Silver pigeon kÀndes bÀttre och smidigare men inpassningen trÀ/baskyl var i sÀmsta laget tycker jag.

Publicerat

Dom Ă€r ganska klumpiga bĂ„da tvĂ„, framförallt som sida-sida, Beretta 486 Parallelo vĂ€ger typ 3 kg i kaliber 20...min RFM Venus vĂ€ger prick 2,48 kg i samma kaliber och med samma piplĂ€ngdđŸ€”

Som bockar Àr dom nog inte sÄ mycket vÀrre Àn nÄgot annat mÀrke...fast en Fausti eller en Fair Pathos blir nog smidigare.

Publicerat
4 hours ago dptrapper sa:

Var nyss och klÀmde pÄ Browning och Beretta.

Upplevde Browningen som tung och klumpig. Beretta Silver pigeon kÀndes bÀttre och smidigare men inpassningen trÀ/baskyl var i sÀmsta laget tycker jag.

Vilken typ av Browning? Det Àr lite granna en vanesak men jag gillar dem speciellt de Àldre modellerna. De nya 525 och framÄt Àr lite sjÀllösa men just det Àr alla Silver Pigeon ocksÄ tycker jag.

Publicerat
14 hours ago, dptrapper said:

SjÀlvklart ska du ha en bock, eller sida-sida. Men framför allt kan du komplettera din M2 med trÀkolv för betydligt mindre Àn en ny bössa kostar. Om jag rÀknar rÀtt kostar det drygt 4000 kr inkl moms. Klart du ska ha den i trÀkostym nÀr du jagar ringduva under sensommaren, men i slaskvÀder svidar du om till det billiga men ÀndÄ sÄ charmiga originalet i plast.

https://www.omps2.it/en/652-m1-m2-stock-and-fore-end-group

https://www.omps2.it/en/m2-m2/4672-wood-stock.html

Det finns nÄgon trÄd pÄ grannforumet om nÄgon som gjorde den resan och dessutom tog bort lacken och oljade om den sjÀlv.

Publicerat
  • Författare

Problemet Àr att M2 inte har blÄnerad metall. Typ matt pulverlackerat eller nÄtt sÄ de blir att sminka en gris.

De Browning jag kikade pÄ stod det made in Japan pÄ.

Dessa, vet inte skillnaden pÄ dem.

https://fritidvildmark.se/product.html/hagelgevar-browning-citori-kal-12-2?category_id=568

https://fritidvildmark.se/product.html/hagelgevar-browning-citori-swedish-edition-kal-12?category_id=568

Publicerat
PĂ„ 2025-03-05 at 15:30 dptrapper sa:

Benelli Àr fina grejjer :)

Men jag har lite svÄrt förlika mig med mattsvart och synstetkolv.

Duvorna tittar snett pÄ mig och krÀver trÀ/blÄnerat

Du lÀr fÄ förlika dig med nÄn form av elbil i framtiden, sÄ mattsvart och syntet Àr vÀl en lÄg tröskel...