Publicerat Mars 14, 20251 yr Jag har Beretta 6XX med 66, 71 och 76 cm pipa. Alla i kaliber 12. Ripjakt görs med 66 cm. Andsträck med 76 cm. 71 cm är i mitt tycke mest allround. Användningsområde och personligt tyckande är vad som avgör för mig. Jag tror inte det finns någon generell sanning.
Publicerat Mars 14, 20251 yr Detta är en populär post. 2 hours ago dptrapper sa: Nu hann jag ner och hämta bössan och precis just då hade jag inte tillgång till Jaktsnack. Så de blidde 71cm pipor Fan va ja ska dunka ner kråkor som hippen missat (skammat) på sin väg norrut Då blir det inte mkt bankande men du kan ju spana efter de där två-tre styckna som klarade sig i helgen Och när de äntligen orkar upp så kommer du att bomma hälften pga ny bössa.. du bytte alltså bort Benellin? Kan bli svårt att logga in här ett tag, sån stupiditet medför semester från forumet i några veckor
Publicerat Mars 15, 20251 yr Författare Den där Påminner starkt om dig när du sitter i kråkgömslet efter missarna 😇
Publicerat Mars 15, 20251 yr 1 hour ago dptrapper sa: Den där Påminner starkt om dig när du sitter i kråkgömslet efter missarna 😇 Du har inte helt fel.. även om jag oftast vill tillstå att du har fel per definition.. alltid
Publicerat Mars 17, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Blidde en sista tur med Benellin igår. Kort sväng och 2 kappor, misstänker en av dem kunde vara en hippen-bom då den var helt oskadd och såg ut att ha flygit långt non-stop IMG_6243.MP4
Publicerat Mars 18, 20251 yr Den där stackarn? Den var ju likstel.. så jag konstaterar att din hund rett upp en av mina dödskjuta som flög en bit innan den dog. Tack! Du får köpa den för 50 kr
Publicerat Mars 22, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Å beretta levererar 🙂 Även denna misstänks vara en hippen-bom eftersom den va helt oskadd 😄
Publicerat Mars 22, 20251 yr Om hippen bjuder in ska jag se till att fler bly tunga kommer din väg 😉😉😉
Publicerat Mars 22, 20251 yr 2 hours ago Ken1 sa: Om hippen bjuder in ska jag se till att fler bly tunga kommer din väg 😉😉😉 Vi lär ju ta en sväng på Väddö så du och Mike får bomma av er lite..
Publicerat Maj 26, 2025Maj 26 Författare Då kan jag bara nämna att det blev lerduvor igår. Iof bara trap men jag lyckades då krossa i snitt 9 av 10 duvor med 1 skott per duva. Är barnsligt förtjust när de tomma patronerna ploppar iväg (aldrig haft ejektorer förut) 😏
Publicerat Maj 26, 2025Maj 26 10 minutes ago dptrapper sa: Då kan jag bara nämna att det blev lerduvor igår. Iof bara trap men jag lyckades då krossa i snitt 9 av 10 duvor med 1 skott per duva. Är barnsligt förtjust när de tomma patronerna ploppar iväg (aldrig haft ejektorer förut) 😏 "Tomma patroner". Hmm, om det bara fanns ett uttryck för det
Publicerat Maj 27, 2025Maj 27 Detta är en populär post. 18 hours ago exabit sa: "Tomma patroner". Hmm, om det bara fanns ett uttryck för det Du tänker på...skal,förpackningar, ytterhöljen