Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Debatt: ”Tidöregeringen respekterar inte landets legala vapenägare”

Featured Replies

Publicerat

För mig kan de fara och flyga!! Problemet är ju alternativet 😢

Publicerat
  • Författare
53 minutes ago Mad Mike sa:

Tidö har haft 2år och 7 månader på sig att implementera vapendirektivet och det ligger och skvalpar på beredningsnivå, maken till ovilja att uppfylla sina vallöften får man leta efter, tydligen är det inte prioriterat eller viktigt för den här gruppen.

Hur dom hanterat fisket i Östersjön är nästa röta....

Ser i nuläget inte något parti som är värdigt att få min röst i nästa val.

Sant! Jag håller med dig! Miljöministern ska vi inte tala om. Hur kan hon vara en kandidat till partiledarjobbet efter Pehrson???

Publicerat
3 hours ago Mad Mike sa:

Tidö har haft 2år och 7 månader på sig att implementera vapendirektivet och det ligger och skvalpar på beredningsnivå, maken till ovilja att uppfylla sina vallöften får man leta efter, tydligen är det inte prioriterat eller viktigt för den här gruppen.

Hur dom hanterat fisket i Östersjön är nästa röta....

Ser i nuläget inte något parti som är värdigt att få min röst i nästa val.

Hörde att Centern skulle byta partifärg till "Husqvarna-orange" för att attrahera röster i småländska skogarna. Annars kanske det hade varit ett alternativ?

Publicerat
1 hour ago BigJim sa:

Hörde att Centern skulle byta partifärg till "Husqvarna-orange" för att attrahera röster i småländska skogarna. Annars kanske det hade varit ett alternativ?

En orange fyrklöver:D bara att kasta på sig en röd keps och en blå halsduk så är regnbågsidentiteten komplett!

Publicerat
På 2025-05-05 at 17:09 lsjonsson sa:

Sant! Jag håller med dig! Miljöministern ska vi inte tala om. Hur kan hon vara en kandidat till partiledarjobbet efter Pehrson???

Inte påläst alls men jag tror ärligt talat den tjejen är jävligt bra, läst vad tyckonomin anser i frågan och där får hon stående ovationer. Det finns några klara stjärnor inom Tidöklägget, hon är faktiskt en av dem tillsammans med Carl Oskar Bodin eller vad han heter.. Hon har gjort en del kaxiga prylar faktiskt, kan man genom ngt beslut få media och den samlade miljörörelsen att yla av ilska så är det en rätt bra indikator på att man är helt rätt ute.

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Hipshot sa:

Inte påläst alls men jag tror ärligt talat den tjejen är jävligt bra, läst vad tyckonomin anser i frågan och där får hon stående ovationer. Det finns några klara stjärnor inom Tidöklägget, hon är faktiskt en av dem tillsammans med Carl Oskar Bodin eller vad han heter.. Hon har gjort en del kaxiga prylar faktiskt, kan man genom ngt beslut få media och den samlade miljörörelsen att yla av ilska så är det en rätt bra indikator på att man är helt rätt ute.

Ok! Det var mer än vad jag visste och läst om henne.

Publicerat
30 minutes ago simnil sa:

Vad som är värre är just det att enda alternativet är mycket värre. 

Får Magdas gäng styra i ett par perioder till kommer det leda till fullständig samhällskollaps och fullt möjligt även inbördeskrig.... Hela den laguppställningen är så fullständigt verklighetsfrånvänd att det är helt barockt! Total ovilja att ens röra i de verkliga problemen och en otrolig talang att skapa nya på löpande band är ett säkert undergångsrecept som rödgröna röran följt till punkt och pricka i många år. Det är med andra ord en fråga om dödspest eller influensa som det ser ut nu, och då behåller jag nog hellre influensan....

Om det inte vore för att det nog tyvärr är en bortslösad röst så skulle jag rösta MED.

Men bäst vore det kanske om Markus Allard fått styra landet som envåldsdiktator i några år!! Någon demokrati har vi ändå knappt kvar ändå med all den myndighetsaktivism som frodas i vår överstora byråkrati.

"Magdas gäng" avser dessutom driva politiken i en riktning mycket mer åt vänster för att distansera sig från mitten- och högerpartierna ännu mer. Och det vet vi ju precis vad det innebär. Ryser vid blotta tanken.

Vad det inte skojjande Annie som sa att Sverige är stort och har plats för 30-40 miljoner flyktingar?