Publicerat Juli 7, 2025Jul 7 Trött på på billiga pepparkvarnar. Så nu tänker jag köpa några bra. Vad rekommenderar forumets mästerkockar? Skeppshult, Peugeot eller något annat?
Publicerat Juli 7, 2025Jul 7 Mina Skeppshultare har aldrig svikit...20 år och tuffar på som om de vore nya.
Publicerat Juli 7, 2025Jul 7 6 hours ago Dr Krall sa: Mina Skeppshultare har aldrig svikit...20 år och tuffar på som om de vore nya. Jupp, de är löjligt bra! 👌
Publicerat Juli 7, 2025Jul 7 Har IKEA’s med keramik kvarn, krossa hette de när jag köpte dem för 25-årsen, tänkte ha så länge men de ger fasen inte upp och har varit kanon. Vad jag kan snegla mig till är det samma krossverk i deras nuvarande.. https://www.ikea.com/se/sv/p/intressant-kryddkvarn-akacia-50301897/
Publicerat Juli 7, 2025Jul 7 Jag svär vid min Peugeot. Gillar möjligheten att ställa grovlek på de malda kornen nere i botten. Har haft min i väl 15+ år så den är synligt använd vid det här laget men funkar lika bra som dag ett.
Publicerat Juli 7, 2025Jul 7 Författare 17 minutes ago TekDr sa: Jag svär vid min Peugeot. Gillar möjligheten att ställa grovlek på de malda kornen nere i botten. Har haft min i väl 15+ år så den är synligt använd vid det här laget men funkar lika bra som dag ett. Som svensk gubbe skulle det ju kännas bra med Skeppshult men jag har noterat finessen med Peugeot att justera malningen. Hur funkar det att justera Skeppshult?