Publicerat September 5, 2025Sep 5 Författare 1 hour ago KJE81 sa: Det började som tur var att blåsa lite 👍😊 Det var ju bra!
Publicerat September 5, 2025Sep 5 Detta är en populär post. 23 hours ago stefan sa: Det är i skogen det händer Med risk för att verka gnällig så ställer jag ändå frågan huruvida bildkombinationen ovan inte är lite ogenomtänkt att lägga upp på ett öppet forum. Oaktat den faktiska kontexten så lär inlägg som ger associationer mellan jaktsituationer och alkoholkonsumtion inte vara till gagn för jägarkårens anseende hos resten av befolkningen. Bara mina fem ören... MVH Alias
Publicerat September 5, 2025Sep 5 Författare 4 hours ago alias sa: Med risk för att verka gnällig så ställer jag ändå frågan huruvida bildkombinationen ovan inte är lite ogenomtänkt att lägga upp på ett öppet forum. Oaktat den faktiska kontexten så lär inlägg som ger associationer mellan jaktsituationer och alkoholkonsumtion inte vara till gagn för jägarkårens anseende hos resten av befolkningen. Bara mina fem ören... MVH Alias Inte ens under lunchrasten, då har han gjort patron ur och tagit sig en siesta ute vid myrkanten. Aldrig mer än en lättöl om jag skulle ha med sig någon till lunchen för då går jag fri.
Publicerat September 5, 2025Sep 5 6 hours ago alias sa: Med risk för att verka gnällig så ställer jag ändå frågan huruvida bildkombinationen ovan inte är lite ogenomtänkt att lägga upp på ett öppet forum. Oaktat den faktiska kontexten så lär inlägg som ger associationer mellan jaktsituationer och alkoholkonsumtion inte vara till gagn för jägarkårens anseende hos resten av befolkningen. Bara mina fem ören... MVH Alias Tycker inte alls att det var någon konstig bild, först från jakt och sen från slakt om man kollar på bilderna.
Publicerat September 5, 2025Sep 5 7 hours ago alias sa: Med risk för att verka gnällig så ställer jag ändå frågan huruvida bildkombinationen ovan inte är lite ogenomtänkt att lägga upp på ett öppet forum. Oaktat den faktiska kontexten så lär inlägg som ger associationer mellan jaktsituationer och alkoholkonsumtion inte vara till gagn för jägarkårens anseende hos resten av befolkningen. Bara mina fem ören... MVH Alias Två helt olika dagar,dag 2 utan vapen vid slakt.Och 2 öl på två personer.
Publicerat September 5, 2025Sep 5 Detta är en populär post. Älg på passet,men fel sort enligt mig. Endast 130m.
Publicerat September 5, 2025Sep 5 Författare 1 hour ago stefan sa: Två helt olika dagar,dag 2 utan vapen vid slakt.Och 2 öl på två personer.
Publicerat September 25, 2025Sep 25 Detta är en populär post. Nu uppe till fjälls för den obligatoriska jaktveckan och det har gått bra så här långt iaf,har sett en del älgar men jag har ej skjutit nån. Men just nu så är detiaf en tjur som följer med oss hem.
Publicerat September 25, 2025Sep 25 17 minutes ago, stefan said: Nu uppe till fjälls för den obligatoriska jaktveckan och det har gått bra så här långt iaf,har sett en del älgar men jag har ej skjutit nån. Men just nu så är detiaf en tjur som följer med oss hem. Wow, redig!!
Publicerat September 25, 2025Sep 25 Fin utsikt från min kulle härifrån har jag skjutit många älgar på lock.
Publicerat September 25, 2025Sep 25 Författare 3 hours ago stefan sa: Nu uppe till fjälls för den obligatoriska jaktveckan och det har gått bra så här långt iaf,har sett en del älgar men jag har ej skjutit nån. Men just nu så är detiaf en tjur som följer med oss hem. Vad var det för slaktvikt på den? Skogsslakt eller helikopter?
Publicerat September 25, 2025Sep 25 Författare 26 minutes ago stefan sa: Fin utsikt från min kulle härifrån har jag skjutit många älgar på lock. Kompisen kom hem från 3 v fjälljakt i tisdags n Jukkasjärvi upp mot norska gränsen. +100 ripor på 3 killar o 1 kvinna. Bra utdelning.
Publicerat September 25, 2025Sep 25 37 minutes ago lsjonsson sa: Vad var det för slaktvikt på den? Skogsslakt eller helikopter? Blir slakt på plats & hämtas med helikopter på lördag
Publicerat September 25, 2025Sep 25 Författare 1 hour ago stefan sa: Blir slakt på plats & hämtas med helikopter på lördag Ok! Som jag trodde. Vad kostar en sådan frakt med helikopter mellan tummen o pekfingret om man får lov att fråga?
Publicerat September 27, 2025Sep 27 Författare En gammal älgko blev dagens byte på 13 man varav 3 hundförare.
Publicerat September 28, 2025Sep 28 Författare Älgarna kvar i skogen trots fina hundarbeten men fel älgar. 11 man varav 3 hundförare. Första morgonen med frost i skogen o minus på biltermometern.
Publicerat September 29, 2025Sep 29 På 2025-09-25 at 20:56 lsjonsson sa: Ok! Som jag trodde. Vad kostar en sådan frakt med helikopter mellan tummen o pekfingret om man får lov att fråga? Ca 7000 kr dit vi flyger
Publicerat September 29, 2025Sep 29 På 2025-09-25 at 18:55 lsjonsson sa: Vad var det för slaktvikt på den? Skogsslakt eller helikopter? Ganska precis 300 kg
Publicerat September 29, 2025Sep 29 Författare 38 minutes ago stefan sa: Ca 7000 kr dit vi flyger Ok. Dyrt nöje? Hur många är det som delar på den summan? 37 minutes ago stefan sa: Ganska precis 300 kg Fin vikt.
Publicerat September 29, 2025Sep 29 24 minutes ago lsjonsson sa: Ok. Dyrt nöje? Hur många är det som delar på den summan? Fin vikt. 4 pers
Publicerat September 30, 2025Sep 30 På 2025-09-25 at 15:41 stefan sa: Nu uppe till fjälls för den obligatoriska jaktveckan och det har gått bra så här långt iaf,har sett en del älgar men jag har ej skjutit nån. Men just nu så är detiaf en tjur som följer med oss hem. Nu är älgen slaktad & delad på oss 4 i laget,varje köttlott gav 50 kg. Men under tiden vi höll på med köttet så hittades en annan kula i halsen & den verkar komma från ett 7mm vapen, men verkar inte alls vara nån premium kula. Detta är det som fanns kvar av kulan i halsen & för 2-3 år sedan sköt jag en 15 taggare med en 9 mm kula som även den hittades i halsen.
Publicerat September 30, 2025Sep 30 4 minutes ago stefan sa: Nu är älgen slaktad & delad på oss 4 i laget,varje köttlott gav 50 kg. Men under tiden vi höll på med köttet så hittades en annan kula i halsen & den verkar komma från ett 7mm vapen, men verkar inte alls vara nån premium kula. Detta är det som fanns kvar av kulan i halsen & för 2-3 år sedan sköt jag en 15 taggare med en 9 mm kula som även den hittades i halsen. Var den ny skjuten eller inkapslad och utsökt? Ser väl ut som en fmj då den är öppen baktill?