Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu är storebror här på riktigt

Featured Replies

Kommer säkert användas enbart mot tungt kriminella gängmedlemmar och mördare....

 

35 minutes ago sexfemåtta sa:

Kommer säkert användas enbart mot tungt kriminella gängmedlemmar och mördare....

Det får vi hoppas.

  • Author
51 minutes ago sexfemåtta sa:

Kommer säkert användas enbart mot tungt kriminella gängmedlemmar och mördare....

 

Var inte så säker.  Hedin-fallet visade ju tydligt att PM har inga skrupler när det kommer till övervakning och avlyssning.

Vargmotståndare, vapenlobbyister, Robsoftare, Flashbackare mm. kan ju ligga i farosonen. 

AI kan vara otroligt användbart och något som jag använder dagligen i mitt arbete. Polisen kan spara mycket tid och pengar i sitt arbete med att kartlägga misstänkta. Det kommer givetvis att missbrukas ibland men för att sätta lite perspektiv så  är det med AI ganska lätt att kartlägga tex en användare på jaktsidan.se för vem som helst. 
(Eller på andra öppna forum/sociala medier). Och det inte bara för polisen.  

Roade mig att söka på mig själv på jaktsidan på Chatgpt.  Har ni helt öppet konto på instagram eller facebook så kan vem som helst kartlägga era vanor snabbt och enkelt.

image.thumb.png.cb48d77275cdf8462573eba949f0d9d2.png

  • Author

Verkar som vi får låsa betydligt fler avdelningar för icke-medlemmar:ph34r:

2 hours ago, Islänningen said:

Var inte så säker.  Hedin-fallet visade ju tydligt att PM har inga skrupler när det kommer till övervakning och avlyssning.

Vargmotståndare, vapenlobbyister, Robsoftare, Flashbackare mm. kan ju ligga i farosonen. 

mitt inlägg var ganska ironiskt... Jag tror inte någon kanske bör lita på att slika verktyg kommer användas på rätt sätt.

1 minute ago Islänningen sa:

Verkar som vi får låsa betydligt fler avdelningar för icke-medlemmar:ph34r:

Nja, inget kom ju från den "låsta" arean. Och man vill ju gärna att folk ska hitta hit vilket man gör om man googlar på jakt eller vapenrelatederade ämnen.

8 hours ago sexfemåtta sa:

Kommer säkert användas enbart mot tungt kriminella gängmedlemmar och mördare....

 

Ja, första tiden kanske.....sen kan det mycket väl bli standardförfarande när det normaliserats.

Ungefär som med kameraövervakning.

Alla behöver skylta om man sätter upp bevakningskameror...utom Länsstyrelsen när dom gör det på din jaktmark.

 

 

 

På 2025-11-03 at 11:36 Islänningen sa:

Var inte så säker.  Hedin-fallet visade ju tydligt att PM har inga skrupler när det kommer till övervakning och avlyssning.

Vargmotståndare, vapenlobbyister, Robsoftare, Flashbackare mm. kan ju ligga i farosonen. 

Vill nyansera detta en smula.. Noas aktivister går garanterat all-in med allsköns mer eller mindre ljusskygga "hjälpmedel" men dessa huserar under nationella avdelningen eller vafan det heter. Svenne "fiberpäls o Helly-Hansen" jägaren lär inte kvala in för Noas fokus så länge man håller sig ifrån våra stora rovdjur typ.. 

1 hour ago Hipshot sa:

Vill nyansera detta en smula.. Noas aktivister går garanterat all-in med allsköns mer eller mindre ljusskygga "hjälpmedel" men dessa huserar under nationella avdelningen eller vafan det heter. Svenne "fiberpäls o Helly-Hansen" jägaren lär inte kvala in för Noas fokus så länge man håller sig ifrån våra stora rovdjur typ.. 

Polisen har en stor insats just nu på Stegra, Boden ihop med Arbetsmiljöverket, Skatteverket, m. fl. myndigheter för att kontrollera så att det inte är några svartbyggare.

https://www.sverigesradio.se/artikel/stor-polisinsats-pa-stegra

 

4 hours ago, lsjonsson said:

Polisen har en stor insats just nu på Stegra, Boden ihop med Arbetsmiljöverket, Skatteverket, m. fl. myndigheter för att kontrollera så att det inte är några svartbyggare.

https://www.sverigesradio.se/artikel/stor-polisinsats-pa-stegra

 

Ja... det kan nog vara en bra ide, eftersom pensionspengarna ligger i bygget...

 

56 minutes ago lindgren sa:

Ja... det kan nog vara en bra ide, eftersom pensionspengarna ligger i bygget...

Ja visst är det bra att dom gör sådana här oanmälda inspektioner och kollar handlingarna på alla anställda.:thumbsup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.