November 24, 2025Nov 24 Är det någon som testat Zeiss åtelkamera Secacam 3, den verkar ju vara på kampanj nu under Black Week på många ställen. Hur ställer den sig i referens till Hyltes kameror bl a? Eller har ni några andra bra förslag till rimlig peng? Behöver ju köpa ny då min gamla Scoutguard/Bolyguard går på 2G/3G tydligen..
November 24, 2025Nov 24 Den är ju billig så priset är nog svårslaget. Men tror inte den har möjlighet till extern strömförsörjning vilket jag tycker är lite minus. Jag tycker Molnustjänsten är kanonbra på Bolyguard och inget minneskort behövs. Men det finns ju fler som använder Molnus. Sen finns det säkert bättre kameror än både Secacam och Bolyguard. Kanske kommer in bra tips från andra. Bolyguard BG584 använder jag och de funkar bra med externt batteri och lång funktionstid på det sättet. Smidigt med molnus och inga SMS. Negativa är att det kan bli lite disigt vid väderomslag på bilderna/linsen. Men i övrigt ok.
November 24, 2025Nov 24 36 minutes ago Takko sa: Den är ju billig så priset är nog svårslaget. Men tror inte den har möjlighet till extern strömförsörjning vilket jag tycker är lite minus. Jag tycker Molnustjänsten är kanonbra på Bolyguard och inget minneskort behövs. Men det finns ju fler som använder Molnus. Sen finns det säkert bättre kameror än både Secacam och Bolyguard. Kanske kommer in bra tips från andra. Bolyguard BG584 använder jag och de funkar bra med externt batteri och lång funktionstid på det sättet. Smidigt med molnus och inga SMS. Negativa är att det kan bli lite disigt vid väderomslag på bilderna/linsen. Men i övrigt ok. Den har möjlighet extern strömförsörjning, jag kör min på det sättet.
November 24, 2025Nov 24 Author 9 minutes ago PeterC sa: Den har möjlighet extern strömförsörjning, jag kör min på det sättet. Hur tycker du att den fungerar?
November 24, 2025Nov 24 Tycker den fungerar bra, bildkvaliteten är fullgod för mina ändamål och den är enkel att använda. Något klumpig i formatet och appen är sådär. Jag kör den billigaste betalplanen typ 30 kr i månaden, det jag tycker är synd är att man har en plan per kamera. Jämför man med Hunter så kan där alla ens kameror ta från samma saldo, dessutom ingår fler bilder gratis.
November 24, 2025Nov 24 5 hours ago PeterC sa: Den har möjlighet extern strömförsörjning, jag kör min på det sättet. vad bra, såg inte det i beskrivningen. 👍🏻