Jump to content

fallskärmshoppning!.

ThomasMamre

Recommended Posts

ThomasMamre

Mer än jakten för mej så är de fallskärmshoppning!.... vilket är ritigt nice!... fritt fall från 4000 meter är inte helt fel!.  så om man nu e jägare å hoppar fallskärm!... borde jag juh bli fallskämsjägare!..  ;D...

kör även hoj!... eller va man nu ska kalla de!.. har en HD... Elektra!..  8)

mvh Thomas

Mad Mike

Mmmm fallskärmshoppning :P

Har visserligen bara hoppat en enda gång ett tandemhopp på min 35 årsdag,men suget att hoppa finns ständigt efter det!

Är nog den absolut häftigaste grej jag gjort i hela mitt liv,hoppade ovanför F 18 i tullinge och såg under några sekunder ända från city till nynäshamn.

Verkar vara grymt sköna killar som sysslar med detta,alla var glada och log hela tiden och alla hjälpte alla med allt.

/Micke

Ijahman

Fick utbildning i lumpen och gjorde ett par hopp med självutlösare.

Men vädret hindrade oss från att bli klara i tid så det blev uppskjutet till efter muck.

Tre av elva i min grupp åkte upp efteråt för att göra klart utbildningen och slutföra de hopp som måste göras innan man får hoppa fritt.

Däribland fanns inte jag.

Men det var enormt, det håller jag med om.

ThomasMamre

härligt å höra ni gillade de!.... den som påstår de är skönt å xxx.... har inte hoppat fallskärm!... *S*....gå kursen å ta egert cert!.. finns inget att ångra!... jag bor nu mera bara tio min från hoppklubben utanför Tierp!... så lagom till jakt en slutar!... så börjar hoppningen!... å när ja tröttnat på den!.. börjar jakten igen!.. *S*..

Guest Telgetok

Oj oj oj...jag som höjdrädd skulle aldrig palla detta,men det finns en person på detta forum som brukar klättra i granar för att hissa en UV. Kanske HAN skulle behöva förkovra sej i fallskärmshoppning ;D

Ijahman
härligt å höra ni gillade de!.... den som påstår de är skönt å xxx.... har inte hoppat fallskärm!... *S*....gå kursen å ta egert cert!.. finns inget att ångra!... jag bor nu mera bara tio min från hoppklubben utanför Tierp!... så lagom till jakt en slutar!... så börjar hoppningen!... å när ja tröttnat på den!.. börjar jakten igen!.. *S*..

När jag gjorde det i lumpen blev jag medlem i klubben som utbildade oss.

Nämligen UMEÅ fallskärmshoppningsklubb. Lite långt kanske.  :D

ThomasMamre

"Ijahman" såg du bodde i haninge!.... då e de lite långt till Ume.. *S*... närmsta e min klubb då!. Stockholsfallskärms klubb!.. fast de är 13 mil till hoppfälltet från dej!.. nu när jag flyttade upp till Norduppland så får jag bara någon mil!... så två flugor på smällen direkt!.. *S*... kunde börja jaga!. å fick närmre till fältet!...

"Telgetok"... höjdrädd!.. *L*.... du får höra av dej till mej då!.. när de blir för höga höjder!..  ;)

-kan någon förklara varför jag ska lämna ett fullt fungerande flygplan hängande i lakan och tvättlinor?

-om man man bara sitter kvar så landar dom snart, och man kan kliva ur på backen direkt...

Guest Telgetok
"Telgetok"... höjdrädd!.. *L*.... du får höra av dej till mej då!.. när de blir för höga höjder!..  ;)

Det räcker att gå upp för en stege,så börjar tvångstankarna om att något är fel :-

Guest Telgetok
-kan någon förklara varför jag ska lämna ett fullt fungerande flygplan hängande i lakan och tvättlinor?

-om man man bara sitter kvar så landar dom snart, och man kan kliva ur på backen direkt...

Hehe :-*

Jag hoppade en hel del i lumpen men det vara bara på 150-400 m höjd - kan tänka mig att 4000m ger en extra kick!! Det skulle vara sjukt härligt tror jag.....men vi får se, har länge funderat på att ta cert men man ska ju ha tid också...ständigt denna tid som krånglar med en...

Bungyjump är dock ngt jag rekomenderar starkt! Hoppade i NZ från 134 m - det är nog det bästa jag gjort hittills i mitt liv...vilken jäkla kick det var....helt enormt....

Mad Mike

Jag är nog inte rätt man att svara egentligen men.....de första 30sekunderna=fria fallet ger ett lyckorus som jag aldrig upplevt tidigare.

Jag minns att jag tänkte att det gör inget om jag dör nu,det blir inte bättre än så här :P

Fick mitt hopp filmat och under det fria fallet så ler jag från öra till öra hela tiden.

Jag var så taggad när jag kom ner att jag säkerligen hade kunnat sälja hela min vapengarderob där och då för att få komma upp igen!

/Micke

Bungyjump är dock ngt jag rekomenderar starkt! Hoppade i NZ från 134 m - det är nog det bästa jag gjort hittills i mitt liv...vilken jäkla kick det var....helt enormt....

ja men det är ju otroooooligt intelligent! att hoppa direkt mot backen med ett gummiband fastsurrat i fötterna av en nersupen tivolianställd från Uzbekistan.... ;D

ThomasMamre

;D brist på förstånd!...... tror jag de heter!.... *S*.... min fru har osså ställt mej den frågan!.... men kicken e så underbar!... att man bara måste!....  8)

jag tror dig på ditt ord...

å andra sidan är det folk som påpekat åt mig att man inte ska leka fisk när man inte kan andas utan apparat under vatten...

Kan bara hålla med. Redan att vara i ett flygplan är ett stort steg för mig och att lämna det i luften? No way.
Ijahman
"Ijahman" såg du bodde i haninge!.... då e de lite långt till Ume.. *S*... närmsta e min klubb då!. Stockholsfallskärms klubb!.. fast de är 13 mil till hoppfälltet från dej!.. nu när jag flyttade upp till Norduppland så får jag bara någon mil!... så två flugor på smällen direkt!.. *S*... kunde börja jaga!. å fick närmre till fältet!...

Alldeles runt hörnet..... :-  :D

ja men det är ju otroooooligt intelligent! att hoppa direkt mot backen med ett gummiband fastsurrat i fötterna av en nersupen tivolianställd från Uzbekistan.... ;D

Det är få saker i livet som är intelligenta..som att köra bil t.ex....men man lever ju bara en gång, så varför dö nyfiken?? ;D ;D.....

Jag lovar att du kommer vara nöjd om du hoppar ngn gång.....adrenalinkicken är i nivå med frossan efter att du skjutit din första älg.....härligt!! ;D

ThomasMamre

Jag lovar att du kommer vara nöjd om du hoppar ngn gång.....adrenalinkicken är i nivå med frossan efter att du skjutit din första älg.....härligt!!

j

;D..då jag hur de är å skjuta älg fast jag inte gjort de än!...  ;)

;D..då jag hur de är å skjuta älg fast jag inte gjort de än!...  ;)

Då vet du vad du har att vänta dig......inte illa va!! :D :D ;D

ThomasMamre
Hellre skjuter jag en 20-taggare än att hoppa fallskärm i vart fall ;D

de ena för tar inte de andra!.... ;D...... ;)....