Publicerat 50 minuter sedan %d min Bandsågen är jäkligt fin om den används till sånt som bör sågas till kok, bringa, sidor och jag själv ofta läggarna. Läggarna är riktigt fint kok kött. Men att såga kok kött med tigersåg och sprida benflis överallt i köttet är måttligt kul.Är det av nöden att använda tigersåg så är tipset att frysa köttet före men troligen inte ett alternativ om ett helt lag styckar.Att kapa allt utom stekar och köttfärs kött som det gjordes i ett lag tidigare är totalt vansinne och går inte mycket fortare än att renskära om man styckar hängande. Men att jämföra en tigersåg med bandsåg blir galet för har man bra blad på bandsågen så blir det inget benflis.Visst gubbarna vill såga allt som kan gå att få genom bandsågen, ibland var i stort allt utom läggar och hals kapat för det var köttfärs och stekarna var benfria så mestadels av älgen gick i sågen.Silver. Hur kunde du få dem kg i köttdel från att först inte få nånting till att få två delar?
Publicerat 45 minuter sedan %d min 1 hour ago lsjonsson sa:Tänk vad en regnvarning kan göra i manfall från en jaktdag till nästa jaktdag.Det har lite fint regn från ca 7.55-12-tiden idag☹️ och sedan kom solen.😎21 igår och idag 17. Det blev en 4-taggare idag också. 😊Jag har obsat en liten kviga. Fick ingen skottchans.☹️Skjut, det kan ta bättre än du tror.