Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jägarexamen

Featured Replies

Publicerat

Nu har klarat teoriprovet i jägarexamen, inte för att jag var tvungen utan tycket det var en kul grej. Sen att sonen gick samtidigt gjorde att det blev av.

Tycker det varit mycket givande så det är något jag rekommendera alla gamla stofiler som en annan att göra detsamma.

Tyckte inte det var så svårt som många säger, klarar jag som är snart femtio bast och halvt analfabet det så borde de flesta klara detta ;D

Publicerat

Härligt.

Grattis!

Publicerat

;D... Grattis!.... kul".. ja tog min själv här nu i jan!.. å ja e juh halv gubbe å dyslektiker!... *asg*...  ;D

Publicerat

Kul!

Grattis och lycka till med resten!

:D

Publicerat

Grattis  ;D

Publicerat

Bättre sent än aldrig..Grattis :D

Publicerat

Grattis

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu har man klarat hela jägarexamen även uppskjutningen, kul att ha efter att jagat i drygt 35 år ;D

Ps. Kan nog tycka att skyttet mot älgen är väl svårt, många hade problem med detta och det hade väl varit mer naturligt om man hade halverat hastigheten!  Inte ofta man ser en älg med den hastigheten i skogen, ska vara om den har en Wachtel i hälarna ;D

Men är man bara snabb nog hinner man ju båda smällarna innan den hinner att starta ;)

Publicerat
Tyckte inte det var så svårt som många säger, klarar jag som är snart femtio bast och halvt analfabet det så borde de flesta klara detta ;D

Intresse och motivation väger upp andra "tillkortakommanden" med mega-ton  ;D ;D

/Må

Publicerat

Men skjuter du andra smällen innan älgen hinner starta så är du inte godkänd hur bra träffarna än sitter !

Mvh T-081

Publicerat

Gör då inte som jag gjorde vid uppskjutning jag siktade och sköt på älgen. bra träff bild sa han men jag sköt på samma sida båda gångerna. Så det blev att göra om :-[ Sen gick det bra.

Publicerat

Grattis och lycka till med den jaktliga biten nu också! :D

Publicerat

mats_bengt...  Tycker du kan vara stolt över dina prestationer,inte alla skulle våga ta det steg du nu tagit :D :D :D

Ser jag till min far tex.som inte har jägarexamen eller hans övriga jaktpolare som säkert skulle garva ut mej om jag förde detta på tal :D

• 1 month later...
Publicerat

Just det där med den springande älgen har jag aldrig förstått, varför ska man skjuta på dem när de springer...?

Publicerat

;D.. kul mats_bengt... å jätte grattis!... visst kan älgen vara lite svår men de vänjer man sej med!... men håller me dej!.. den e inte så realistisk!...

i går sköt jag upp för björn!.. de va fan mycket värre!...  ;D ;D.. då skjuter man på 30 meter!.. samma fart på banan som me älgen!.. å för att göra de ännu jävligare hadde dom spänt upp en pressäning som täckte av 3m mitt på banan!.. så björnen försvan!.. sedan var de bara på löp!.. inte som med älgen!.. att den står stilla på första skottet!..  ;D ;D ;D sedan skulle man skjuta ett skott före å ett efter denna press!...  8)

mvh Mamre!...

Publicerat

Låter som en kul träning i alla fall. ;D