Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

För lite naturvetenskap i skolan

Featured Replies

Publicerat

Kolla inlägget

Nåväl jag utbildade henne litegrann i alla fall. Dock är det märkligt att våra ungdommar itne får lära sig mer om sådant i skolan. Det är som jag ser det viktig och grunläggande kunskap att veta om naturen både i terori och praktik

http://www.sofnet.org/index.asp?DocID=x&am...mp;topicID=6899

Publicerat

Biologi kunskaperna hos många unga o gamla med för den delen är skrämmande dåliga. Inte konstigt vi har motvind i vissa jaktliga frågor . :o

Publicerat

Man blir ju nästan matt på att se sådan okunskap och det är inte lilltjejens fel utan mupparna till föräldrar och lärare som inte lär ut verkligheten  >:(

Publicerat

Kikade runt lite på deras forum, och jag måste säga att jag blev chockad när jag gick in under rubriken jakt.

Fullt med meningslösa ogrundade uttalanden och påhopp, av människor som vägrar lyssna på de som har andra meningar och tankesätt.. Ska man komma till en lösning av en fråga måste man kunna ta till sig andra argument och debattera om det.

Det är sorgligt hur det kan bli.

Publicerat

Tyvärr börjas det alltför ofta alldeles för sent med naturvetenskap i skolan. Många elever får en obefintlig inblick i naturvetenskapen innan de börjar högstadiet. Under min utbildning har vi diskuterat detta rätt mycket, de lärare som undervisar i grundskolans tidigare år är oftast utbildade i språk/SO och det säger ju sig självt att man hellre tar upp sådant man kan när man undervisar. Visst det finns mål att nå i naturvetenskapliga ämnen även i grundskolans 5:e år, men kan du inget själv om det du ska lära ut så blir det ju inte bra iaf och jag tror ju knappast någon som inte har intresse för natur själv undervisar mer än den behöver i dessa ämnen.. :-

På våran skola här har vi hur lyxigt som helst (tycker jag), här har eleverna riktig NO-undervisning (med utbildad NO-lärare) redan från klass 4. Det tycker jag är hur bra som helst och man kan verkligen se skillnaderna mellan elever som går här på skolan och på många andra skolor. Det finns långt mycket mer kunskap och framförallt egna tankar och förmåga att dra slutsatser i de naturvetenskapliga ämnena bland eleverna här..

Att skylla på föräldar är lite svårare tycker jag, många vuxna har ju väldigt lite kunskap om naturvetenskap själv, men jag tycker att man ska kunna ställa krav på att elever ska få den undervisning de har rätt till att få i skolan. 

Publicerat

Du smög in lite pitemål "om du DÖDDE i skogen"  ;D :D;)