Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsidans Heliga Kråkbibel

Featured Replies

Publicerat

Tittat på din film,tycker den lutar åt vänster ;D Man fick vrida skallen horisontellt med golvet...

Fin pipa du har,låter ju nästan som en kråka :D

• Svar 90
  • Visningar 8,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Kul dp! Vad har du för pipa?

Själv hade gick det smått åt skogen imorse. klockan ringer kl. 05.00 som den gjort hela våren, Men!.. Jag hade glömt att man ställt fram klockan en timme inatt å kom inte på det förän jag tittade på mobilen(redan ute) Så det blev en kall första timme i bäckmörker. Sen fick jag påhälsning av en sur ormvråk och ett par korpar annars heldött!

Publicerat
  • Författare

Har en Lohman 104 just nu men har haft lite olika. Har även beställt några till. Står ju allt om det i början av tråden, läder ni inte ?  ;D

Publicerat

Fan det såg ju rätt ok ut! Två sakner, försök montera kråkan lite mer i närkontakt med uven, inte hängandes för långt ned typ. Och kanske viktigast, såg ut som ni rest en björk mot tallen? Ställ björken lite mer rakt och klättra sedan upp i tallen en bit och lyft därefter stången uppåt. I den där knepiga terräningen så tror jag verksamheten mår bra av att uven sitter två-tre meter nästan över talltoppen.

Här var det tokdimma i morse. Mrs P kom hem i god tid så jag fick nådigt tillstånd att åka och jaga men valde att stanna hemma, inte en morgon till insvept i dimma. Kör i morgon, blir nog Väddö igen, ska FAN gå att få ned lite kråkor där.. Så surt, det känns lite som allt är över och det enda man kan göra är att jaga på tipp. Kollade bulvanfronten, hade 9 kråkbulvaner och ..en trut som med lite vilja kan fungera. I praktiken så ids jag inte ta med någon av dem, hoppas att trutarna singlar in mot kråkbulvanerna. Testar nog inte det förrän nästa helg, knepigt att jaga med bulvaner då det är verksamhet i anläggningen.

Mvh!

Publicerat
Nä, den är inte som den men den kanske funkar med. Cheat crow är inte eldriven. drivs med vinden alt snöre.

Okej får söka vidare då...

Tänkte skicka iväg en beställning på ett gäng kråkpipor men är frakten verkligen så dyr som 400:- från Gamecalls.net? ???

Publicerat
  • Författare

Jo frakten är dyr, sisst jag beställde var frakten 80 spänn och numera 400, dyrt men om man är några så kan man dela och passa på att köpa pipa till gräsand, rådjur, gädda osv  ;D

Publicerat
  • Författare
Okej får söka vidare då...

Tänkte skicka iväg en beställning på ett gäng kråkpipor men är frakten verkligen så dyr som 400:- från Gamecalls.net? ???

Företaget som tillverkade Cheat Crow finns inte längre men man kan hitta dem då å då på ebay, där hittade jag min. Finns säkert andra som är lika i funktion. Bara att testa sig fram.

Publicerat
Har en Lohman 104 just nu men har haft lite olika. Har även beställt några till. Står ju allt om det i början av tråden, läder ni inte ?  ;D

Haha. ;D Klart man läser, men på första sidan stod det att du hade några olika. Så ja undra vad du hade på filmen. :D

Publicerat
Jo frakten är dyr, sisst jag beställde var frakten 80 spänn och numera 400, dyrt men om man är några så kan man dela och passa på att köpa pipa till gräsand, rådjur, gädda osv  ;D

Härliga människor dessa jänkare,fiskpipor!!! Det är grejer det ;D

Publicerat
  • Författare
Härliga människor dessa jänkare,fiskpipor!!! Det är grejer det ;D

Öhhhh de va ju ett skämt men å andra sidan skulle det inte förvåna mig, jänkarna har prylar  ;D

Publicerat
  • Författare
Fan det såg ju rätt ok ut! Två sakner, försök montera kråkan lite mer i närkontakt med uven, inte hängandes för långt ned typ. Och kanske viktigast, såg ut som ni rest en björk mot tallen? Ställ björken lite mer rakt och klättra sedan upp i tallen en bit och lyft därefter stången uppåt. I den där knepiga terräningen så tror jag verksamheten mår bra av att uven sitter två-tre meter nästan över talltoppen.

Här var det tokdimma i morse. Mrs P kom hem i god tid så jag fick nådigt tillstånd att åka och jaga men valde att stanna hemma, inte en morgon till insvept i dimma. Kör i morgon, blir nog Väddö igen, ska FAN gå att få ned lite kråkor där.. Så surt, det känns lite som allt är över och det enda man kan göra är att jaga på tipp. Kollade bulvanfronten, hade 9 kråkbulvaner och ..en trut som med lite vilja kan fungera. I praktiken så ids jag inte ta med någon av dem, hoppas att trutarna singlar in mot kråkbulvanerna. Testar nog inte det förrän nästa helg, knepigt att jaga med bulvaner då det är verksamhet i anläggningen.

Mvh!

Högre ja, precis va ja sa åt dem men du vet Fredde å hillbilly var lite morgonslöa av sig  ;D Nåväl skulle verkligen vilja testa en bättre gjord UV under säsongen då det är mycket fågel, sen göra gömslet ännu bättre. Nåväl de ska testas framöver.

Publicerat
  • Författare
Hittar ingen "Cheat crow". Är det något i stil med denna?

Den där har vi haft. Köpte på Crowbusters, flaxade som fan och lät som ett tröskverk. Tillverkad i kina eller Taiwan som en lesak åt barn, den är inte gjort till kråkjakt. Funkade inte eftersom den levde om som FN sen pajjade den efter några timmars gångtid.

Publicerat

Det där med skyddet ja.. Grejen är ju att de är hyfsat fockuserade på uven då de ger sig på den och det gör att man helt klart måste ha ett skydd men jag använder aldrig mer än ett dubbelvikt camonät med rejält öppet upptill. Huvudsaken är att man kan ta ett steg åt sidan eller bakåt för att få totalat skydd sen ska det vara öppet uppåt..

När skulle du söder ut för de där testerna förövrigt?

Mvh!

Publicerat
Öhhhh de va ju ett skämt men å andra sidan skulle det inte förvåna mig, jänkarna har prylar  ;D

Såklart att jag fattade att det var ett skämt ;D Även jag skämtade !!!!!! :-*

Publicerat
  • Författare

Söderut ja hmmm vette sjutton men kanske i juli - augusti - sept? ve tinte än faktiskt.

Uv torde funka bra men som sakt våra kråkor e så vana dem då de häckar på tippen och finns på våra marker i överflöd (uvar alltså) och sen har vi örn, vråk, hök mm mm mm

Däremot är nog UV klockrent ute vid kusten och på öar.

Men men vi har inte gett upp å ska testa mer.

Skicka upp din uv vettja, kan pma adressen  ;D

Publicerat

Vaknade du sen eller? Skeppa uven mitt i säsongen? Skickar du din *ptvi* pump till mej då? Jag saknar ett verktyg för att slå ned lite stolpar i trädgården nämligen..

;D

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Mummel mummel hädning, mummel utdela en Fatwa mummel mummel , var e wodoo dockan mummel 8)  ;D

Publicerat

Jo men fint sen efter dptrapper så vill jag låna uven :D :D

Publicerat

;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Lördagskvällen var lång så jag gjorde en bulvan med vingar  ;D :D ;D

Publicerat

Det var den snyggaste bulvan jag nånsin sett... ;D :D

Publicerat
:D :D :D
  • 1 month later...
Publicerat