Publicerat April 3, 200719 yr Jägare naturligtvis, jagar året runt. Favoritjakten är fasanjakt med duktig spaniel på en walk up eller rådjursjakt för en duktig tax. Förutom sjäva jakten så är det hundarna som upptar all min tid. Vi har fyra retrievers, en Golden som är vår allroundhund som fått ut allt från and till gris och älg till skyttarna. En Goldentik som bor hos en fodervärd i Skåne. Två Labbar som enbart används som rena apportörer. Bara finlir på fågeljakterna för de alltså och sist men inte minst har vi en korthårig Taxman som än så länge bara driver Rå. Med dessa hundar jagas det mycket på både små och stora jakter samt startas på jaktprov och tävlingar. Vi jagar på olika marker både här och där, mest kring Enköping, Eskilstuna och Uppsala men även någon gång om året nere i Småland mm. Själv är jag inte bara jägare utan är även... Mamma, SBK instruktör, Mentalfigurant A, Provledare för SSRKs jaktprov, Steward för jakt A-prov, Aktiv föreningsmänniska och undersköterska. Ja,.. det var vem jag var det. Ska bli intressant att se hur detta jaktforum är, jag brukar oftast bara vara på rena hundforum men där saknar man oftast de riktiga jägarna.
Publicerat April 3, 200719 yr Författare Se där.. vi har nog stött på varndra på på andra forum.. Välkommen! Thx Max, visst har vi det. Hoppas allt är fint med doggs osv ;D
Publicerat April 3, 200719 yr Hej och välkommen...det finns mycket hundfolk här på detta forum. Så här kommer du nog att trivas,sen att vi är supertrevliga här får väl anses som ett + ps,varför skriver du med grönt ? lite annorlunda mvh.
Publicerat April 3, 200719 yr ;D hellu å välkommen!.... du komme å märka att detta är världens bästa forum!.. allt du behöver kan diskuteras här!... Hoppas du kommer att trivas här hoss oss!... ;D ;D
Publicerat April 3, 200719 yr Författare Hej och välkommen...det finns mycket hundfolk här på detta forum.Så här kommer du nog att trivas,sen att vi är supertrevliga här får väl anses som ett + ps,varför skriver du med grönt ? lite annorlunda mvh. Just därför... för att vara annorlunda *S* nädå.. men när man svarar som jag gör här med citat så syns det bättre om texterna är i olika färg när man läser det och det var så det började... sen har jag bara fortsatt att skriva med grönt av ren vana.
Publicerat April 3, 200719 yr Författare ;D hellu å välkommen!.... du komme å märka att detta är världens bästa forum!.. allt du behöver kan diskuteras här!... Hoppas du kommer att trivas här hoss oss!... ;D ;D Tack o bock. Jo, jag har kikat in här ibland tidigare men ej blivit medlem förrens nu. Ser ut att vara en mkt trevlig sida ;D
Publicerat April 3, 200719 yr Tjena hej o välkommen! Du, när amakulu här på jaktsidan börjar orera och ifrågasätta ditt val av namn här på forumet så är det bara att ignorera honom! Kör du labbe på jakt o prov samt döper dej till "Fasanmissilen" så antyder det lite smått att du är bestyckad med två riktiga labbar dvs jaktlabbar och såna insikter får den kära skåningen att gå igång på allvar ;D ;D ;D ;D Mvh! Hipshot m Caliburns kennel
Publicerat April 3, 200719 yr Välkommen! Brukar försöka hänga med i era jaktäventyr via din dagbok på annat forum. Alltid lika intressant Anna
Publicerat April 3, 200719 yr Författare Tjena hej o välkommen!Du, när amakulu här på jaktsidan börjar orera och ifrågasätta ditt val av namn här på forumet så är det bara att ignorera honom! Kör du labbe på jakt o prov samt döper dej till "Fasanmissilen" så antyder det lite smått att du är bestyckad med två riktiga labbar dvs jaktlabbar och såna insikter får den kära skåningen att gå igång på allvar ;D ;D ;D ;D Mvh! Hipshot m Caliburns kennel hehehe.. ska komma ihåg det Hipshot
Publicerat April 3, 200719 yr Författare Välkommen och tro inte ett ord av Hipshots svammel ;D Absoluuut inte *S* :
Publicerat April 3, 200719 yr Författare Välkommen!Brukar försöka hänga med i era jaktäventyr via din dagbok på annat forum. Alltid lika intressant Anna va trevligt! Anar vilket forum Numera skriover vi ju även i vår blogg på hemsidan fast just nu är det tunt med jaktbestyr... Nu är det bara hundträning och prov mm som gäller en tid framöver. (längtar till hösten!)
Publicerat April 3, 200719 yr Välkommen tjejen!! Vi har ju känt varandra läääänge nu, så jag förstod att du skulle hitta vägen hit med dina intressen!! Kul som sjutton att se dig här!! Kram på dig med familj!!
Publicerat April 3, 200719 yr Författare Oj... TACK alla för välkomnandet! verkligen trevligt folk här ;D och för er som undrar över mitt nick då så... ja, kika på bilden så ser ni vad Hipshot menar med riktiga labbar... Därav mitt nick
Publicerat April 3, 200719 yr Författare Välkommen tjejen!! Vi har ju känt varandra läääänge nu, så jag förstod att du skulle hitta vägen hit med dina intressen!!Kul som sjutton att se dig här!! Kram på dig med familj!! Tack raring och detsamma! :-* ;D
Publicerat April 3, 200719 yr Oj... TACK alla för välkomnandet! verkligen trevligt folk här ;D och för er som undrar över mitt nick då så... ja, kika på bilden så ser ni vad Hipshot menar med riktiga labbar... Därav mitt nick ??? ??? ???