Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Fasanmissilen?

Featured Replies

Publicerat

Jägare naturligtvis, jagar året runt. Favoritjakten är fasanjakt med duktig spaniel på en walk up eller rådjursjakt för en duktig tax. Förutom sjäva jakten så är det hundarna som upptar all min tid.

Vi har fyra retrievers, en Golden som är vår allroundhund som fått ut allt från and till gris och älg till skyttarna. En Goldentik som bor hos en fodervärd i Skåne. Två Labbar som enbart används som rena apportörer. Bara finlir på fågeljakterna för de alltså och sist men inte minst har vi en korthårig Taxman som än så länge bara driver Rå. Med dessa hundar jagas det mycket på både små och stora jakter samt startas på jaktprov och tävlingar.

Vi jagar på olika marker både här och där, mest kring Enköping, Eskilstuna och Uppsala men även någon gång om året nere i Småland mm.

Själv är jag inte bara jägare utan är även...

Mamma, SBK instruktör, Mentalfigurant A, Provledare för SSRKs jaktprov, Steward för jakt A-prov, Aktiv föreningsmänniska och undersköterska.

Ja,.. det var vem jag var det.  :D  Ska bli intressant att se hur detta jaktforum är, jag brukar oftast bara vara på rena hundforum men där saknar man oftast de riktiga jägarna.

Publicerat

Se där.. vi har nog stött på varndra på på andra forum.. :) Välkommen!

Publicerat
  • Författare
Se där.. vi har nog stött på varndra på på andra forum.. :) Välkommen!

Thx Max, visst har vi det. Hoppas allt är fint med doggs osv  ;D

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:D

Publicerat

Hej och välkommen...det finns mycket hundfolk här på detta forum.

Så här kommer du nog att trivas,sen att vi är supertrevliga här får väl anses som ett +

ps,varför skriver du med grönt ? lite annorlunda :D

mvh.

Publicerat

;D hellu å välkommen!.... du komme å märka att detta är världens bästa forum!.. allt du behöver kan diskuteras här!... Hoppas du kommer att trivas här hoss oss!...  ;D ;D

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen...det finns mycket hundfolk här på detta forum.

Så här kommer du nog att trivas,sen att vi är supertrevliga här får väl anses som ett +

ps,varför skriver du med grönt ? lite annorlunda :D

mvh.

Just därför... för att vara annorlunda  ;) *S* nädå.. men när man svarar som jag gör här med citat så syns det bättre om texterna är i olika färg när man läser det och det var så det började... sen har jag bara fortsatt att skriva med grönt av ren vana.

Publicerat
  • Författare
;D hellu å välkommen!.... du komme å märka att detta är världens bästa forum!.. allt du behöver kan diskuteras här!... Hoppas du kommer att trivas här hoss oss!...  ;D ;D

Tack o bock. Jo, jag har kikat in här ibland tidigare men ej blivit medlem förrens nu. Ser ut att vara en mkt trevlig sida  ;D

Publicerat

Välkommen!!

Publicerat

Ett välkommen oxå från mig!

// Jansson

Publicerat

välkommen

Publicerat

Välkommen :D

Publicerat

Tjena hej o välkommen!

Du, när amakulu här på jaktsidan börjar orera och ifrågasätta ditt val av namn här på forumet så är det bara att ignorera honom! Kör du labbe på jakt o prov samt döper dej till "Fasanmissilen" så antyder det lite smått att du är bestyckad med två riktiga labbar dvs jaktlabbar och såna insikter får den kära skåningen att gå igång på allvar  ;D ;D ;D ;D

Mvh!

Hipshot m Caliburns kennel

Publicerat

Välkommen!!

Publicerat

Välkommen hit

Publicerat

Välkommen och tro inte ett ord av Hipshots svammel ;D

Publicerat

Välkommen!

Brukar försöka hänga med i era jaktäventyr via din dagbok på annat forum. Alltid lika intressant :)

Anna

Publicerat
  • Författare
Tjena hej o välkommen!

Du, när amakulu här på jaktsidan börjar orera och ifrågasätta ditt val av namn här på forumet så är det bara att ignorera honom! Kör du labbe på jakt o prov samt döper dej till "Fasanmissilen" så antyder det lite smått att du är bestyckad med två riktiga labbar dvs jaktlabbar och såna insikter får den kära skåningen att gå igång på allvar  ;D ;D ;D ;D

Mvh!

Hipshot m Caliburns kennel

hehehe.. ska komma ihåg det Hipshot  ;)  :D

Publicerat
  • Författare
Välkommen och tro inte ett ord av Hipshots svammel ;D

Absoluuut inte *S*  ::)

Publicerat
  • Författare
Välkommen!

Brukar försöka hänga med i era jaktäventyr via din dagbok på annat forum. Alltid lika intressant :)

Anna

va trevligt! Anar vilket forum  ;) Numera skriover vi ju även i vår blogg på hemsidan fast just nu är det tunt med jaktbestyr... Nu är det bara hundträning och prov mm som gäller en tid framöver. (längtar till hösten!)

Publicerat

Kort o gott ! VÄLKOMMEN ! :)

mvh. Bert

Publicerat

Välkommen tjejen!! Vi har ju känt varandra läääänge nu, så jag förstod att du skulle hitta vägen hit med dina intressen!!

Kul som sjutton att se dig här!!

Kram på dig med familj!!

Publicerat
  • Författare

Oj... TACK alla för välkomnandet! verkligen trevligt folk här  ;D och för er som undrar över mitt nick då så... ja, kika på bilden så ser ni vad Hipshot menar med riktiga labbar...

backtran18.JPG

Därav mitt nick  ;)  :D

Publicerat
  • Författare
Välkommen tjejen!! Vi har ju känt varandra läääänge nu, så jag förstod att du skulle hitta vägen hit med dina intressen!!

Kul som sjutton att se dig här!!

Kram på dig med familj!!

Tack raring och detsamma!  :-*  ;D

Publicerat

Oj... TACK alla för välkomnandet! verkligen trevligt folk här  ;D och för er som undrar över mitt nick då så... ja, kika på bilden så ser ni vad Hipshot menar med riktiga labbar...

backtran18.JPG

Därav mitt nick  ;)  :D

??? ??? ???