Publicerat April 23, 200719 yr Ska Du sälja den fina. Varför ??? ??? www.sluttstykket.com/Markedplace/index.php?action=show&link_id=3345&email=jim.staf@losmail.no
Publicerat April 24, 200719 yr Nu har du slagit till igen! Spänningen är olidlig! Klart att du gör rätt som säljer din krieghoff om du har andra roligare projekt på gång. Ser med spänning fram emot att förlåten återigen skall falla, den här gången för att mer spännande objekt??? Är du förresten på väg åt detta hållet i närtid? Har för mig att du sa att du skulle komma till Porten mot väster i maj? Jag står för lunchen om du bara förflyttar din lekamen till mina breddgrader. ;D //Henrik
Publicerat April 24, 200719 yr Undrade hur lång tid det skulle ta innan någon upptäckte det!! Har ju inte sålt den än men testar marknaden lite. Har tre kanonköp av drömbössor på gång och måste finansiera dem. Och som känt är kan man ju inte ha kakan och äta den!! :- Krieghoffen är fantastisk men det går ju att beställa/köpa en sådan vilken dag som helst bara det finansiella är på plats. Har ingen som helst lust att sälja den men om jag skall kunna realisera de andra köpen så måste jag! Och de köpen(i varje fall 2) är det nästan "once in a lifetime" varning på!! Och om man skall vara riktigt krass så är ju Krieghoff bara en fabriksbygd bössa av många! Det är ju inget speciellt med dem även om jag tycker om balansen, trycket, utseendet mm. Retar säkert gallfeber på några med det uttalandet men jag är en tjockhuding!! Men om lottovinsten slår till så behåller jag den givetvis!! För den är fin!! Jim Ahhh, du har nåt gammalt handbyggt mästarstycke på gång. Kanske med kul historia typ att den tillhört Karen Blixen eller nån.
Publicerat April 24, 200719 yr Nu rullar huvuden i rask takt....Månne en custom byggd Heym eller två? :-* Hoppas du gör en bra affär i alla fall och lycka till. MVH
Publicerat April 24, 200719 yr Inte riktigt men jag har lovat mig själv att inte avslöja något förrän allt är klart!!En av bössorna är dessvärre borta men har som sagt två ovanliga på G. Och de är i mina ögon riktigt fina!! Återkommer om och när allt gått i lås!! Henrik! Jo det stämmer men har fått skjuta( ;D) lite på Gbg resa. Måste fixa en del här med huset inför försäljningen i maj. Hör av mig innan jag dyker upp!! Jim En bössa med historia kan upskattas även om den saknar dyrbar gravyr mm. Jag såg Jan Åkermans (om jag nu minns rätt) drilling tillsalu för några år sen. En rätt ordinär bössa men ändå jäkligt intressant tycker jag. Å andra sidan kan man ibland se väldigt fina handbyggda bössor utan tillverkarnamn och historia som bara genom fint hantverk blir intressanta. Ska i a f bli kul att se vad du hittat.
Publicerat April 25, 200719 yr Vi som känner Jimbo vet ju vad han gillar så jag vet vad jag satsar på... I sådana fall kan jag ju kanske hjälpa dig med din lilla dubbelstudsare - en sådan borde min lilla fru ha....
Publicerat April 25, 200719 yr Vi som känner Jimbo vet ju vad han gillar så jag vet vad jag satsar på...I sådana fall kan jag ju kanske hjälpa dig med din lilla dubbelstudsare - en sådan borde min lilla fru ha.... Bara det inte blir en såndära dussinbössa från finland... :
Publicerat Maj 7, 200719 yr Dags för en liten uppdatering på vapenfronten!RW! Du kan slappna av ett tag till!! :-* Tog ett stridsbeslut igår och Krieghoffen blir kvar!! Den är alltför fin och välbalanserad för att få "gå plankan" redan innan säsongen startat!! Och en dubbelpang är ju alltid en dubbelpang!! Två av bössorna som jag hade tänkt köpa är borta. Bla en Sako förstås!! 8) En Classic i 222 Rem. En kombination av stock och låda/kaliber som jag aldrig tidigare sett eller hört om! I tillägg var jag spekulant på en Blaser K77 Kipplauf i .30R Blaser!! Läcker sak men borta med vinden!! Så är det den tredje som finns kvar men den kanske jag kan klämma in med hjälp av lite flexibel bokföring!! Eller kanske den fjärde som är av samma sort men billigare inklusive kikare!! Får väl se vad det blir!! Rapport följer!! Missa inte nästa veckas avsnitt av "En vapenidiots försvarstal"!!!! Jim Bra beslut fast Blasern lät intressant.
Publicerat Maj 8, 200719 yr Bifogar en lite taskig bild bara för att fresta dig lite...Värre? Nä... Kan tyvärr inte säga att jag får ståpäls direkt men, tja, den är väl ok.
Publicerat Maj 9, 200719 yr Du får förlåta vår skånske vän Ola!!Jag säger som Jesus: "Förlåt dem Herre för de vet ikke vad de gör" eller säger!! Ståpäls? Alltid när det gäller Safari! Skall bli skoj att få inspektera den "live". Jim För mig är en Safaribössa en dubbelstudsare eller möjligen en take down studsare. Fabrikatet ska helst vara engelskt och kalibern nån udda med nitro express i namnet. Har man inte råd eller möjlighet att gå denna väg så är det den diametrala mottsatsen som gäller med mest praktiskt möjliga bössa (och billiga) och då är det rostfritt och plaststock som gäller i nån större magnumkaliber. Mellanvägen med en halvsnygg studsare i ett halvbra märke med en halvgrov kaliber är inget för mig. Jag är helt enkelt ingen medelsvennsson däremot tycker jag att det är jättekul att ni har hittat ert nirvana, grattis. :-*
Publicerat Maj 9, 200719 yr Det är ju tur att smaken är som baken för annars så skulle vi ju inte få ha våra egna roliga saker i fred! En dubbelstudsare (pipset) i .470 eller .500 står sedan på önskelistan. Mer udda eller grovt än sådant tror jag inte jag vill ha...
Publicerat Maj 10, 200719 yr Kära Jimbo, det är kul att se att du är så nöjd och glad med din classic. Det skall bli kul att få höra lite mer om resultaten med den både på skjutbanan och i skogen. Tyvärr har jag haft svårt att delta i forumets olika diskussioner som jag önskat eftersom det varit en massa annat som pockat på uppmärksamhet under sista tiden (läs jobb och familj ) Precis som du, Ola, m fl är man ju drabbad av ett vapenintresse som ibland tar sig de mest märkliga vägar. Det händer att man springer på bössor som man faller för utan att egentligen kunna motivera dem på ett riktigt vettigt sätt. Jag tänker t ex på din Heeren fallblockare från Glaser waffen (är du fortfarande intresserad av den? Om så är fallet får du hojta till, jag känner till en del om dessa bössor men långt ifrån allt), eller RW's fallenhet för brittiska safaristudsare i obskyra NE kalibrar. För egen del har jag inte hunnit med så mycket spekulerande eller dagdrömmeri den sista tiden men när jag hinner så handlar det om vilka customarbeten som är vettiga att göra och vilka som bara blir återvägsgränder. Sako safari är i mina ögon en av de absolut mest lyckade "standardstudsare" som tillverkats och Olas ex verkar vara en bra representant för dessa bössor. Kolven på Safarin är i mina ögon den överlägset bästa "grovkaliber" kolv som någonsin prytt en fabrikstillverkad bössa men när det är Duane Wiebe som tagit fram modellen är inget annat att vänta. Det enda som jag inte riktigt gillar på Safarin är att den är lite för tung för att riktigt passa min smak, en del av den tyngden ligger såklart i kvartsspången och i dropmagasinet varför dessa båda attiraljer förmodligen går bort på min egen 375:a. När jag ändå är inne på ämnet custombössor kan jag inte undanhålla er ett par bilder på ett trevligt metallarbete på en AIII Lev väl! Henrik
Publicerat Maj 10, 200719 yr Halloj Henrik - jo vi har saknat dig! Ser ut som Leif varit igång rejält med din AIII - har han integrerat talley-fästen eller är det warnes gamla? Och säkringen - vad är det för ämne? Är det en ny magbrunn helt i stål också och original underbeslag? Skott i magget? Kan nämna att jag lyckades trycka i 5+1 i min safari, men det var på håret. Med lite längre patroner endast 4+1. Vi hörs!