Publicerat April 4, 200719 yr jaha det var väl väntat, jag som skytt & jägare måste ta min del av skulden , för det beror på att jag övningsskjuter och krutgaserna förstör väl mer än allt annat till sammans! så måste det vara : vilken tur att jägare finns för ibland är vi jätte bra att ha! jag tycker att vi sponsrar med flyg billjet till alla våra veganer, jakthatare så kan dom åka dit och prata björnarna till rätta ;D. någon som är villig att sponsra med lite pengar till flyget? för det blir ju enkelbiljett samme
Publicerat April 4, 200719 yr Nääääääää skjut ingen isbjörn, tycker vi ska ha en etablerad stam i Stockholm och Göteborgs skärgård först på minst 300 djur.
Publicerat April 4, 200719 yr Nääääääää skjut ingen isbjörn, tycker vi ska ha en etablerad stam i Stockholm och Göteborgs skärgård först på minst 300 djur. ;D ;D ;D
Publicerat April 4, 200719 yr Jag flyttade detta aktuella ämne hit då det mer är ett samhällsproblem än jaktproblem. Sorglig konsekvens av global uppvärmning.
Publicerat April 4, 200719 yr Problemet är dock större än några isbjörnar,men man kan ju se detta exempel på vad vi människor egentligen gör med våran Tellus :- Att några isbjörnar får stryka på foten,bekommer mej inte,men vad händer sen?? Naturligtvis tänker jag på Kyoto avtal och liknande...jävla USA tex. Sen tänker jag automatiskt på länderna runt Östersjön..."vårat" hav, undrar jag hur mycket "spets" det är i svensk miljöpolitik nuförtiden. Miljöpartisterna har rätt i många saker,dock allt för få för att man skall rösta på dom.....
Publicerat April 4, 200719 yr Jo det är naturligtvis sorgligt det som händer just nu. Jag är dock inte helt övertygad om att det är vår livsstil som orsakar den sk växthuseffekten, utan att det mkt väl skulle kunna vara regelbundet återkommande höjningar av jordens medeltemp. vi ser nu. Finns forskare som hävdar att Dinosaurierna dog ut pga. en kraftigt förhöjd halt av koldioxid i luften.Finns också forskare som är övertygade om att vi går mot en ny istid. Fan vet vad man ska tro ???
Publicerat April 4, 200719 yr Jag flyttade detta aktuella ämne hit då det mer är ett samhällsproblem än jaktproblem.Sorglig konsekvens av global uppvärmning. Helt riktigt och att det är ett storstadsproblem upplyste jag om tidigare ;D Nääääääää skjut ingen isbjörn, tycker vi ska ha en etablerad stam i Stockholm och Göteborgs skärgård först på minst 300 djur.
Publicerat April 4, 200719 yr Jo det är naturligtvis sorgligt det som händer just nu. Jag är dock inte helt övertygad om att det är vår livsstil som orsakar den sk växthuseffekten, utan att det mkt väl skulle kunna vara regelbundet återkommande höjningar av jordens medeltemp. vi ser nu. Finns forskare som hävdar att Dinosaurierna dog ut pga. en kraftigt förhöjd halt av koldioxid i luften.Finns också forskare som är övertygade om att vi går mot en ny istid. Fan vet vad man ska tro ??? Det där tror jag faktist inte ett ord på! Men sanningen är väl sån att ingen vet....Men man kan väl få tro i alla fall... Jag är övertygad om att växthuseffekten finns! Jag är oxå övertygad om att försurningen av våra sjöar o skog finns i reality.. Oxå övertygad om att miljögifter förgiftar snart allt i dess närhet även om saker och ting blivit bättre nuförtiden. Men frågan är....är vi försent ute? Japp mina vänner,jag röstar moderat!!! tror inte det heller skulle hjälpa om jag röstade på MP just nu,fast dom har ideer om hur allt skall bli bra igen.. Mr President of Amerikat visar i alla fall att han inte är intresserad,han tänker mer på krig o så,Ryssarna verkar oxå skita i det,för att inte tala om de nya I-länderna.. Tänker på en gammal låt/melodi som Hasse&Tage skrev...hoppas barnen får sill och öl i alla fall!!! :-*
Publicerat April 4, 200719 yr Såg att även sälungarna drunknar för att isblocken smälter och tvingar ner dom i vattnet innan dom kan simma ordentligt.
Publicerat April 4, 200719 yr Såg att även sälungarna drunknar för att isblocken smälter och tvingar ner dom i vattnet innan dom kan simma ordentligt. Så, vad kan vi göra???? Från tysta trådar till allvarlig tok 8)
Publicerat April 4, 200719 yr Ja, det finns ju massor vi KAN göra. Frågan är vad vi är BEREDDA att göra...............
Publicerat April 4, 200719 yr Klart det går! Det är bara att ta bort ALLT vad bilar och transport heter, ALL bekvämlighet i form av villor och flerbostadshus. Vi måste helt enkelt att gå tillbaka till ett jägar och samlarsamhälle. Vilket inte kommer att hända. //Roggman66
Publicerat April 4, 200719 yr Ja, det finns ju massor vi KAN göra. Frågan är vad vi är BEREDDA att göra............... Tja,sluta köra bil är uteslutet,vidare att bo i ett strömlöst land,sen vill man ju käka mat också,även om mat från andra länder bidrar till kvävehöjningen,tänker på frukter och så. Nej,jag som många andra tror på effektivisering av motorer och industrier globalt sätt... Sen satsar vi mera på vind o sol,,,tror att kunskapen tvingas fram bara man säjer nej till hur det är idag. Jag säjer NEJ ;D
Publicerat April 4, 200719 yr Författare Jag flyttade detta aktuella ämne hit då det mer är ett samhällsproblem än jaktproblem.Sorglig konsekvens av global uppvärmning. Okej, det passar nog bättre här. Bra gjort Orjant! Visst är det tråkigt över detta fina djur. >
Publicerat April 5, 200719 yr 8).. ja tror personligen att industrin är den största boven!. och kanske inte så mycket våran industri!.. vi har juh lite granna på andra sidan vattnet!. som om jag har fattat allt rätt inte har samma hårda krav som finns i Swe... Fast de är juh alltid lättare å skylla på blisterna!. å dom kan man alltid pungslå på mera skatter!... gör man de mot industrin så flyttar dom juh sina frabriker till andra sidan sjön!... vilket med följer massa arbetslöshet!. å de finns de juh inte många politiker som vågar ta ansvar för!. men håller med att visst kan vi se över våra bilar å sånt!.. å se till att dom blir bättre!.. men något tycker jag ändå måste göras!. de är juh iaf ett arv vi ska lämna efter oss till våra barn å barnbarn!.. å som de ser ut nu!. så e kanske man inte är så stolt över de arvet!.
Publicerat April 5, 200719 yr Man kan inte skylla på industrier, jordbruk eller vad som helst. Felet är alltid vårt (den enskilda människan) utan vår efterfråga på prylar, bilar, värme i hus osv så skulle det inte finnas industrier. om inte vi köpte produkterna så skulle de knappast tillverka några heller. Sen att fabriken ligger i Tyskland, svedala eller någon annanstans spelar väl mindre roll. Efterfråga är global och likaså utsläppen. Trist är det dock det som händer just nu, känns som vi borde agerat lååångt tidigare.
Publicerat April 5, 200719 yr .. sant!... fabriker å bilar bygger sej inte själva!... visst e de så!.... å håller med om att de skulle behövas gjorts något för länge sedan!... men men!.. ja kan iaf trösta mej med att jag iaf gör så gott jag kan när de gäller vår miljö!. både hemma å på jobbet!.. mvh T...
Publicerat April 5, 200719 yr visst är det alltid bra att ett land går före å visar vägen men det våra bilar släpper ut på ett år "fixar" bilarna i los angeles på en dag, och snart är shanghai lika illa... och inte tal om då all koleldning, gillar inte politikernas sätt att tänka när dem köper in koleldad el ifrån grannländerna.. är inne lite på samma spår som någon innan nämde, att det är en "naturlig" uppvärmning.. allt smältvatten på polerna kommer att göra så golfströmmen inte når hit upp och vips får vi vinter igen ;D...har ju hänt förut bara se till när iserna smälte i de stora sjöarna i usa.. Attans att man inte var född i den gyllnegenarationen dvs 40talisterna, nu är det svårare att få isbjörn på meritlistan, någon som har en isbjörnsfäll till salu?