Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny studsare??

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Hej Ijahman, har du lättmetall lådan i din Sauer ?? Jag har haft en 202:a tills nu men valde den tunga lådan pga rekylupptaget på 9,3:an..Med facit i hand skulle jag valt lättmetall då min sauer + Zeiss 3-12 blev tung som en tegelsten  ;D Lätt att vara efterklok.

Hur som haver så påstår Svante Nilsson Jakt o Vapen i Uppsala att Sauer inte rekommenderar lättmetall lådan tillsammans med 9,3 ??? Jag tycker att detta verkar konstigt och tror väl igentligen att denna tankevurpa beror på ett dåligt montage med tungt kikarsikte som just denna vapenhaldlare råkat ut för. Har inte hört detta från ngn av de andra vapenhandlarna i Jaguar gruppen.

Jag instämmer med min grannes inlägg, kanonbössa på alla sätt o vis men får man klanka ner på ngt får man väl säga: ngt omständigt pipbytessystem, tunna träbitar i stock. I övrigt som sagt kanonnöjd.

Har nu bytt till Blaser pga de ovan nämnda nackdelarna samt suget efter straight pull och fin träkvalite. För att klargöra så hade jag en Sauer 202 Classic med 9,3 samt 30-06 kaliber.

För mig existerar bara Sauer och Blaser när det gäller kulvapen....kanske är aningen trångsynt men så är det ;D Jag hade iof en kanonfin CG3000 i 30-06 som första studsare men den var jag tvungen att avyttra då den var för högerskyttar. Fick den av farsan så den fick duga under ett par år.

Lycka till och ladda gärna upp en bild på Sauern så man får se hur den ser ut....man blir ju lite nyfiken egfter att ha läst igenom dessa inlägg.

Skitjakt på er allihop !!! elk)

Jag har den tunga lådan på min. Det ångrar jag inte. Men jag kan hålla med om att den är lite tung.

Men det är helt ok. Den känns rakt igenom solid. ;)

Kan hålla med om nackdelarna till viss del. Men jag fastnade för vapnet i dess helhet. Men visst hade straightpull varit trevligt... :D

Ska som sagt ta några bilder på den och lägga upp. Trodde faktiskt att jag hade gjort det redan. :- Men men.

Publicerat

Kanon Ijahman, väntar med spänning på bilder ;D

Publicerat
  • Författare

Här kommer ett par bilder. Inte särskilt roliga bilder men jag sprang ner lite snabbt och tog dom. :D

post-1121-1181837469_thumb.jpg

post-29-1181837469_thumb.jpg

post-29-1181837470_thumb.jpg

post-29-1181837471_thumb.jpg

Publicerat

Den var fin Ijahman. Ställbar kolvkam är ju ett måste som många missar vid köp av 56 gluggar.

Min kan du se på www.jaktpolare.se .La in ett par bilder där inför försäljning. Den är nu såld och väntar på leverans till köparen.

Publicerat
  • Författare

Jättefin! Ser nästan likadan ut. I träets nyans mm.

Jag har dock inga öppna riktmedel på min. Men det är ju lätt att få dit då det är borrat och klart för dessa. ;)

Har du satt dit gummikulan på slutstycksknoppen själv? Satte dit en sådan på min vixen.

Publicerat
Här kommer ett par bilder. Inte särskilt roliga bilder men jag sprang ner lite snabbt och tog dom. :D

Jä...r vilka fina ådringar i bordet ;D skämt o sido ;D Sauern är en trevlig bössa nässtan att jag köpte en jagmatch eller va den heter men den blev för tung tyckte jag.

Snygg bössa ijahman.

Mvh.

Publicerat

Japp gummikula sattes dit i efterhand. Kolvkams jobbet är också gjort i efterhand av Jocke Smålänning AB`s vapensnickare. De öppna riktmedlena kallas forestriktmedel och finns att köpa som tillval. Dessa är till skillnad från de vanliga öppna rm färgade med flouriserande färg. Dessa kan jag varmt rekommendera då de gör att bössan ser mycket vildare ut plus att de är underbara att skjuta med.

Jag valde den längre 9,3 pipan på 61 cm vilken har du ? Jag tyckte att "svingen" kändes mycket bättre vid skytte på rörligt mål med den längre.