Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu är det off season,vad gör ni då?

Featured Replies

Publicerat

Såklart tänker jag på våra fyrfota vänner :D

Egentligen har ju jag inte med detta att göra,men det vore kul/intressant att se hur ni andra gör med era drivande kompisar just nu,nu när man inte får släppa!!

Själv kör jag EU-moppe med min jycke,vi kör i snitt 20 km/h på travslingor anpassade till travhästar!! Ibland vill hunden kuta i 35 km/h,så då gör vi det ;D och ibland endast i 15 km/h !!

Hunden bestämmer farten jag bara gasar eller bromsar!!!

I snitt kör vi ca3-4 mil i veckan just nu,senare på säsongen ökar vi ytterligare nån mil i veckan beroende på temp osv.

Hunden älskar detta,jag säjer bara ,skall vi köra "moppe" så sitter jycken vid ytterdörren snabbare än ögat ;D

Japp, hur gör ni med era drivande vänner :D

Publicerat

Främst cykel och då i varierande fart, trav o galopp. Sedan är hon med under eventuella joggingrundor. Därtill lite fritt spring o lek under kontrollerade former. Hur ofta ?? Beror på väder,vind, iver osv. men det brukar bli ett par tre gånger i veckan både kortare och längre turer.

Publicerat
Främst cykel och då i varierande fart, trav o galopp. Sedan är hon med under eventuella joggingrundor. Därtill lite fritt spring o lek under kontrollerade former. Hur ofta ?? Beror på väder,vind, iver osv. men det brukar bli ett par tre gånger i veckan både kortare och längre turer.

Låter härligt :D :D. Många,tyvärr allför många får stå still.... :-

Publicerat

har börjat lite lätt med 20 min cykel i veckan,å låter bara han vara i trav och på grusvägar,,sen blire väl mer,men med en terrier behövs ofta inte så mycket träning,men grud konditionen ska jag fixa sen får han jaga andra hundar som träning och nått prov gryt kanske kanske

Publicerat

Vi gör inte ett smack. Det är bara rastning med kanske någon prommis som gäller en tid nu och så får han (taxen alltså) hänga med på Labbarnas utflykter. För nu är det de svarta missilerna som tränas och ska startas på prov för fullt och då får klövviltshundarna snällt stå undan för de och bara hänga med och se på när de jobbar.

Motionen får han när han kutar efter de andra hundarna på prommisarna, i trädgården eller cyckelturerna... annars är det bara äta, sova och mysa i soffan som gäller för honom och Gullefjunet (= Goldengubben) ett tag till.

Lagom till sommaren börjar de tränas mer och mer i intervaller och vi kanske går ut och slipar lite extra på lydnaden eller tar nåt spår mm men annars är det inget extra vi gör under "icke säsong"

Publicerat

Cykla, promenerar, bada när det blir varmare, släpspår för eftersök & lite dressyr så att dom får tänka. :D

Publicerat

Skjuttränar, tränar hund och inventerar jaktmarken.

MVH

Publicerat

Skyddsjakt ;D

Löp- å simträning med hundarna...

Reser land å rike för att delta i så många sportingtävlingar och jaktstigar som möjligt! 

Publicerat

Offseason va e de  ??? Vi tränar för fullt på Dundret,turboföre,kanonväder och fågel i mängder.Jaktprov till helgen.. :)

Publicerat
Offseason va e de  ??? Vi tränar för fullt på Dundret,turboföre,kanonväder och fågel i mängder.Jaktprov till helgen.. :)

Jaha, se där ja. >:(

Lycka till då om Du nu ska ställa upp med Ego!

Hur går det med dom blivande barnbarnen?

:D

Publicerat

Göder mina labbar så dom gör skäl för epitetet fete-labbar ;D

Publicerat
Göder mina labbar så dom gör skäl för epitetet fete-labbar ;D

Haha!

;D

Publicerat
Haha!

;D

Det är sanning ;D
Publicerat
Jaha, se där ja. >:(

Lycka till då om Du nu ska ställa upp med Ego!

Hur går det med dom blivande barnbarnen?

:D

Ego ställer upp i Ökl på Söndag.Kan bli intressant,han pendlar mellan rabiat idiot och Segrarklasskvalitet :o.Intet hörs om valparna än...
Publicerat

du backe,du skulle komma till äjiävaara för lite fågel jakt och uppleva riktiga ställen ;) vara där bland gälka snowboarders gör ingen glad ;)

Publicerat
du backe,du skulle komma till äjiävaara för lite fågel jakt och uppleva riktiga ställen ;) vara där bland gälka snowboarders gör ingen glad ;)
Äijävaara är för litet ,våra hundar använder halva Dundret redan i första släpp.  :P Gälka Snowborders håller sig hemma så vi är rätt så ensamma där uppe.Någon tant på skidor ser man väl ibland ,en blev nog lite upprörd då hon hörde att vi sköt (startpistol naturligtvis) och meddelade att det faktiskt finns renar på fjället :o I övrigt så är det nästan för mycket fågel på fjället ,hundarna exploderar av jaktlust. :-Bra träning dock....
Publicerat
I övrigt så är det nästan för mycket fågel på fjället ,hundarna exploderar av jaktlust. :-Bra träning dock....

Snacka om annorlunda problem......  ;):D

Publicerat
Ego ställer upp i Ökl på Söndag.Kan bli intressant,han pendlar mellan rabiat idiot och Segrarklasskvalitet :o.Intet hörs om valparna än...

Okej, då kanske det blir något av honom till slut. :D

Publicerat

Cykeltränar några ggr i veckan och då med alla tre hundarna samtidigt..går rätt bra nu sedan alla blivit vana. ;)

Sen när det blir bättre väder och vattnat varmare så brukar vi paddla med kanot och hundarna får simma efter. ;)

Sen är frun ute på promenad 4-5ggr i veckan med hundarna...så har är ingen vila. ;D

Publicerat
Cykeltränar några ggr i veckan och då med alla tre hundarna samtidigt..går rätt bra nu sedan alla blivit vana. ;)

Sen när det blir bättre väder och vattnat varmare så brukar vi paddla med kanot och hundarna får simma efter. ;)

Sen är frun ute på promenad 4-5ggr i veckan med hundarna...så har är ingen vila. ;D

Haha...det där med kanoten...Själv har jag en kajak..kan du inte i detalj beskriva hur du går till väga.

Jag har testat det där!!! Men jycken vill hela tiden in till stranden :D Jag har en sån där kajak som militärerna har, dvs.man bygger ihop den ur två säckar som man har kanske på ryggen ;D

FALT kajak tror jag att det heter...kommer från tyskans ihopfällbar ;D

Är lite rädd om "tyget" då jag inte vill ha stövarens klor i skrovet...

Annars gillar jag iden ;D Finns inget bättre än vattengympa :D :D :D

Publicerat

Off season? Nu börjar ju vårbocksjakten och så skall bävrarna i Dalarna få sig en omgång med .222:an  :D

Publicerat
Off season? Nu börjar ju vårbocksjakten och så skall bävrarna i Dalarna få sig en omgång med .222:an  :D

haha..vi snackar om hundar på denna tråden...!

Japp föressten hur motionerar du din blodhund???? ;D Kutar du runt i buskarna efter lagda spår????

Som ägare av stövare skiter jag i det och endast koncentrerar mej på flåset!!!

Jaga kan jycken redan ;D

Publicerat
Haha...det där med kanoten...Själv har jag en kajak..kan du inte i detalj beskriva hur du går till väga.

Jag har testat det där!!! Men jycken vill hela tiden in till stranden :D Jag har en sån där kajak som militärerna har, dvs.man bygger ihop den ur två säckar som man har kanske på ryggen ;D

FALT kajak tror jag att det heter...kommer från tyskans ihopfällbar ;D

Är lite rädd om "tyget" då jag inte vill ha stövarens klor i skrovet...

Annars gillar jag iden ;D Finns inget bättre än vattengympa :D :D :D

Stövarn vill inte gärna komma med...brukar ta med henne i kanoten och sen släppa i henne så får hon simma efter ...terrierna däremot tycker simmning är kul!  ;)
Publicerat

Var och badade mina fetelabbar förra helgen i Östersjön. Dom flöt like korkar ;D ;D Hipshot hade gillat det om han hade haft tid att tillbringa i sin gemenskap. Han monterar dessvärre ett kök. Ha ha :D

Publicerat
Var och badade mina fetelabbar förra helgen i Östersjön. Dom flöt like korkar ;D ;D Hipshot hade gillat det om han hade haft tid att tillbringa i sin gemenskap. Han monterar dessvärre ett kök. Ha ha :D

Inte nida hippen han har det tungt nu ;) ;D

Mvh.