Publicerat April 28, 200719 yr Idag kom licensen äntligen. Så idag när jag vaknade så åkte jag till Walter Borg och hämtade den om några askar ammo. I morgon blir det inskjutning och sedan älgbanan. Bild kommer fortast möjligt.
Publicerat April 28, 200719 yr Idag kom licensen äntligen.Så idag när jag vaknade så åkte jag till Walter Borg och hämtade den om några askar ammo. I morgon blir det inskjutning och sedan älgbanan. Bild kommer fortast möjligt. Kul och grattis! Lycka till med knallpåken! ;D
Publicerat April 28, 200719 yr ;D.. så trevligt!. grattis på sej!.... å panga massor nu!.. ;D ;D ;D ;D
Publicerat April 28, 200719 yr Idag kom licensen äntligen.Så idag när jag vaknade så åkte jag till Walter Borg och hämtade den om några askar ammo. I morgon blir det inskjutning och sedan älgbanan. Bild kommer fortast möjligt. Vilken puffra är det? 9,3:an? /Må
Publicerat April 28, 200719 yr Författare Var och sköt in bössan idag. Den är verkligen kanon att skjuta med. Nu har jag ju bara upp till 6x förstoring på den men inskjutningen gjordes med tre 3-skottserier inom en fem-krona på 100 meter. Två kulor smet utanför femman men det var mitt eget fel och jag kände att den kastade redan när jag tryckte av. Bra grepp och en fin balans gjorde att den inte stegrade nämnvärt så jag kommer nog trivas bra med denna bössa. Slutstycksgången är som en smekning och säkringen är suverän tycker jag. Bra placering och knäpptyst. Att den sköt norma jaktmatch och 15gr ONYX med bara några cm mellanrum känns ju tryggt också.
Publicerat April 28, 200719 yr Var och sköt in bössan idag.Den är verkligen kanon att skjuta med. Nu har jag ju bara upp till 6x förstoring på den men inskjutningen gjordes med tre 3-skottserier inom en fem-krona på 100 meter. Två kulor smet utanför femman men det var mitt eget fel och jag kände att den kastade redan när jag tryckte av. Bra grepp och en fin balans gjorde att den inte stegrade nämnvärt så jag kommer nog trivas bra med denna bössa. Slutstycksgången är som en smekning och säkringen är suverän tycker jag. Bra placering och knäpptyst. Att den sköt norma jaktmatch och 15gr ONYX med bara några cm mellanrum känns ju tryggt också. Den ser ju fin ut och jag hoppas att den bet. av sig i form av mat på bordet och i frysen.
Publicerat April 28, 200719 yr Författare Den ser ju fin ut och jag hoppas att den bet. av sig i form av mat på bordet och i frysen. Tack ska ni ha. Jo, men det tar nog ett tag innan den har betalat sig i nedlagda vilt. Man får mycket kött för dom pengarna.
Publicerat April 28, 200719 yr Läckert Ijahman!! visst är det pipbytessystem i dom där?...Hur läcker bössa som helst iaf /Fredde
Publicerat April 28, 200719 yr Författare Läckert Ijahman!! visst är det pipbytessystem i dom där?...Hur läcker bössa som helst iaf /Fredde Tack ska du ha. Jo, det är ett smidigt system också faktiskt. Sen har jag snabbfästen till kikarna så jag snabbt får ett färdigt vapen i en annan kaliber. ;D
Publicerat April 28, 200719 yr Fin bössa Ijahman, mycket är Sauer marknadsbäst på. Vad har du för kikar fästen? MVH
Publicerat April 28, 200719 yr Författare Fin bössa Ijahman, mycket är Sauer marknadsbäst på. Vad har du för kikar fästen?MVH Ja, jag har fastnat för deras bössor sedan tidigare. En av de absolut SNYGGASTE på marknaden enligt min mening också. Det är Leupold QR. Jag undrade lite om deras hållfasthet men dom skulle tydligen duga utmärkt. (Enligt Christer Borg.)
Publicerat April 28, 200719 yr Författare Ser att kolvkammen åker hiss ;D Haha. Ja, hade väl inte betalat extra för att få det men det satt på och ingen är väl gladare för det än jag. Jag gillar det men det är ju en smaksak. Anser själv att i "normalfall" så har jag ingen större användning av det på en studsare. Men ibland kan den lilla detaljen vara viktig. På hagelpangen är jag däremot väldigt glad att jag har ett ställbart.
Publicerat April 28, 200719 yr Missade att bilderna låg längst upp.... : Sparkar den nåt? Brorsans (morfars gamla) 9,3:a stångas rejält, men det ramlar älg framför den varje år.. /Må
Publicerat April 28, 200719 yr Tack ska ni ha.Jo, men det tar nog ett tag innan den har betalat sig i nedlagda vilt. Man får mycket kött för dom pengarna. Jepp! ;D
Publicerat April 28, 200719 yr Författare Missade att bilderna låg längst upp.... :Sparkar den nåt? Brorsans (morfars gamla) 9,3:a stångas rejält, men det ramlar älg framför den varje år.. /Må Jo, nog sparkar den lite alltid. Är ju van att skjuta 308 och kompisens 9,3x62 men det är en halvautomat och kickar således inte lika mycket. Men den sparkar absolut inte så att det stör. Det är skönt att det KÄNNS att det är lite tryck i den. ;D
Publicerat April 29, 200719 yr Instämmer i att 202:an är bland de mest estetiskt tilltalande studsarna på marknaden...
Publicerat April 29, 200719 yr Fin fin bössa! Jodå, nog vet Sauer hur man tillverkar bössor alltid.. Blev kär direkt jag provade Sauer 200STR och Sauer 90/CG3000. I framtiden blir det nog en såndär 202 i 270w och 9.3x62 eller nått ;D Mvh