Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Liten fråga bara om alla er här på jaktsidan...

Featured Replies

Publicerat

Tycks som att det är exakt samma lilla skara här på jaktsidan som det är på Robsoft. Samma namn och samma gäng liksom...

Har ni alla lämnat Robsoft eller är det samma folk på båda samtidigt...? Jag är ju ute rätt sällan på dess forunm men kikar in ibland och det slog mig att det var påfallande likt Robbans sidor som här på jaktisdan... Blev bara lite nyfiken.

???

Publicerat

Inne på bägge flera gånger dagligen. :D

Publicerat

Är bara inne här numera, men är loggad på robsoft och dyker säkert upp i någon gammal tråd.

Publicerat
B)
Publicerat

jag är här och på robsoft, men här på jaktsidan skriver jag inte så mycket, mera på robsoft. det är mycket mera och roligare snack om vapen på robsoft, mycket bra jaktprat också, jag tycker det är lite mindre action här på jaktsidan men jag kollar här varje dag ändå. kanske lite bättre jakttrådar här dock, roligast är nog dagböckerna med alla bilder och så.

Publicerat

Har varit loggad på Robsoft förut...men nu tjuvläser jag bara ibland...tycker att attityden hos vissa på robsoft är helt åt helvete och vissa moderatoren tror att dom äger stället....så därför är jag hellre här och skriver...

Publicerat
Har varit loggad på Robsoft förut...men nu tjuvläser jag bara ibland...tycker att attityden hos vissa på robsoft är helt åt helvete och vissa moderatoren tror att dom äger stället....så därför är jag hellre här och skriver...

Du är inte precis ensam om den åsikten. ;)

Publicerat

Är med i båda. Men har knappt varit inne på "det andra forumet" sedan jag blev med här.

Publicerat

Jag är också reggad på det andra! Jag har däremot aldrig skrivit nåt.

//Roggman66

Publicerat

Jag tycker oxå att det är bättre stämning här...så därför håller jag mig nu till denna sida till 90%. ;) Jag var lika mycket på båda sidor tidigare men skriver mera här...mycket beroende på att vissa(på robsoft) försöker idiotförklara en strax... bara för att man vill hjälpa och dela med sig av sina erfarenheter till andra som vill lära sig och undrar. :-

Publicerat

Känner så också.

Även om man inte är proffs i alla frågor man svarar på så vill man ju dela med sig med det lilla man kan.

Och så ska något spånskaft klanka ner på en. Då bllir jag förbannad på riktigt. >:(

Publicerat

:o va e robbsoft.?????.....  ;D ;D ;D ;D ;D bara jaktsidan som gällr för mej!.. har varit på en del andra sidor men atityden på dom som varit där passar inte mej!.. denna sida e den bästa!....

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat

tycker lite andan på proffssoft är alla idioter men inte jag...brukar vara där å retas en hel del,vilket är skit kul,folk står inte för vad dom säger osv,här är det mer kompis stämning men alldels för mycket hur många hår har du på ryggen snack,synd att inte alla upptäckte lunarstorm eller dylikt för sånt,men men det är juh inte jakt sesong nu så får gå,sen ska det bli kul å se hur det kommer gå med rävjannes rovdjursjakt.com om det blir nått värt,är man sval när det gäller älg jakt å sånt å vill bara prata räv,mink,björn,lo och kråkfågel så är en sån sida rätt fin ;)

Publicerat

Jag började min bana på robsoft,och fick faktist adressen av Ivan hit,det gjorde han bra :D

Mycket vapenkunniga människor verkar finnas på robsoft,dessa har också´hjälp mej i många frågor,vilket jag är oerhört tacksam för. Jag känner lite så här..

Robsoft =  Mycket vapen snack  + jakt i andra hand. Sen det som gjorde att jag slutade mer eller mindre på den sidan även om det händer att jag läser var vargdebatterna !!!

Jaktsidan = Jakten i första hand,sen snackas det lite vapen också,vilket är bra det med :D

Men jag tror faktist att det är den kamratliga stämmningen här på detta forum som gör det intressant. Just nu är det inte så mycket jaktsnack som det är under säsong,men det är förståerligt anser jag,snart nog är jakten igång igen,nu snackar vi lite fiske ,öl och husrenoveringar,detta är också bra. Jaktsidan lever!!! Likt de fyra årstiderna... ;D

Publicerat

Är bara in hpå denna sida inte den andra.

Publicerat

började på robsoft, men slutade då jag "kört in mig" på denna sida. Mest p.g.a. att man inte får diskutera vissa saker där samt att de frågor jag har ställt där har jag antingen inte fått svar på eller blivit idiotförklarad för, samt där man försökt svara på en annans fråga med egen åsikt har man blivit totalt överkörd av många "allvetande". Kikar in där ibland men mest för köpochsäljannonserna.

• 2 weeks later...
Publicerat

Zappar mellan båda. ;D ;D ;D

Publicerat

Jag är inne på båda sidorna. Jaktsidan mera jakt men robsoft har ganska många kunniga på vapen. Tycker dock stämningen på robsoft har blivit bättre än vad den var tidigare?

Dock trivs jag bättre här och var jag tvungen att välja så hade jag valt jaktsidan.

Skulle dock vara skojj om man fick över Fritz hit å bli mer aktiv här, kul trevlig kille som liksom jag älskar och ser användbarheten i lite udda vapen såsom byglar mm.

En sak som faktiskt gör att jag inte besöker jaktsidan lika ofta är att det borde finnas en funktion liknande robsoft där man kan välja att visa aktiva ämnen den senaste timmen, dagen, veckan osv...

Sen tycker jag att jaktsidan ibland är väldigt seg att ladda  :)

Trevlig folk är det minsan gott om här det är det inget snack om!

Publicerat

Hänger på både robsoft och jaktsidan

Mvh

Vesslan

Publicerat
Jag är inne på båda sidorna. Jaktsidan mera jakt men robsoft har ganska många kunniga på vapen. Tycker dock stämningen på robsoft har blivit bättre än vad den var tidigare?

Dock trivs jag bättre här och var jag tvungen att välja så hade jag valt jaktsidan.

Skulle dock vara skojj om man fick över Fritz hit å bli mer aktiv här, kul trevlig kille som liksom jag älskar och ser användbarheten i lite udda vapen såsom byglar mm.

En sak som faktiskt gör att jag inte besöker jaktsidan lika ofta är att det borde finnas en funktion liknande robsoft där man kan välja att visa aktiva ämnen den senaste timmen, dagen, veckan osv...

Sen tycker jag att jaktsidan ibland är väldigt seg att ladda  :)

Trevlig folk är det minsan gott om här det är det inget snack om!

Visst har det blivit bättre på robsoft efter det att Adam blev utsparkad. ;D

För den som har vapen- och handladdningsfrågår så är väl kunnigheten större på robsoft tycker jag. Själv försöker jag lära mig mer om handladdning och har då tankar på att ev. köpa mig en utrustning. :D

Publicerat
Här en bra tråd som robsoft försöker starta upp/genomföra. Ett bra initiativ! :D

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=44...asc&start=0

:D

Det verkar vara ett gott initiativ. Osäkerhet inför handladdning är nog vanlig hos alla som vill/tänker börja med det.Finns ju en uppsjö med utrusning man kan välja på. Kunde nog kännas skönt att få en kunnig handledare i början
Publicerat
Det verkar vara ett gott initiativ. Osäkerhet inför handladdning är nog vanlig hos alla som vill/tänker börja med det.Finns ju en uppsjö med utrusning man kan välja på. Kunde nog kännas skönt att få en kunnig handledare i början

Ja visst, det skulle vara bra. :D Den utrustning som jag har kikat på är denna:

http://www.smartreloader.com/reloading-kit...=2&sort=20a

Det är halva priset mot i Sverige. Den är även bättre än RCBS enl. han som rekommenderat den. :D

Publicerat
Ja visst, det skulle vara bra. :D Den utrustning som jag har kikat på är denna:

http://www.smartreloader.com/reloading-kit...=2&sort=20a

Det är halva priset mot i Sverige. Den är även bättre än RCBS enl. han som rekommenderat den. :D

Vi är några som köpte en utrustning för rätt många år sedan nu. Vi valde RCBS laddpress och verktyg. Men andra fabrikat på krutdoserare (tror det var Lee) samt våg.Har funkat kanon hele tiden. Jag är inte mkt för att laborera med en massa olika laddningar o kulsorter. har hittat ett bra recept till min bössa och håller mig vid det.
Publicerat
Vi är några som köpte en utrustning för rätt många år sedan nu. Vi valde RCBS laddpress och verktyg. Men andra fabrikat på krutdoserare (tror det var Lee) samt våg.Har funkat kanon hele tiden. Jag är inte mkt för att laborera med en massa olika laddningar o kulsorter. har hittat ett bra recept till min bössa och håller mig vid det.

Kompisen/vapentekniken som laddar åt mig har väl fått göra vissa justeringar vad beträffar olika kulfabrikat som jag har provat för att få en bra träffbild. Jag försöker hitta den perfekta kulan med så flack kulbana som möjligt och inskjuten på 250 m för då slår den +11cm på 100m och -9 cm  på 300m m. 14,26 g kula och V0 på 820m/s. :D