Publicerat Maj 10, 200719 yr Den 27 maj föddes äntligen valparna som vi gått och väntat på i en evighet (känns det som iaf ). Vi är först att välja och har bestämt att vår valp ska heta "Pilo". Hanhundsägaren har redan varit och tittat ut en valp som hon tycker vi ska ta, men själva ska vi ner först i slutet av maj/början av juni och titta på dem. Känns så himla bra att dom iaf är födda nu!!! :D
Publicerat Maj 10, 200719 yr Va kul för er,men varför hänger valparna upp och ner ? Cirkushundar ???? ;D ;D
Publicerat Maj 10, 200719 yr Författare Va kul för er,men varför hänger valparna upp och ner ? Cirkushundar ???? ;D ;D :D Ja, kanske det!! Haha.. nä, men bilden kom så till sambons tele och jag ides int vrida runt den nåt så det fick bli så!! Hundarna kanske är rättvända och fotografen cirkusartist?!
Publicerat Maj 10, 200719 yr :D Ja, kanske det!! Haha.. nä, men bilden kom så till sambons tele och jag ides int vrida runt den nåt så det fick bli så!! Hundarna kanske är rättvända och fotografen cirkusartist?! Hahhahaa!!!!
Publicerat Maj 10, 200719 yr Författare Kul, vad var det för mor och far till älgtillverkarna? Mamman är Bräntbackens Fräja II och pappan är Lapinkairan Adam. Hade ju tänkt ta valp från Finland, men vi tyckte inte om hanarna dom parade med så när vi fick höra att Adam skulle paras passade vi på eftersom vi tyckte tiken verkade bra oxå.. Adam är son till en Raikukorvenhund som var det vi hade tänkt från början.
Publicerat Maj 11, 200719 yr Författare Den 27 maj föddes äntligen valparna som vi gått och väntat på i en evighet (känns det som iaf ). Vi är först att välja och har bestämt att vår valp ska heta "Pilo". Hanhundsägaren har redan varit och tittat ut en valp som hon tycker vi ska ta, men själva ska vi ner först i slutet av maj/början av juni och titta på dem. Känns så himla bra att dom iaf är födda nu!!! :D Oj, blev visst lite fel när man är trött.. 27 april är dom ju födda såklart!!! :D
Publicerat Maj 11, 200719 yr Författare Härligt! Vad mysiga dom är!!! Grattis! Tack, nu längtar man bara tills det är dags att hämta hem!!
Publicerat Maj 11, 200719 yr Kul och grattis! Lika små söta och ynkliga som varnligt och se ut som en råtta innan dom har börjat ta form och kan se. ;D
Publicerat Maj 11, 200719 yr Författare Sen har du ditt utstakat för en liten tid framöver då. Jaaa! Håller tummarna än en gång att den lille ska förbli valp för evigt.. Har inte funkat med nån hund hittills, men nu kanske... Dom är ju så himla mysiga när dom är små...
Publicerat Maj 11, 200719 yr Författare Kul och grattis! Lika små söta och ynkliga som varnligt och se ut som en råtta innan dom har börjat ta form och kan se. ;D Ja, visst är dom söta..? Längtar bara massor nu tills vi ska ner och titta på dem och välja ut en som ska bli vår!!!
Publicerat Maj 11, 200719 yr Ja, visst är dom söta..? Längtar bara massor nu tills vi ska ner och titta på dem och välja ut en som ska bli vår!!! Just nu så ser dom väl snarare som råttor, men vänta någon väcka tills dom kan se.;D Jag är sotis. >
Publicerat Maj 11, 200719 yr Mamman är Bräntbackens Fräja II och pappan är Lapinkairan Adam. Hade ju tänkt ta valp från Finland, men vi tyckte inte om hanarna dom parade med så när vi fick höra att Adam skulle paras passade vi på eftersom vi tyckte tiken verkade bra oxå.. Adam är son till en Raikukorvenhund som var det vi hade tänkt från början. Hej Annis !! Kul ide när du tänkte på å ta i från Finland nå halva stammen är ju därifrån nu ;D å Adam eller kullbrodern Astock är ju 2 bra val går i funderingar på ev nästa parning och prova en finsk hane finns många intressanta så få se då
Publicerat Maj 11, 200719 yr Jag har en bekant här i Kalix som har 8 jämtvalpar e. meriterade föräldrar. Tiken skäller även björn. Tiken ska genomgå björntest i Junsele i sommar. Jag minns ej om hanen gjorde det.
Publicerat Maj 11, 200719 yr Författare Hej Annis !! Kul ide när du tänkte på å ta i från Finland nå halva stammen är ju därifrån nu ;D å Adam eller kullbrodern Astock är ju 2 bra val går i funderingar på ev nästa parning och prova en finsk hane finns många intressanta så få se då Ja, vi har varit helt inne på att när vi tar valp så ska vi ta den från Finland. Det bestämde vi redan för länge sen, men nu blev det ju inte en helfinsk valp, men halv iaf för Adam har ju nyss flyttat hit till Sverige.. Det var lite tråkigt när det inte blev att ta valp från någon av de tikarna vi tänkte oss först, men eftersom vi inte fastnade alls för hanarna de valde att para med så kändes det inte bra och vi kunde inte bestämma oss för hur vi skulle göra... Men nu hade vi ju sån himla tur att det bestämdes att Adam skulle paras precis när vi satt och velade fram och tillbaka hur vi skulle göra.. Eftersom vi gillar Adam jättemycket och tiken oxå verkade bra så la vi ner de andra ganska snart!!
Publicerat Maj 12, 200719 yr Jag har en bekant här i Kalix som har 8 jämtvalpar e. meriterade föräldrar. Tiken skäller även björn. Tiken ska genomgå björntest i Junsele i sommar. Jag minns ej om hanen gjorde det. Är det Ulf E tik !! Hanen ska oxå på testet i sommar dit ska jag me å prova så det blir kul ;D
Publicerat Maj 12, 200719 yr Är det Ulf E tik !! Hanen ska oxå på testet i sommar dit ska jag me å prova så det blir kul ;D Bingo! Jaha, se där ja. Känner Du honom ???
Publicerat Maj 12, 200719 yr Jaja men, parad med Roki har dömt hanen på jaktprov. Settern som han har kommer från min gammeltik som tyvärr inte finns kvar längre.
Publicerat Juni 3, 200718 yr Författare Nu har vi äntligen vart ner och tittat på valparna och lyckades även välja ut en liten parvel som ska bli vår!! Nu längtar man ju bara hur mycket som helst till midsommarafton då vi ska bege oss ner och hämta hem honom...
Publicerat Juni 4, 200718 yr Stilig liten herre! Jag var och tittade på valpar på hemvägen i lördags hos en kompis. Se sista bilderna. Dom skäller björn bägge och ska på björnprov i Junsele. http://www.jaktsnack.se/index.php?topic=1653.945