Publicerat Maj 14, 200718 yr Det är visst på gång nånting om Åtel vid Björnjakt. Det skall sättas ut kameror för att se om honan tar med sig ungarna till Åteln. http://www.jagareforbundet.se/news/kameror_overvakar_bj.asp
Publicerat Maj 16, 200718 yr Det är ju ett bra expriment och jag ser då inget dåligt i detta. Positivt!
Publicerat Maj 16, 200718 yr Jag tror att honan inte tar ungarna med sej om det finns en hane i närheten, har haft en hona med unge på min rävåtel för två år sen. Nu har jag enbart en stor hane (22cm bak fot) trots att det finns minst en hona med ungar i samma område.
Publicerat Maj 17, 200718 yr Jag tror att honan inte tar ungarna med sej om det finns en hane i närheten,har haft en hona med unge på min rävåtel för två år sen. Nu har jag enbart en stor hane (22cm bak fot) trots att det finns minst en hona med ungar i samma område. Är inte hannen pappa till ungen så ligger ungen pyrt till. Dom brukar ju bita ihäl dom ju.>
Publicerat Maj 17, 200718 yr Tror att han inte bryr sej om han är släkt eller ej, dödar han ungen blir honan sugen på en ny unge.
Publicerat Maj 17, 200718 yr Tror att han inte bryr sej om han är släkt eller ej, dödar han ungen blir honan sugen på en ny unge. Det är ju vanligt förekommande bland alla björnarter. Bland is-, brun-, grizzly- & svartbjörnar. >