Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktlag

Featured Replies

Publicerat

Ikväll var jag hos jaktledaren för ett jaktlag jag sökt plats i.

Ett lag på 8 man som ville bli tio. Jag och Jäger såg annonsen på blocket och ringde.

Vi pratades vid lite och bestsämde att vi skulle träffas.

Efter tre timmars trevlig pratstund var det klart. Vi är med.

Marken ligger utanför köping. 1½ timmes bilfärd.(Vilket är precis vad vi letat efter då man gärna vill kunna vara där mycket.)

Marken är 1260 ha och består av uteslutande skog. En kanonmark verkar det som. Det ligger två stora sjöar mitt på marken och den är väl arronderad med berg, mossar, sjöar, hyggen och skog.

Väldigt mycket skogsfågel. Tjäder och orre såg man så gott som varje tur i skogen tydligen.  :D

Det bästa är att det nästan bara är jag och "Jäger" som verkar vara direkt intresserade av denna jakt.

Älgtilldelningen i år är två vuxna och tre kalv.

Det finns varg i skogarna så rådjur och hare finns inte i överflöd men finns.

Det låter som att det är ett kanon-lag. Och det ska bli väldigt kul att träffa dom andra snart på en träff.

En annan väldigt positiv sak är att jag har frihet att ta med gäster! Vilket är klockrent för Bror och mor. :D

Det känns VÄLDIGT roligt just nu!!

;D

Publicerat

Grattis grabbar! Skitkul för Er! :D

Publicerat

Grattis!

Publicerat

Kanon kul för er grabbar mycke nöje ;D

Mvh.

Publicerat

Du glömde det viktigaste IJahman, din mark kryllar nog av Bäver. Om det är den mark jag tror går kolbäcksån igenom och det är ett bra bävervatten. :)

Grattis till detta, hoppas du får vettiga jaktpolare.

MVH

Publicerat

;D fan va kul!... mega grattis på er!..  ;D hoppas ni funnit ett bra lag nu!..  ;D

Publicerat

Grattis ;D

Publicerat

Grattis!!!

Publicerat

Tusan vad skoj...stort grattis ! Hoppas marken och jaktlaget motsvarar era förväntningar  :D

Publicerat

Härligt gratulerar. ;D

Publicerat

Låter kul, speciellt det där med gäster!  ;D

Publicerat

Grattis!  ;D Fasen vad skoj! Inga vildsvin på marken?

Publicerat

Fan va kul för er ;D Grattis, måste kännas bra!!! :D

Publicerat

Jättegrattis mannen :D

Publicerat
Ikväll var jag hos jaktledaren för ett jaktlag jag sökt plats i.

Ett lag på 8 man som ville bli tio. Jag och Jäger såg annonsen på blocket och ringde.

Vi pratades vid lite och bestsämde att vi skulle träffas.

Efter tre timmars trevlig pratstund var det klart. Vi är med.

Marken ligger utanför köping. 1½ timmes bilfärd.(Vilket är precis vad vi letat efter då man gärna vill kunna vara där mycket.)

Marken är 1260 ha och består av uteslutande skog. En kanonmark verkar det som. Det ligger två stora sjöar mitt på marken och den är väl arronderad med berg, mossar, sjöar, hyggen och skog.

Väldigt mycket skogsfågel. Tjäder och orre såg man så gott som varje tur i skogen tydligen.  :D

Det bästa är att det nästan bara är jag och "Jäger" som verkar vara direkt intresserade av denna jakt.

Älgtilldelningen i år är två vuxna och tre kalv.

Det finns varg i skogarna så rådjur och hare finns inte i överflöd men finns.

Det låter som att det är ett kanon-lag. Och det ska bli väldigt kul att träffa dom andra snart på en träff.

En annan väldigt positiv sak är att jag har frihet att ta med gäster! Vilket är klockrent för Bror och mor. :D

Det känns VÄLDIGT roligt just nu!!

;D

Köping är inte så långt i från mig. Kan du nämna mer exakt var marken ligger? Känner ett några st som jagar i princip rakt norr om Köping. De hade också gott om skogsfågel, så jag ska dit med vorstehn den 25:aug.  ;D

KAn tipsa om ni kör via Kungsör hem till Sthlm, vi har Sveriges bästa pizzabagare. Perfekt att käka i bilen efter en lång jakthelg :D Hör av dig ska jag guida.  ;D

/Må

Publicerat

Grattis ;D

Publicerat
  • Författare
Köping är inte så långt i från mig. Kan du nämna mer exakt var marken ligger? Känner ett några st som jagar i princip rakt norr om Köping. De hade också gott om skogsfågel, så jag ska dit med vorstehn den 25:aug.  ;D

KAn tipsa om ni kör via Kungsör hem till Sthlm, vi har Sveriges bästa pizzabagare. Perfekt att käka i bilen efter en lång jakthelg :D Hör av dig ska jag guida.  ;D

/Må

Vi kan nog prata om samma mark. Marken ligger rakt norröver köping. Jaktlag bergshamra.

post-1121-1180112949_thumb.gif

Publicerat
  • Författare
Grattis!  ;D Fasen vad skoj! Inga vildsvin på marken?

Det glömde jag nämna. Vildsvin finns på norra delen av marken.

Publicerat

Ok, jag tror inte att det är samma. De är inte så lång norrut. Lite SO om centrum i din bild.

Det sköts en ganska stor tjur där någonstans förra året, stod det i lokalblaskan. Kanske var nån i ditt lag?

/Må

Publicerat
  • Författare
Ok, jag tror inte att det är samma. De är inte så lång norrut. Lite SO om centrum i din bild.

Det sköts en ganska stor tjur där någonstans förra året, stod det i lokalblaskan. Kanske var nån i ditt lag?

/Må

Kanske. hoppas dom sparat en till hösten till mig också! :D

Publicerat

Kanske vi kan köra en jakthelg tillsammans nåt år. Skogsfågel uppe hos dig och rå-jakt + pizza hemma hos mig  ;D

/Må

Publicerat
  • Författare
Kanske vi kan köra en jakthelg tillsammans nåt år. Skogsfågel uppe hos dig och rå-jakt + pizza hemma hos mig  ;D

/Må

Det låter faktiskt riktigt trevligt. :D

Publicerat
Det låter faktiskt riktigt trevligt. :D
Har nog en helg över oxå för att umgås med er norrlänningar :D
Publicerat
  • Författare
Har nog en helg över oxå för att umgås med er norrlänningar :D

Du är mycket välkommen så fort jag etablerat mig lite!  ;D

Publicerat
Du är mycket välkommen så fort jag etablerat mig lite!  ;D
I löve you :-*