Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Livskvalitet!!!

Featured Replies

Publicerat

Jag och hundar for till Vindelfjällen för fiske och avkoppling. Tyvärr glömde jag kameran hemma så mobilen fick duga. Men bättre det än inget.....

Det är ju grymt skönt den här tiden då det fortfarande är minusgrader på nätterna så man slipper myggeländet!

Det var väldigt nära att jag fick åka hem utan lille finnspetsen. Tidigt på morgonen ville han ut ur tältet och jag ville sova så jag släppte bara ut honom. Vad kan hända liksom???

Efter en stund  kikar jag ut för att titta till honom, först ser jag han sitta och leka med en pinne eller ngt på en myr ca 50 m. bort. Men 30 m. ovanför skallen på han ryttlar en VÄÄÄÄLdigt stor kungsörn! I samma sekund jag vräker mig ur tältet går kungsörnen ner för att hämta frukosten.

Som tur är avskräcks han av den blekfeta individen som kommer älgande i kallingarna över myren vrålande för full hals! Pust!

Fågelobservationer: 2 TJhönor, 1Tjtupp och 2plundrade ripreden=(

post-1335-1181859469_thumb.jpg

Publicerat

Det där är verkligen livskvalitet på HÖG nivå.

Om inte till och med den högsta.

Älskar fjällen. Även ovan trädgränsen.

Publicerat
  • Författare

Jajamen! Slänger in några bilder till... smakade gott!

Publicerat

Helt suveränt måste jag säga!

HELT suveränt!!

Längtar upp så det svider!

Publicerat

åååhhhhhh :o

Publicerat

Ser ju skönt och avkopplande ut och sedan nyhalstrad fisk gör ju inyte saken sämre. :D

Publicerat

Ruskigt trevligt där kan man snacka om kvalitets tid ;D

Publicerat
Jag och hundar for till Vindelfjällen för fiske och avkoppling. Tyvärr glömde jag kameran hemma så mobilen fick duga. Men bättre det än inget.....

Det är ju grymt skönt den här tiden då det fortfarande är minusgrader på nätterna så man slipper myggeländet!

Det var väldigt nära att jag fick åka hem utan lille finnspetsen. Tidigt på morgonen ville han ut ur tältet och jag ville sova så jag släppte bara ut honom. Vad kan hända liksom???

Efter en stund  kikar jag ut för att titta till honom, först ser jag han sitta och leka med en pinne eller ngt på en myr ca 50 m. bort. Men 30 m. ovanför skallen på han ryttlar en VÄÄÄÄLdigt stor kungsörn! I samma sekund jag vräker mig ur tältet går kungsörnen ner för att hämta frukosten.

Som tur är avskräcks han av den blekfeta individen som kommer älgande i kallingarna över myren vrålande för full hals! Pust!

Låter inte så kul om du inte sett vad som var på väg att hända...  :'(

En kungsörn kan ställa till med riktigt otrevliga saker! Men dom är fina att se så länge inga tamdjur är i närheten och blir deras middag!!  :-

Publicerat

För några år sedan när vi var uppe i arjeplog så vågade vi inte ha finspetsvalpn lös i skogen vi såg två stycket Kungsörnar snurra runt där vi var.

Tur att du lyckades skrämma iväg den, en valp är en mumsbit för dessa fåglar.

Förövrigt fina bilder

Publicerat

Ser riktigt härligt ut. F-n man blir lite avis. ;)

Publicerat

Läckert! Suget växer sig starkare.. Troligen ska midsommar firas på liknande sätt ;)

Vad hette stället där du var?

Publicerat

Slänger in en bild från förra årets ripjakt. Appropå livskvalitet...... ;D

/Må

post-698-1181902309_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Silver: Vill inte säga exakt var det var men mellan Över-juktan och Tärna ngnstans....

Fin bild BigJim. BD?

MVH

Publicerat

Härliga bilder. :D

Publicerat

När jag ser dessa bilder så gör det ont i mitt hjärta det verker i min själ, oj vad jag längtar upp till fjällen när jag ser dessa underbara bilder.

Publicerat
Silver: Vill inte säga exakt var det var men mellan Över-juktan och Tärna ngnstans....

Fin bild BigJim. BD?

MVH

Z

Det är Sylmassivet man ser i bilden...... :D

/Må

Publicerat

Äh, va f-n. Här kommer ett par till medans man är igång. Samma jakt. ;D ;D

En kaffebild (kanske kan sälja till Gevalia) med min favvoskjorta. En bild där Max fattar nytt stånd efter en lyckad situation... 8)

/Må

post-698-1181922469_thumb.jpg

post-56-1181922469_thumb.jpg

Publicerat

Ok de är lugnt. Har stuga i utkanten av Vindelfjällens, därav min nyfikenhet. Vi är ett grabbgäng som kommer fira midsommar där uppe för att tanka lite energi (kanske även nån pilsner:) ). Börjar ha kraftig längtan nu..

Fina bilder BigJim!

Publicerat

Verkligen fina bilder!

Publicerat

Trevliga bilder!

Far och bror stack upp en vända nyligen men jag var tvungen att jobba.. Åker numera mellan Kiruna-Narvik, med jobbet så får väl kika ut över fjällen och drömma mig bort mellan varven i väntan på ledighet..

Åker upp till stugan vid Treriksröset för att fira midsommar och nästa vecka blir det någon kortare fjälltur..

Blir endel turer nu i sommar men ska försöka hinna med någon längre också.

Skönt med sommar, fast lite högre upp är fjällen fortfarande vita så ta med en extra tröja  ;)

Publicerat

Fina bilder! :D Det kan man kalla för avkoppling. :D

Publicerat
Verkligen fina bilder!

Tack, jag ska hälsa fotografen det.. :D

Det roliga är att det är plåtat med en gammal 2Mpixel-kamera.. Bilderna är inte alltid knivskarpa men det är en härlig murrig färg i dom.

/Må

Publicerat

Ruskigt fina bilder BigJim, skall du upp iår också?

MVH

Publicerat

Planeringen pågår för fullt. Det blir "bara" en långhelg i år, svårt att vara borta längre med 1+3 åring hemma. Det lutar åt Z-län.

Men nästa år (om möjligt) är jag sugen på Kiruna-fjällen. Har en del kontakter däruppe från lumpartiden. Men då lär det bli en hel vecka.

HAr du jagat i fjällen tidigare MKJ?

/Må

Publicerat

En gång med hund bara, har 4 ripor på mitt samvete. Fantastiskt trevligt dock och skulle gärna göra om det en dag. ::);)

MVH