Publicerat Juli 6, 200718 yr http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16097833.asp Den 39-årige göteborgaren älskar jakt och har tagit jägarexamen, men någon vapenlicens får han inte. Anledningen är att Säpo misstänker "personer i hans omgivning" för terrorbro Genom vänner kom mannen i kontakt med jakt och tog jägarexamen i Göteborg 2004. Alla de andra deltagarna i jaktkursen har fått vapenlicens. Men för 39-åringen blev det avslag.Förklaringen han fick var att säkerhetspolisen arbetar med människor i hans umgängeskrets som är misstänkta för terrorism. Beslutet överklagades till länsrätten som dock gick på Säpos rekommendationer och avslog begäran. Även kammarrätten har gått på Säpos linje. Säpo vägrar att avslöja vem som undersöks med hänvisning till att det är hemligt. Varken mannen, hans advokat eller domstolen får veta vilka misstankar som finns eller vem de riktas mot.
Publicerat Juli 6, 200718 yr Bara att fortsätta till regeringsrätten! Det här är knivigt och svårt, om säpo skulle ha rätt om något år det får vi inget veta, bekantsskapskretsen har så stor betydelse trodde jag inte, tänk om man hade en kollega på jobbet som var misstänkt terrorist skulle man få licens då? På något vis så finns han med i rullarna, men hur har Jan Guillou fått sina licenser då :
Publicerat Juli 6, 200718 yr men hur har Jan Guillou fått sina licenser då : han e kändis!... ;D ;D ;D ;D.. å då kan man göra lite som man vill... ;D ;D
Publicerat Juli 6, 200718 yr http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1113755,00.html Snyftvals utan fakta, ingen domstol har tagit upp ärendet bara läns och kammarrätten, varför inte gå till regeringsrätten om man nu tror sig ha rätt.
Publicerat Juli 6, 200718 yr Författare Snyftvals utan fakta, ingen domstol har tagit upp ärendet bara läns och kammarrätten, varför inte gå till regeringsrätten om man nu tror sig ha rätt. Varför ?? ?? ?? Kan det var en sådan engkel sak som pengar För förlorar han får han betala Mvh Anders Hj
Publicerat Juli 6, 200718 yr Varför ?? ?? ??Kan det var en sådan engkel sak som pengar För förlorar han får han betala Mvh Anders Hj Betala vem då? nu ska jag kolla med min advokat ;D men jag har för mig att man har rätt att få sin sak prövad utan att behöva betala åtminstone till regeringsrätten.
Publicerat Juli 6, 200718 yr Författare Betala vem då? nu ska jag kolla med min advokat ;D men jag har för mig att man har rätt att få sin sak prövad utan att behöva betala åtminstone till regeringsrätten. Tyvär har mycket av reglerna för rätshjälpen ändrats tyvär
Publicerat Juli 6, 200718 yr Att man inte får licens när man begått brott, blivit lobad, kört i fyllan osv kan jag förså men om en bekanta är terror mistänkta verkar skumt. Men man vet ju inte om han har nått i sitt bagage som inte är lämpligt.
Publicerat Juli 6, 200718 yr 8) svårt att bedömma när man inte har alla fakta!... erfarenheten visar juh att tidningarna kanske inte alltid skriver allt!... 8)
Publicerat Juli 7, 200718 yr Helt sjukt! Om någon i hans omgivning misstänks ska väl inte han drabbas? Och i så fall ska han väl få veta vad han ska göra för att få licensen! Han måste ju få veta vem han ska sluta umgås med! Jag hade blivit skogstokig! >
Publicerat Juli 12, 200718 yr Helt sjukt! Om någon i hans omgivning misstänks ska väl inte han drabbas? Och i så fall ska han väl få veta vad han ska göra för att få licensen! Han måste ju få veta vem han ska sluta umgås med! Jag hade blivit skogstokig! > Undra vad som hänt om killen brutit med alla kompisar, flyttat till ny ort och bytt arbetsplats, skulle han få licens då??