Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

På björnspaning i Hälsingeskogen vid åtel

Featured Replies

Publicerat

Häftigt!! Åååå, vill också se björn..  ;D :P

Publicerat
  • Författare
Häftigt!! Åååå, vill också se björn..  ;D :P

Det är bara att ge sig ut på spaning. :D

Publicerat

Japp.. Det skall jag göra  :D

Publicerat
  • Författare
Japp.. Det skall jag göra  :D

Gör så, men det kan ta lång tid och många mil el. många timmar i skogen.

Lycka till! :D

Publicerat

Skulle helt klart vara en stor upplevelse att få se björn i frihet. :D

Publicerat
Gör så, men det kan ta lång tid och många mil el. många timmar i skogen.

Lycka till! :D

Kanske man får lön för mödan om man lägger ner några timmar/mil i skogen..

Längtar verkligen till första gången man får syn på en björn i vilt tillstånd

Publicerat
  • Författare
Skulle helt klart vara en stor upplevelse att få se björn i frihet. :D

Det är det också. :D Du bor då i fel landsända grabben för det ändamålet, tror jag. :D

Kanske man får lön för mödan om man lägger ner några timmar/mil i skogen..

Längtar verkligen till första gången man får syn på en björn i vilt tillstånd

Det finns sådana som har vistas i skogen dag in dag ut och inte sett en nalle ännu. :D Känner flera som har jag i 20-30 år och längre och inte sett någon ännu. Du kan tillryggalägga 100 mil utan se en björn om det vill sig illa om Du inte bor i närheten el. mitt i björnrika marker :(:D

Publicerat
Det är det också. :D Du bor då i fel landsända grabben för det ändamålet, tror jag. :D

Det finns sådana som har vistas i skogen dag in dag ut och inte sett en nalle ännu. :D Känner flera som har jag i 20-30 år och längre och inte sett någon ännu. Du kan tillryggalägga 100 mil utan se en björn om det vill sig illa om Du inte bor i närheten el. mitt i björnrika marker :(:D

Har iaf sett spår och skit efter nalle. Både i Västerbotten o Dalarna. Alltid ngt. ;D
Publicerat
  • Författare
Har iaf sett spår och skit efter nalle. Både i Västerbotten o Dalarna. Alltid ngt. ;D

Ja! En bra början. ;D

Publicerat

Även jag har sett skit efter björn här i Dalarna så det är väl bara att ut och spana..  ;D

Publicerat
  • Författare
Även jag har sett skit efter björn här i Dalarna så det är väl bara att ut och spana..  ;D

Det är ju en bra början, men jag tror att Du har större chans att få se en än amakulu med tanke på att han bor i Skåne. :D Amakulu kan ju flytta norr ut annars så ökar han chanser också. ;)

Publicerat
Det är ju en bra början, men jag tror att Du har större chans att få se en än amakulu med tanke på att han bor i Skåne. :D Amakulu kan ju flytta norr ut annars så ökar han chanser också. ;)
Knappast toligt ls. Jag o sambo hyser vissa planer på att flytta söderut om några år :D
Publicerat
Knappast toligt ls. Jag o sambo hyser vissa planer på att flytta söderut om några år :D

Ännu längre söderut??  ;D

Ja, då minskar ju chanserna ytterligare.. Vi får väl bjuda upp dig amakulu på lite björnspaning..

Publicerat
  • Författare

Jaha! Det var ju tråkigt att höra. Här bor man på fast mark än så länge. :D Skämt å sido inte ska Vi skoja om andras människors tragedier. >:( Anderna är väl närmaste ställe tror jag som det finns björn på. ;D

Ännu längre söderut??  ;D

Ja, då minskar ju chanserna ytterligare.. Vi får väl bjuda upp dig amakulu på lite björnspaning..

Jepp!:D Ska Vi skicka upp honom till Svalbard så att han får se en isbjörn kanske.;D

Publicerat
Jaha! Det var ju tråkigt att höra. Här bor man på fast mark än så länge. :D Skämt å sido inte ska Vi skoja om andras människors tragedier. >:( Anderna är väl närmaste ställe tror jag som det finns björn på. ;D

Jepp!:D Ska Vi skicka upp honom till Svalbard så att han får se en isbjörn kanske.;D

Japp, det gör vi..  ;)

Publicerat

Hrrrmmmm. Undrar om jag kan få ett ord med i diskussionen. Det är ju trots allt mig det berör. Dalarna låter bra. Trevligt landskap. ;D

Publicerat
Hrrrmmmm. Undrar om jag kan få ett ord med i diskussionen. Det är ju trots allt mig det berör. Dalarna låter bra. Trevligt landskap. ;D

Hihi.. Visst ska du få det.. Dalarna är fiiint, riktigt vacker natur  :D;)

Publicerat
  • Författare
Japp, det gör vi..  ;)

Visst var det en bra idé. ;D

Hihi.. Visst ska du få det.. Dalarna är fiiint, riktigt vacker natur  :D;)

Svalbard är väl också fint och stort landskap. Kanske lite ödsligt och lite dåligt med växtligheten. ;D

Publicerat
Visst var det en bra idé. ;D

Svalbard är väl också fint och stort landskap. Kanske lite ödsligt och lite dåligt med växtligheten. ;D

En riktigt bra idé ..  ;D

Kan bli lite ensamt där oppe kanske..

Publicerat

Jag kan instämma i att Vargas gömsle är bra. Här finns fler bilder som alla är tagna där! www.utebilder.se

Publicerat
  • Författare
En riktigt bra idé ..  ;D

Kan bli lite ensamt där oppe kanske..

Det tror jag knappast. Folk går ju inte utanför dörren utan en björndräpare i grövre kalibern. ;D ;)

Publicerat
Det tror jag knappast. Folk går ju inte utanför dörren utan en björndräpare i grövre kalibern. ;D ;)

;D ;D ;)

Publicerat
  • Författare
;D ;D ;)

Vill man arb. där ute så har dom väldigt, väldigt låg skatt. Vissa privilegier för att jobba i det klimatet. ;D Amakulu kan ju prova att leva där ute ett år så får Vi se hur han ser ut när han kommer tillbaka fråb isbjörnarnas rike. Jakten är väl fri på ren. ;D Han får leva på fisk och ren under tiden. ;D

;D

Publicerat
Vill man arb. där ute så har dom väldigt, väldigt låg skatt. Vissa privilegier för att jobba i det klimatet. ;D Amakulu kan ju prova att leva där ute ett år så får Vi se hur han ser ut när han kommer tillbaka fråb isbjörnarnas rike. Jakten är väl fri på ren. ;D Han får leva på fisk och ren under tiden. ;D

;D

;D ;D ;)