Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Seger

MYGG

Recommended Posts

Seger

Dags att lyfta denna tråd eftersom den är tokaktuell just nu....

Fy fan vilken myggsommar detta är, de små arga hondjävlarna anfaller en så fort du sticker ut näsan genom dörren>:(

Nåja, myggen är ändå 1000 gånger trevligare än fästningarna som inte finns här i något större antal som tur är, phu  :)

Fredde_piteå
Dags att lyfta denna tråd eftersom den är tokaktuell just nu....

Fy fan vilken myggsommar detta är, de små arga hondjävlarna anfaller en så fort du sticker ut näsan genom dörren>:(

Nåja, myggen är ändå 1000 gånger trevligare än fästningarna som inte finns här i något större antal som tur är, phu  :)

huvva...de svärmande idioterna är tillbaka...hungrigare än någonsin, och jag ger mig f*n på att alla har ställt in siktet på mig...dom dränerar mig totalt var enda jäkla gång jag visar mig utanför huset....usch, fy, huvva, blä!!!

Kommer att börja använda "Radar" som deodorant hädanefter...eller diesel...eller varför inte bensin....asså, myggen har ju inte ens nån funktion...dom är bara där för att jävlas...precis när man håller på att somna så: bzzzzzzzzzz...känns det igen?...dom är överallt!

vad säger du Seger, du, jag å en kubik tändvätska (bryter ytspänningen) åsså full attak mot varenda "surhål" där myggen kan tänkas ägga av sig! ;)

Twinn

Mygga roll on funkar fint, men jag kan inte för mitt liv begripa varför fabrikanterna ska blanda i parfym så det luktar värre än ett horhus i Amsterdam. >:(

lsjonsson
Jag kan inte för mitt liv begripa varför fabrikanterna ska blanda i parfym så det luktar värre än ett horhus i Amsterdam. >:(

Har Du varit där? ;)

Guest C_Jannesson

Här nere i Småland har vi nästan inga mygg i år, det har ju varit så satans varmt  ;D

Twinn

Japp druckit pilsner på ett par stycken. :)

Twinn

C Jannesson vilken ände av småland tillhör du?? Jag bor utanför oskarshamn och jag känner inte igen mig på din beskrivning. Så mycket mygg som det har varit i år har vi inte haft de senaste 10 åren. Vi fick skicka svärmors häst till veterinären för att den fått för mycket myggbett.

jimbolo

Här tycker jag mest det e knott o broms som e på krigsstigen!

Annars kör jag med mygga! Tycker dock det avtar för snabbt. Ångar välan bort i värmen eller försvinner med svetten.

Ett jäkla rollande blir de iaf.

E stiftet drygare?

Hunden har klarat sig ifrån de mesta i sommar! Den broms som vågar sig nära honom blir snacks.

Han älskar att jaga dem nämligen. Lagom kul i kanoten :D men än har vi inte tippat!

CrilleMatsson

Liiiite fel säsong just nu men jag hittade detta testet av myggmedel och tänkte att information är aldrig fel.

http://www.dn.se/polopoly_fs/1.908994.1247...3;Myggmedel.pdf

Jag har MyggA spray som jag tyckte funkade bra nu i somras.

Satt på bockjakten och tänkte "f-n vad jag luktar"! Det kan väl inte bli ett enda rådjur skjutet men si, dé blé dé! :huh:

Tror att det medlet dränker lukten av human och så luktar det verkligen naturligt på ngt sätt, skog mao.

Men som sagt...just nu är det jäkligt myggfritt här i Skåne. :)