Publicerat Augusti 22, 200718 yr Vet inte om jag skrivit det innan men en kompis har en spaniel som tveklöst verkligen ställer gris. Han går ifatt, nyper till dem i rumpan så de slår runt, sen ståndar han rejält! Så återigen, individens egenskaper avgör. Mvh! Ja, och sen om det är rätt eller fel bryr jag mig inte om. Hunden är till för att användas, jag formar hunden så jag vill ha den.
Publicerat Augusti 23, 200718 yr ??? ??? ??? ??? Vad har nu bordern med det att göra ? En labbe eller spaniel som är så skarp så den duger till vildsvin ÄR rasotypisk. Vad du sen använder din hund till bryr jag mig inte ett skit om.Om du menar att jag någonstans skrivit att jag använder mina bordrar ovan jord betyder inte att jag som uppfödare av rasen premierar denna egenskap före grytegenskaperna. det jag menar är att savin frågar om han ska testa sin hund i ett hägn inte om han ska ta valpar så det är en ren jakthund så då kvittar det väl om den är för skarp för att passa in i rasstandar.