Publicerat Juli 31, 200718 yr Haha bra med truten kände kankse att det inte var någon idé skoj att ni har mkt fågel på tippen iallafall!
Publicerat Juli 31, 200718 yr Skammade en trut rätt illa och följdeden med blicken lååångt bort över skogen. Tänkte jävlar också,men så vänder den och rasar död ner ca.30m ifrån mig ,ibland ska man ha tur. /M. Faktiskt inte helt ovanligt.. Den morgonen då walle91 och jag var ute hände det två gånger faktiskt. Det har med miljön som man jagar i att göra, finns det ingenstans i omgivningen där de kan landa dvs skog så återvänder de till öppna ytor och landar där.. En annan grej som ni ska tänka på är att om ni sumpat någon fågel som dragit all världens väg efter påskjutning så brukar de faktiskt komma tillbaka. De har käk och sällskap på tipparna och övernattar där även om de andra trutarna drar. En morgon då vi kom till ena tippen så sköt kompisen dubblé på fåglar som jag gissar att vi eller någon annan skammat någon dag tidigare. De brukar hålla till tillsammans med skrattmåsungarna som är för bekväma för att dra ut till havs eller vart de tar vägen nattetid, de blir ofta kvar i anläggningen och är redan där även om man kommer tidigt. Mvh!