Publicerat Juli 27, 200718 yr I dag köpte jag en Remington 504, 22lr . Till den ett kikarsikte Bushnell 4-12x40. Jag hade tänkt att vänta med inköpet tills jag fick hem min Sako Finbear men jag pratade med handläggaren i dag å han sa att nu får vi vänta i 8 veckor på licenserna i Sthlm. > Hajar ni!!!!!!!!!! 8 veckor
Publicerat Juli 27, 200718 yr 8 veckor låter inte alls roligt.. Hoppas bara du står ut att vänta så länge utan att bryta ihop helt "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" //Mårs
Publicerat Juli 27, 200718 yr Nyckeln till framgång är att ha bra kontakt med sin handläggare på Polisen. Jag väntade i ca. 1,5 vecka på min licens på R93:an ;D ;D En vetelängd lite då och då är det enda som behövs
Publicerat Juli 27, 200718 yr I dag köpte jag en Remington 504, 22lr . Till den ett kikarsikte Bushnell 4-12x40. Jag hade tänkt att vänta med inköpet tills jag fick hem min Sako Finbear men jag pratade med handläggaren i dag å han sa att nu får vi vänta i 8 veckor på licenserna i Sthlm. > Hajar ni!!!!!!!!!! 8 veckor Grattis till ett fint vapenköp! Synd bara att Du måste vänta så länge på licenserna. 8 v jämfört med max 24 tim. En viss skillnad mamma hjort. ;D
Publicerat Juli 27, 200718 yr I dag köpte jag en Remington 504, 22lr . Till den ett kikarsikte Bushnell 4-12x40. Jag hade tänkt att vänta med inköpet tills jag fick hem min Sako Finbear men jag pratade med handläggaren i dag å han sa att nu får vi vänta i 8 veckor på licenserna i Sthlm. > Hajar ni!!!!!!!!!! 8 veckor Låter som om hela er familj fått vapen hysteri..... Varför inte ta det lungt ett tag...vunnit på lotto eller... ;D
Publicerat Juli 28, 200718 yr 8 veckor låter inte alls roligt.. Hoppas bara du står ut att vänta så länge utan att bryta ihop helt "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" //Mårs Det där har du fått om bakfoten! Den som väntar på nått gott väntar Alltid för länge! ;D Grattis mor till en fin ny bössa.
Publicerat Juli 28, 200718 yr Låter som om hela er familj fått vapen hysteri.....Varför inte ta det lungt ett tag...vunnit på lotto eller... ;D Nja det är väl snarare så att har vi bestämt oss så vill vi att allt ska ske i GÅR, typ ;D
Publicerat Juli 30, 200718 yr Nja det är väl snarare så att har vi bestämt oss så vill vi att allt ska ske i GÅR, typ ;D rätta tackter!..... varför skjuta upp något man kan köpa redan i dag!... ;D ;D ;D mvh
Publicerat Juli 30, 200718 yr Har man bestämmt sig så har man bestämmt sig! ;D Skullle det bli fel är det bara sälja och köpa nytt!
Publicerat Juli 30, 200718 yr Huu hemska tanke.. lite nyfiken på den där 22-an.. löstagbart magasin? Kostade? Mvh!
Publicerat Juli 30, 200718 yr Detta är det enda vapen jag köpt nytt. Den kostade 6900 men jag fick den för 8000 med nytt kikarsikte Bushnell 4-12x40.
Publicerat Juli 30, 200718 yr Grattis till ett fint vapenköp! Synd bara att Du måste vänta så länge på licenserna. 8 v jämfört med max 24 tim. En viss skillnad mamma hjort. Ja men då måste vi också vänta 24 timmar om vi missar bussen innan nästa kommer Mvh Fredrik
Publicerat Augusti 1, 200718 yr Har exakt samma bössa. Har dock en Leupold på. Ett kanon-vapen. Löstagbart magasin är det.
Publicerat Augusti 21, 200718 yr I går fick jag hem min 22;a . ;D Här kommer ett par bilder. Jag har dock inte hunnit skjuta in den än så jag vet inte hur den känns. Men jag återkommer.
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Jag har dock inte hunnit skjuta in den än så jag vet inte hur den känns. Har du skjutit in den nu då? Dom där är absolut dom snyggaste bössorna i .22lr som finns... nu blev jag ju sugen på en bara för det... seså... se nu till att testa hur träffbilderna blir och avlägg rapport ikväll
Publicerat Augusti 21, 200718 yr I går fick jag hem min 22;a . ;D Här kommer ett par bilder. Jag har dock inte hunnit skjuta in den än så jag vet inte hur den känns. Men jag återkommer. Fin bössa... Man blir lite avundsjuk. Hur länge har du väntat på Berettan nu då? Du borde ju nästan få hem den snart oxå va?
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Fin bössa... Man blir lite avundsjuk.Hur länge har du väntat på Berettan nu då? Du borde ju nästan få hem den snart oxå va? Berettan borde komma nästa vecka ;D
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Ja Du mamma hjord den ser ju inte dum ut. Kul och jag hopaps att Du kommer att trivas med den. Hoppas att Du blir nöjd med Berettan också.
Publicerat Augusti 22, 200718 yr ;D Grattis på sej Mamma hjord... alltid kul me nya leksaker!.. ;D hoppas du blir nöjd!.. en 22:a har man alltid nytta av!.. mvh
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Härligt hjord ser ut att vara ett trevligt paket. Din katt har dock inte mycket vett i skallen Hur lång tid tog licensen för dig? igår kom licensen på min 700 LTR efter 3,5veckors väntan som jag alldeles strax ska åka och hämta. /Micke
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Härligt hjord ser ut att vara ett trevligt paket. Din katt har dock inte mycket vett i skallen Hur lång tid tog licensen för dig? igår kom licensen på min 700 LTR efter 3,5veckors väntan som jag alldeles strax ska åka och hämta. /Micke Min licens tog 4.5 veckor. Men det var lite ändå för dom hotade med 8 veckor. Nej katten har verkligen inget vett när det gäller skjutvapen. Han borde hålla sej undan tycker man ju.
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Nu har jag skjutit in 22:an. Det var inte lätt må jag säga. Jag sköt 3 skott men dom hamnade inte ens på stora tavlan. Den var ju inte ens grundinställd. Jag fick hjälp av en av profsen på skjutbanan men det tog en bra stund innan den gick rätt. Nu går den som en dröm i alla fall. Efter all tavelskjutning så sköt jag en duva i kväll å det skottet tog där det skulle. ;D
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Nu har jag skjutit in 22:an. Det var inte lätt må jag säga. Jag sköt 3 skott men dom hamnade inte ens på stora tavlan. Den var ju inte ens grundinställd. Jag fick hjälp av en av profsen på skjutbanan men det tog en bra stund innan den gick rätt. Nu går den som en dröm i alla fall. Efter all tavelskjutning så sköt jag en duva i kväll å det skottet tog där det skulle. ;D Se där ja moder hjord. Kul! Du bygger på vapensamlingen sakta men säkert. Var det en lerduva el. vanlig duva som Du sköt med 22:an?????????;D