Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Frågor och komentarer till Rovdjurs tävling 2

Featured Replies

Publicerat
Sen kan vi fortsätta litet till..Dom som skjuter på tippar..skjuter dom för att dom hela tiden tänker på predatorer för det övriga viltet,eller skjuter dom för att "nån" måste göra det eller skjuter dom för att sälja apportvilt för att dom inte har annan försörjning ?? eller är det så att dom skjuter bara för att det är skitkul !!! Hellre skjuta på tippen än skjutbanan ??

Nu jagar jag rent tekniskt inte på tipp ;)...men utanför, känner mig manad (kan vara högre krafter) att svara :-*

jahapp...jag jagar dels för att det är riktigt skojjigt...jag räddar lite sjöfågel genom att skjuta trut (inbillar jag mig iaf)...kanske nån skogsfågel när jag skjuter kråka...skjuter inte för att "nån" måste skjuta fågeln...finns fler än mig som jagar där...att jag får betalt av div hundfolk för den fågel jag skjuter ser jag som en ren bonus, men samtidigt så utan dom så hade jag troligtvis inte jagat lika ofta som jag gör nu...vi skjuter sådana kvantiteter så att vi själva skulle använda all fågel som apportvilt för eget bruk är befängt, räcker gott med 5-10 kråkor och nån trut per år för att träna min jycke...och att skjuta en jäkla massa fågel bara för att kasta dom på åtel känns jävligt fel för mig....Sen skulle jag ju kunna ge bort fågeln till hundfolket...men det är jag för snål och girig för att göra....nä! jag ska ha mina 20:-/fågel annars får det fan vara!...då lägger jag ner försäljningen och skjuter endast det jag anser mig behöva till den egna träningen och skjuter matvilt istället....jag stiger inte upp före fan och ställer mig i skogen vid en illaluktande tipp för att folk jag inte ens känner ska få ett gäng nedfrusna trutar paketerade och klara i påsar om jag inte får betalt...DET kan dom fetglömma!

Så jävlig är jag u19.gif....

Varför oh varför startade jag "Rovdjurs tävligs tråden"....börjar ångra mig en aning...men å andra sidan, gillar man den inte behöver man inte vara med.

Sovgott Telge! :-*...nu går jag också å knyter mig

/Fredde *ärligare än ärligast ikväll :-**

Publicerat
Nu jagar jag rent tekniskt inte på tipp ;)...men utanför, känner mig manad (kan vara högre krafter) att svara :-*

jahapp...jag jagar dels för att det är riktigt skojjigt...jag räddar lite sjöfågel genom att skjuta trut (inbillar jag mig iaf)...kanske nån skogsfågel när jag skjuter kråka...skjuter inte för att "nån" måste skjuta fågeln...finns fler än mig som jagar där...att jag får betalt av div hundfolk för den fågel jag skjuter ser jag som en ren bonus, men samtidigt så utan dom så hade jag troligtvis inte jagat lika ofta som jag gör nu...vi skjuter sådana kvantiteter så att vi själva skulle använda all fågel som apportvilt för eget bruk är befängt, räcker gott med 5-10 kråkor och nån trut per år för att träna min jycke...och att skjuta en jäkla massa fågel bara för att kasta dom på åtel känns jävligt fel för mig....Sen skulle jag ju kunna ge bort fågeln till hundfolket...men det är jag för snål och girig för att göra....nä! jag ska ha mina 20:-/fågel annars får det fan vara!...då lägger jag ner försäljningen och skjuter endast det jag anser mig behöva till den egna träningen och skjuter matvilt istället....jag stiger inte upp före fan och ställer mig i skogen vid en illaluktande tipp för att folk jag inte ens känner ska få ett gäng nedfrusna trutar paketerade och klara i påsar om jag inte får betalt...DET kan dom fetglömma!

Så jävlig är jag u19.gif....

Varför oh varför startade jag "Rovdjurs tävligs tråden"....börjar ångra mig en aning...men å andra sidan, gillar man den inte behöver man inte vara med.

Sovgott Telge! :-*...nu går jag också å knyter mig

/Fredde *ärligare än ärligast ikväll :-**

Skummade igenom ditt svar...som det ser ut so far,är det helt igenom ärligt skrivet...sånt gillar jag :D

Att vi har olika syn på saker och ting är ju som det skall vara,fan vad tråkigt det skullre vara annars :-*

Publicerat

Ytterligare en finne i Freddes röv ser jag  ;D ;D ;D

Inte en 5.2a under hela semestern.. och inte en endaste mört heller. De abborrar jag fick släppte jag tillbaka. Bär mej emot att "mula" en firre för en tävlings skull :-)

Äsch.. hinner inte utveckla detta (och därmed på allvar blaja sönder Freddes tråd)

Smörjer in mej med lämpligt medel mot acne och slutar jävlas med Fredde tror jag..

Mvh!

Publicerat

Hallå Fredde, vi snackar rovdjurstävling här..Inte gå off topic för då kommer Hipshot Moderatorn  ;D ;D

Du behöver inte rättfärdiga din jakt! Gör som jag, jaga för att det är kul, allt annat är en bonus!

Mvh!

Publicerat
Ytterligare en finne i Freddes röv ser jag  ;D ;D ;D

Inte en 5.2a under hela semestern.. och inte en endaste mört heller. De abborrar jag fick släppte jag tillbaka. Bär mej emot att "mula" en firre för en tävlings skull :-)

Äsch.. hinner inte utveckla detta (och därmed på allvar blaja sönder Freddes tråd)

Smörjer in mej med lämpligt medel mot acne och slutar jävlas med Fredde tror jag..

Mvh!

Nåja,denna sista tråd var inte riktad mot Fredde ensam....även Herr Tippen var med på ett hörn vad jag vill minnas..

Ähh,nu går jag och intar min vanliga skönhets sömn

Må gott alla...jag är glad att ni finns :D

Publicerat
Vad jag vänder mej emot är att djuren får poäng,,Matte Holst..var inte det Ripjägaren ? Till och med avstår sina poäng på fåglar då han anser att det han/ni skjuter aldrig kan komma i relevans med de jägare som skjuter sina fåglar i skogen alt. på tippar..

Nu skall inte Matte Holst stå som egentligt exempel i denna tråd,denna tråd skriven av mej visar bara att poängsystemet suger fett vare sej man gillar att jaga på tippar eller ej.

Fan, här försöker man vara bussig mot alla andra i tävlingen genom att föreslå att fåglar utanför tipp är "värda" mer poäng.

Som alla andra så börjar även jag segna rejält i denna tråd. Framförallt allt blaj vilket jag är allergisk mot.

Hur som, ska ge ett snabbt svar varför jag tyckte som jag tyckte.

Jo, Tippenjakt är krävand, men mycket enklare än vad det är utanför. Det är helt enkelt större mängde som kommer.

Rent viltvårdsmässigt så gör säkerligen jag och annat tippenfolk större nytta än "Janne" som pangar lite vit/svart fågel på sin mark.

Men för att sporra dessa tävlingsidioter( ;D) så tyckte jag att fågel som skjuts utanför anläggning kan vara "värda" (bli inte arg nu token) lite fler poäng. Jag menar alltså inte att de ha finare eller bättre fåglar än oss, så det behöver du inte bli upprörd över ;)

Hur som släpper detta nu.

Fredde, kolla JJ tävling och SJF tävling hur mkt poäng som gavs där för respektive vilt, vet inte 100 men jag tror JJ gav 5 för fågel.

Token igen: Japp, jag var Ripjägarn förr, men efter krashen så kom aldrig den användaren igång??? Hoppas du inte surnar på det också ;)

Publicerat

Skummat igenom tråden och varför inte köra samma poäng som Jaktjournalen 80 för räv och 7 för pippi.

TÄNK PÅ DET! (som min fru brukar säga åt mej då hon återigen har blottlagt mitt klena intelekt)

Tänka är för idioter! om man inte VET måste man tänka, annars går man på känsla ;) och jag är inte klent lagd ;D man har väl njure!!!

Solsting ;)

Publicerat
Fan, här försöker man vara bussig mot alla andra i tävlingen genom att föreslå att fåglar utanför tipp är "värda" mer poäng.

Som alla andra så börjar även jag segna rejält i denna tråd. Framförallt allt blaj vilket jag är allergisk mot.

Hur som, ska ge ett snabbt svar varför jag tyckte som jag tyckte.

Jo, Tippenjakt är krävand, men mycket enklare än vad det är utanför. Det är helt enkelt större mängde som kommer.

Rent viltvårdsmässigt så gör säkerligen jag och annat tippenfolk större nytta än "Janne" som pangar lite vit/svart fågel på sin mark.

Men för att sporra dessa tävlingsidioter( ;D) så tyckte jag att fågel som skjuts utanför anläggning kan vara "värda" (bli inte arg nu token) lite fler poäng. Jag menar alltså inte att de ha finare eller bättre fåglar än oss, så det behöver du inte bli upprörd över ;)

Hur som släpper detta nu.

Fredde, kolla JJ tävling och SJF tävling hur mkt poäng som gavs där för respektive vilt, vet inte 100 men jag tror JJ gav 5 för fågel.

Token igen: Japp, jag var Ripjägarn förr, men efter krashen så kom aldrig den användaren igång??? Hoppas du inte surnar på det också ;)

Vet att jag är gnällig ibland,,och för ett tag så anser till och med jag att jag gnällt färdigt ... :D

Skulle kunna gnälla på andra saker i detta forum men ..förståndet i mej säjer att jag borde "knipa" ett tag nu.... 8)

Dock hinner jag med en till innan jag slutar ;D

Om alla bara sa ,tack och amen till allt hur skulle det se ut då ??

Den dagen jag dör kan i alla fall jag känna att jag gjort min stämma hörd  :D Här har inte ett ja..säjande fått sin plats given...

Till dom som jag faktist ser som duellanter eller drabanter i denna och andra trådar,utan er skulle inte dessa ord blivit skrivna,och det högaktar jag er för.. Prisa våran Gud för det fria ordet !!! Ja ,kanske våran tryckfrihet enligt svensk lag har ett ord med i det hela osså  ;D

Hursom helst,jag bara vräker på åsiker !! Väntar mej detsamma tebax... ;D

Kan erkänna att jag medvetet varit lite taskig mot Fredde då han dissade min Tystnadstråd... men nu har i alla fall min ork tagit slut och anser numera att just Fredde och jag slutit fred och rökt den bästa fredspipa som bara finns.

Kan till och med skriva att just Fredde verkar mycket trevlig,då han skriver som en ärlig person :D

Stridsyxan är härmed nergrävd... 8)

Publicerat
anser numera att just Fredde och jag slutit fred och rökt den bästa fredspipa som bara finns.

Stridsyxan är härmed nergrävd... 8)

Såklart vi har ;D :-*.....

Yxan är begraven, vi vet var vi har varandra, vi har högt i tak, vi vet varandras åsikter om vissa grejjer...vi är båda über-ärliga när vi skriver i detta forum...fastän det kan reta varandra ;D :-*...som det ska va med andra ord ;) ;D ;D

Kompis?...Kompis!! ;D :-*

nu är vi OT...hippen tar snart fram sudden ;D

Publicerat
Såklart vi har ;D :-*.....

Yxan är begraven, vi vet var vi har varandra, vi har högt i tak, vi vet varandras åsikter om vissa grejjer...vi är båda über-ärliga när vi skriver i detta forum...fastän det kan reta varandra ;D :-*...som det ska va med andra ord ;) ;D ;D

Kompis?...Kompis!! ;D :-*

nu är vi OT...hippen tar snart fram sudden ;D

:-* :-* :-* :-* Tippen kan gräva ner sej... Här har riktiga pojkar funnit varann i jaktens tecken.. :D

Han skulle bara våga störa....... Då får han inga mer tips om fisket....

Publicerat

Hmm vart lite väl mycket dravvel här..

Fredde, hoppas du inte ruttnade för mitt tjafs.. och jag hoppas och tror att du förstod att detta med Hipshot moderatorn var ett skämt?! Trist att vi lyckades blaja väck tävlingen, det var ju trots allt en hel del folk som reggade.. Klantigt!

Jag tycker dock att en vinnare skall utses iaf  ;D ;D

Mvh!

Publicerat

Jag tänker inte sluta... Jag fortsätter tävlingen! Till datumn då den skall avslutas!

Vi ser vem som vinner.

Reglerna är kanske inte ultimata... men vem fan bryr sig?

if you dont like the rules, dont play the game..

Publicerat

Jag är också fortfarande med. Jag kommer inte skjuta mer än 40-50 fågel på mina marker men nu är jag inte ute efter en seger utan en rolig tävling som jag hoppas att fler är med på!

//"TB"

Publicerat
Hmm vart lite väl mycket dravvel här..

Fredde, hoppas du inte ruttnade för mitt tjafs.. och jag hoppas och tror att du förstod att detta med Hipshot moderatorn var ett skämt?! Trist att vi lyckades blaja väck tävlingen, det var ju trots allt en hel del folk som reggade.. Klantigt!

Jag tycker dock att en vinnare skall utses iaf  ;D ;D

Mvh!

jo då!...självklart fattade jag det ;D :-*...

visst fortsätt att panga rovvilt...men tävlingen denna tråd handlar om är officielt avslutat!...alltid är det något som inte är bra med dessa tävlingar...MEN jag kan göra en tråd i april 2008 (om jag kommer ihåg) där vi kan redovisa vad och hur mycket rovvilt vi skjutit...inga poäng...bara ren kvantitet....på så vis ser vi vem som är den mest driftiga rovvilts-skytt på jaktsidan....ingen idé att starta en sån tråd nu....den hinner bli lite "kluddig" innan det är april 2008...

Mvh Fredde

Publicerat
ingen idé att starta en sån tråd nu....den hinner bli lite "kluddig" innan det är april 2008...

Mvh Fredde

??? ???

Va menaru me de???

;D

Ev far jag iväg och bankar ned ngt 50-tal poäng till i morgon bitti..

Mvh!

Publicerat

Usch.

Förmodar att jag var en av de som trasslade till detta. Ber om ursäkt för det, vet inte riktigt när och varför men va det än va så skyller vi på Telgetok ;D ;D ;D ;) :-*

Publicerat

allt är självklart hans fel,,han skriver så mycket så inte äns finns servrar för att klara av han ;D

Publicerat
allt är självklart hans fel,,han skriver så mycket så inte äns finns servrar för att klara av han ;D

Japp, så är det..

Maten bräns -> jävla token

Kärringen e sur -> Tokens fel

Ungen skriker -> Satans tokfan

Skjuter en hare på uppsprång -> ;D där fick du igen... ;D ;D

Publicerat

;D ;D ;D Ni är skojiga ni häcklarnas mästare  ;D

Publicerat

Jahappja......

Ni smyger runt i busken när jag jobbar  ;D ;D Och inte kan försvara mej ser jag... ;D

Bjuder på detta då min level för gnälliga inlägg har avslutats..för tillfället..

Jag är lixom bara är snäll numer... :D