Publicerat Augusti 4, 200719 yr Hej där ute i etern hur går det för er med grävlings jakten, hur funkar era hundar på dom små grå trollen?. Själv så tog jag o gråhunden den 5 i går o ska ut i kväll igen.
Publicerat Augusti 4, 200719 yr Var ute för att testa finnen på grävling igår morse men hon hittade ingen grimbart utan det slutade så här http://s187.photobucket.com/albums/x258/la...slpp07_0001.flv
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Författare Jaha jädrans älg kräk är det enda jag har o säja. Tiken tog upp älg kl 23 igår kväll o jag fick inte kontakt med ståndet innan 00.30. Men det va roligt o höra henne från sin bästa sida igen =)
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Mmm.. man skulle haft en knapp på pejlhalsbandet där man ställde in vad hunden ska jaga ;D
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Var ute för att testa finnen på grävling igår morse men hon hittade ingen grimbart utan det slutade så här http://s187.photobucket.com/albums/x258/la...slpp07_0001.flv Fint skall och trevligt filmat ;D Trodde ett tag att det var en mård...men sen flög ju den iväg ;D ;D ;D
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Fint skall och trevligt filmat ;D Trodde ett tag att det var en mård...men sen flög ju den iväg ;D ;D ;D Nja fint filmat vet jag inte om det var men det är betydligt svårare att lyckas filma ett skall än att skjuta fågeln Denna är filmad på 15meter håll så nära behöver man sällan smyga för att skjuta.
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Författare Ett sånt halsband vill jag ha ;D. Nä men visst är det skönt nu när jakten är igång ordenkligt, nu när man äntligen får stryka av kopplet o se hunden fara iväg av ren lycka.
Publicerat Augusti 7, 200719 yr Författare Ja det är fan så rolig jakt som dom små grå bjuder på. Jag ska ta det lite varligt med dom tills på fredag tänkte jag, man vill ju inte att det ska ta slut innan havren är skördad.
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Har gått så där hittills har blivit 11. Klart godkänt resultat hitills! Grattis iaf!
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Är bara början. ;D Härligt ser fram emot bra berättelser och mkt bilder grymt bra inställning
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Författare Ja ikväll blir det utigen.Har varit lite lungt på grävlings fronten nu i en vecka. Tyvärr så käka tjejens Malle upp digitalkameran så nåra bilder kommer det inte från mej tyvärr ;D. Det värkar finnas otroligt gott om grävling i år, är det nån som vet va sånt kan beropå?
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Författare Ja då har man tagit en till. Gråhundstiken funkar extremt bra just nu, en ren fröjd o gå ut en sån här fin kväll o få lyssna på ett ilsket ståndskal.
Publicerat Augusti 16, 200719 yr Ja då har man tagit en till. Gråhundstiken funkar extremt bra just nu, en ren fröjd o gå ut en sån här fin kväll o få lyssna på ett ilsket ståndskal. Grattis! Det var inte illa.
Publicerat Augusti 16, 200719 yr Går lite trögt just nu. Blev bara en i natt. Är 3:e gången i rad vi inte får mer än en.
Publicerat Augusti 16, 200719 yr Författare Jag brukar som oftast nöja mig med en, man vill ju inte utrota dom små liven. MUSKÖT2 va jagar du med för hund ?
Publicerat Augusti 16, 200719 yr Jag brukar som oftast nöja mig med en, man vill ju inte utrota dom små liven. MUSKÖT2 va jagar du med för hund ? Nja ett par per kväll borde man ju ta de flesta gångerna. Är en västlaika tik.
Publicerat Augusti 16, 200719 yr Författare Ja men den som spar han har som jag brukar säja. Funkar laikan lika bra på älg o gris som den gör på grävling? Har mina funderingar på en spets till(inte nu men om nåra år) men jag vet i fan va jag ska skaffa, just nu lutar det åt en gråsud till men man vet ju aldrig. Är intresserad av en karelare men jag är inte så påläst om just den rasen tyvärr. Öst laikor har man ju träffat ett par stycken men nån väst har aldrig korsat mina spår tyvärr.
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Ja men den som spar han har som jag brukar säja. Funkar laikan lika bra på älg o gris som den gör på grävling? Har mina funderingar på en spets till(inte nu men om nåra år) men jag vet i fan va jag ska skaffa, just nu lutar det åt en gråsud till men man vet ju aldrig. Är intresserad av en karelare men jag är inte så påläst om just den rasen tyvärr. Öst laikor har man ju träffat ett par stycken men nån väst har aldrig korsat mina spår tyvärr. Nä hon är väl lite bättre på grävling, pga att vi jagar det så mycket. Har ju även haft en hel del problem med ehrlichia på henne. Men när hon var frisk så var hon väl klar att startas på både älg och grisprov. Får väl se hur hon funkar i höst, om det blir någon start. Har bara hunnit med grävling än.