Publicerat Juni 29, 200520 yr det andra forumet verkar det vara senaste veckan eller så... Trevligt att se att så många andra hittat hit (och kanske också lessnat på vissa saker/personer over there)! Ser fram emot en dialog om vapengarderober och allt annat som gör jakt och skytte intressant!
Publicerat Juni 29, 200520 yr Ja det känns kul med nya Jaktsidan besökare. Kul att så många har valt att göra en presentation av sig själv. Fast några har det ogjort ännu. MVH Beretta
Publicerat Juni 29, 200520 yr Författare När jag gick med här var vi inte fler än att jag tror alla kände mig personligen... Mr Fiberclass är i vart fall frälst på Sako-studsare och särskilt Fiberclass-modellen... Det finns dock annat i modellfloran som gör att jag nu kanske säljer 2 av mina 4 Fiberclass. Jagar ganska mycket med 50-60 dagar per år mest klövvilt, har tidigare tävlat väldigt mycket pistolskytte, främst magnum, men nu blir det mer sporadiskt då jag skjuter mest metallsilhuett. Precisionsskytte på långa håll med pistol alltså. Har precis skaffat jaktlabbe så nu blir det mera hund ett tag framöver... Jobbar som advokat och har tidigare skrivit en spalt i Vapentidningen där jag också skrivit en del vapenartiklar. Numera är det en spalt i J&F som gäller då intresset har skiftat över de senaste åren och det kanske blir en artikel där om mitt senaste (men inte sista...) projekt!
Publicerat Juni 29, 200520 yr Syftar du på mig...så behövs det inte...alla känner ju apan... He he. Nja, jag menade nog alla som inte gjort det. Det finns många nya medlemmar och jägare som inte vet vem alla är. De skulle säkert uppskatta en liten presentation. MVH L-O Landén // Boden
Publicerat Juni 29, 200520 yr Medlemsflykt och medlemsflykt. Jag klarar iaf två forum ;-) Det verkar dessutom som om problemet med raderade inlägg och trådar på "det andra forumet" beror på tekniska orsaker och inte på övernitiska moderatorer.
Publicerat Juni 29, 200520 yr Håller med Bluebird! Är man lite vetgirig så aldrig fel med mer än ett forum. Brukar kika en del på de som finns "over there" men är kalasnöjd med att vi har så bra forum i Svedala som vi har!
Publicerat Juni 29, 200520 yr Vad kul att ni har hittat detta trevliga jaktforum. Här finns den härliga familje känslan. Hoppas att ni kommer trivas här.
Publicerat Juni 29, 200520 yr tjena grabbar, Prep han länkade mig hit... roligt att se så många namn man känner igen.
Publicerat Juni 29, 200520 yr Medlemsflykt och medlemsflykt. Jag klarar iaf två forum ;-)Det verkar dessutom som om problemet med raderade inlägg och trådar på "det andra forumet" beror på tekniska orsaker och inte på övernitiska moderatorer. : Fantastiskt en teknisk funktion som råkar tappa bort obekväma saker... var hittar jag den ?
Publicerat Juni 29, 200520 yr Kanske en lektion i fuzzy logic och PHP vore något för dig, Mats Kan be en kollega som är duktig på sådant ringa och boka en kurs he he Bengt (tror inte AI är så utvecklad än)
Publicerat Juni 29, 200520 yr Medlemsflykt och medlemsflykt. Jag klarar iaf två forum ;-) Det verkar dessutom som om problemet med raderade inlägg och trådar på "det andra forumet" beror på tekniska orsaker och inte på övernitiska moderatorer. : Fantastiskt en teknisk funktion som råkar tappa bort obekväma saker... var hittar jag den ? Du har lekt för lite med datorer - de kan hitta på de mest förbryllande saker alldeles själv... För informations skull så har inte bara obekväma saker försvunnit utan en hel del annat :-/
Publicerat Juni 29, 200520 yr För informations skull så har inte bara obekväma saker försvunnit utan en hel del annat :-/ Jo.. det verkar ju försvunnit en massa forister också Det låter konstigt att en massa inlägg försvinner ifrån en databas, om ingen varit inne där och städat. Jag fick det intrycket när jag läste Rogges och Nubreeds inlägg i en tråd, att Nubreed hade försökt flytta en massa inlägg men att det hade misslyckats.. och det kallar de för ett tekniskt fel nu? Låter konstigt om alla andra verkar märka att det försvinner grejer, utom de som är där mest och har koll på läget :
Publicerat Juni 29, 200520 yr Medlemsflykt och medlemsflykt. Jag klarar iaf två forum ;-) Det verkar dessutom som om problemet med raderade inlägg och trådar på "det andra forumet" beror på tekniska orsaker och inte på övernitiska moderatorer. : Fantastiskt en teknisk funktion som råkar tappa bort obekväma saker... var hittar jag den ? Du har lekt för lite med datorer - de kan hitta på de mest förbryllande saker alldeles själv... För informations skull så har inte bara obekväma saker försvunnit utan en hel del annat :-/ Jo förmodligen Dataprogrammerare och IT-Admin i dryga 20 år... Jag är av den gamla stammen datanördar som har "Riktiga män tar inte backup" som måtto...
Publicerat Juni 30, 200520 yr ...ja... den gamla skolan. Finns det några kvar i yrkeslivet som inte fått sparken p.g.a att ha äventyrat arbetsgivarens säkerhet eller kraschat verksamheten ;D ?
Publicerat Juni 30, 200520 yr Jo.. det verkar ju försvunnit en massa forister också ...fem eller sex stycken som högljudd lämna är inte riktigt och kalla en massa, enligt min mening...dessutom verkar en och annan ha kommit tillbaka som gäster... ;D ...men det är ju upptil var och än, läsa och skriva var man vill...internet är fritt. Jämför man t.ex användarnamnen på forister hos jaktsida och Robsoft, som en del här ivrigt försöker misskreditera, så märker man snart, att det är en hel hög gemensamma intressenter som svapper mellan forumen....vilket som sådan är helt naturligt för de flesta. Sådant är positivt för nya forum som gamla. Tankegångar, ideer mm växlas mer utan gränser och de som utför det, växer också som människor...jag gör det i alla fall. Vad beträffar pajkastandet från vissa håll, så tycker jag synd om dem som inte kan inse att jaktsidan.se t.ex inte speciellt gynnas av dylikt... gnällforum har väl alla hört talas om. Nä... gemenskap eller ogenskap...saklighet är det som gäller i alla lägen...även när känslorna är heta...och skulle man för en kort stund tappa besinningen, är det bara och ta ett omtag. Man växer med uppgiften
Publicerat Juni 30, 200520 yr Ja, ja, ja... Nu tar vi tag i varandras händer och sjunger unisont.... All We Are Saying.....Give BeeEeeEefff a Chance....All We Are Saying... Ja! Kom igen nudå, eller tänker ni fortsätta med att kasta sand på varandra....gud så barnsligt! : Att någon eller några stöter sig med en moderator angående något inlägg...Varför inte debattera om detta istället för att bara dra med svansen mellan benen. Jag tycker att dessa två forum (detta och Robbans) är bra och vill rikta ett tack till det här forumets upphovsmän och även ett tack till Robban och alla de moderater som sliter med våra inlägg! Alla gör så gott dom kan. Är Du missnöjd? Framför då din kritik eller hjälp till på din obetalda fritid som de gör! Detta inlägg är troligen sponsrat av Salomons spelhåla men även av Dr. Ling Psykhörna!
Publicerat Juni 30, 200520 yr Jo förmodligen Dataprogrammerare och IT-Admin i dryga 20 år... Jag är av den gamla stammen datanördar som har "Riktiga män tar inte backup" som måtto... Det är klart. Backup är ju att slösa utrymme på filer som redan finns...
Publicerat Juni 30, 200520 yr ...ja... den gamla skolan. Finns det några kvar i yrkeslivet som inte fått sparken p.g.a att ha äventyrat arbetsgivarens säkerhet eller kraschat verksamheten ;D ? Snälla du. Det är det vi har användare till...
Publicerat Juni 30, 200520 yr ...ja... den gamla skolan. Finns det några kvar i yrkeslivet som inte fått sparken p.g.a att ha äventyrat arbetsgivarens säkerhet eller kraschat verksamheten ;D ? Snälla du. Det är det vi har användare till... ROFL....
Publicerat Juni 30, 200520 yr faan, programerare occh It admin behöver väl inte klaga på användare... jag är kravställare.... snacka om problem med användare