Publicerat Augusti 30, 200718 yr mitt val när jag gör eftersök är i 1 hand min marlin 45/70.. sedan min hagel automat.. till min Marlin har jag err snabbfäste till sikterna!... då bössan är utrustad med ett trijacon 2,5-4... och ett aimpoint med 2moa!.. va änvänder ni!... ??? Mvh
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Använder oftast min Classic kombi 12/7x57r med slug i hagelpipan. Sitter en Leupold 1-4 i snabbfäste på den.
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Oftast följer min Tikka 412 kombi med i 12/76-7x57R,ingen kikare på och laddad med buckshot(den med 12hagel)eller brenneke. /Micke
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Husqvarna 648 med kortad pipa, Recknagel öppna riktmedel, Trijicon 3-9x40 i Leupolds QRW, syntetkolv, Timneytrycke med sidosäkring
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Storvilt/skogsbockar: Blaser r-93, öppna riktmedel cal.308 Tätbebyggt område Småvilt: Pumphagel, laddad med enbart hagel...1:or/0:or
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Beroende på vilt så blir det antingen browning halvautomat 30-06 med öppna riktmedel för nassen och större vilt. Jepp! jag har automat trotts att de flesta föredrar annat med tanke på ev eldavbrott/haveri o sånt. Men jag lovar, minsta problem med automaten så åker den ut. Än så länge är den så trevlig så och fungerar klanderfritt även med ett halv kilo granbarr i mekaniken ;D Rådjur så blír det hagelpumpen laddad med först hagel us 1 o andraskottet en slugg. Fast de gånger jag använt bössan på rådjur är lätträknade... Brukar bli hund och "storkniven" som gör avslutet. Drillingen är oxå rätt trevlig i samanhanget men kan inte fästa TACM lampan på den så de får bli de andra två bysserna isället. /Niklas
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Eftersom jag numera har min efterlängtade drilling i klass 1 och öppnade hagelpipor skulle jag nog ta den.. Shit, kom nu på att jag måste testa skjuta slug eller brenneke med den,har inte gjort det ännu :-[ Men frågat Mattias vapensmeden har jag i alla fall gjort,och han sa att det skulle gå bra
Publicerat Augusti 30, 200718 yr På älg och vildsvin får det väl bli nya dubbelstudsaren. När det gäller rådjur blir det hagelautomaten, vilken även får följa med om det är mörkt, för att kunna få på belysningen på bössan! Mats
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Till rådjuren blir det Kl:2 kombin med rödpunkt har funkat bra hittils även om det ska bli lite ändringar i garderoben framöver är det tänkt....
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Beror på min uppgift vid eftersöket och vad man söker, älgarna om jag bandar med hund så tar jag gärna 375h&h, rå blir det kombin eller halvautomaten, björn så är det kombi eller halvautomat om man är i täten, annars 375'an.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Det blir nog då min Winchester hagelpump,slugpipa, rödpunkt. //Roggman66
Publicerat September 5, 200718 yr Rådjur: Halvautomaten med hagel. Gris/Älg: Hva 9,3x57. Ganska rejält modifierad.. Iofs.. helst använder jag 9,3 även till rådisar. Trivs ganska bra med den pangen.
Publicerat September 5, 200718 yr mitt val när jag gör eftersök är i 1 hand min marlin 45/70.. sedan min hagel automat..till min Marlin har jag err snabbfäste till sikterna!... då bössan är utrustad med ett trijacon 2,5-4... och ett aimpoint med 2moa!.. va änvänder ni!... ??? Mvh Jag personligen kör med min 6½ och maken har sin 8x57 JS med öppet riktmedel som alltid.
Publicerat September 5, 200718 yr storvilt så blir det min 444:a med blykulor mindre vilt så äe det bennellin kal,12 och 27hagel eller 3or pistolen vid avfångning samme
Publicerat September 22, 200718 yr Kombin med grovhagel och 5,6x52R på småvilt, till älg och björn så blir det 375H&H, med öppna riktmedel på båda
Publicerat November 18, 200718 yr http://www.youtube.com/watch?v=H00gshZW9Po 8) ;DDe var en redig doppelstutzen ;D ;D
Publicerat November 18, 200718 yr Älg 9,3x57 mindre som t.ex rådjur hagel med 3or och 1or kniv och hund
Publicerat November 18, 200718 yr T-rex verkar vara en kaliber för ett snabbt andra skott... : Eller är de bara tunnisar som provskjuter?
Publicerat November 18, 200718 yr T-rex verkar vara en kaliber för ett snabbt andra skott... : Eller är de bara tunnisar som provskjuter? Har sett den där tidigare, vad är det för kaliber , verkar ju vara bättre med ett granatgevär, då får man behålla hälsan åtminstone
Publicerat November 19, 200718 yr Författare ;D.. den där T-Rex verkar som ett toppen vapen!... ;D ;D mvh
Publicerat November 23, 200718 yr Jag använder min ds till alla eftersök som jag gör, kalibern 9,3x74R är kanske inte den optimala till rådjur men det är mycket "dö" i bössan Laddad med Accubond + Naturalis. Björnhunden