Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

EU vill förbjuda unga att jaga innnan dom är 18 år.

Featured Replies

Publicerat

Prova nedanstående länk om Ni vill se programmet i sin helhet.

Inslaget kommer en bit in i programmet.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=275963

>:(

Publicerat

Det låter ju som en jättebra idé!! Verkligen! Kanon.

Att dom inte kommit på det tidigare!!

(OBS! IRONI!!)

Publicerat

>:( så bra!... då kan vi juh lägga ner jakten helt om någon generation!.. eftersom vi inte kommer kunna fånga upp dom unga killarna å tjejerna som vill börja!...

blir juh bra för alla djuren iaf!... fy fan säjer ja bara!... tur man röstade nej!.. så kan alla deras galenskaper iaf inte skyllas på mej!...  :D

MVh

Publicerat
>:( så bra!... då kan vi juh lägga ner jakten helt om någon generation!.. eftersom vi inte kommer kunna fånga upp dom unga killarna å tjejerna som vill börja!...

blir juh bra för alla djuren iaf!... fy fan säjer ja bara!... tur man röstade nej!.. så kan alla deras galenskaper iaf inte skyllas på mej!... :D

MVh

hålller med dej jag thomas, man är ju själv under 18

Publicerat

Nu orkar jag inte se programmet med anledning att jag säkert skulle bli förbannad och det vill jag inte bli nu.

Jag börjar bli less på EU det är en såpa serie av stora mått, den som gör störst skandal får rubrikerna och vann en bonus på ytterligare 75 000/mån resten av sitt liv >:( det värsta är väl våra lekmän i riksdagen som inte vågar säga nej eller ens ifrågasätta idiotierna som man under mystiska omständigheter kommer på likt en brainstorming i gökboet.

Jag går till mig själv som jagat sen jag var 8 år, de första åren utan bössa det är inte det viktiga i början men med takt att man växer och visar en mognad att kunna hantera ett vapen under skjutövningar så kan man också använda det i skogen under uppsikt, nu vet jag inte om det i övriga europa är under all kritik men då får väl de länder styra upp sitt problem och de som sköter sig ska inte drabbas av allehanda straff och inskränkningar, det är inga stureplans yuppisar som går upp klockan 4 på morgonen och följer med på jakt, både brorsan och jag prioriterade bort fester och andra upptåg för att kunna följa med på jakt och det är jag glad för idag, jakten skänker mer trivsel och nöje än vilket party som helst.

Näääää jag är inte bitter ;)

Publicerat

Jag röstade nej till dessa pajasar. Skyll inte på mig ;D

Publicerat

Skyll på mig jag röstade inte nej! :'(

Kunde väl aldrig tro att man skulle lägga energin på gurkor och tomaters storlek och form, hade väntat mig en klart högre nivå på parlamentet i Bryssel.

Publicerat
Skyll på mig jag röstade inte nej! :'(

Kunde väl aldrig tro att man skulle lägga energin på gurkor och tomaters storlek och form, hade väntat mig en klart högre nivå på parlamentet i Bryssel.

Du får skylla på ungdom och oförstånd eller ngt annat ;D
Publicerat
  • Författare

Samma här! ;D

Publicerat
Du får skylla på ungdom och oförstånd eller ngt annat ;D

Livserfarenhet, lita aldrig på en politiker som säger att något ska bli bra ;D

Publicerat

För varje dag så är jag mycket nöjd med att jag röstade nej till EU.

Publicerat

Dere har iallefall jegerforbund som jobber for jegerne dere! I Norge så gjør de ingen ting for oss som jakter, tilogmed etter at det hos dere ble gått bort i fra blyforbudet, så gidder ikke njff engang å prøve å hjelpe oss i norge!

Publicerat
Dere har iallefall jegerforbund som jobber for jegerne dere! I Norge så gjør de ingen ting for oss som jakter, tilogmed etter at det hos dere ble gått bort i fra blyforbudet, så gidder ikke njff engang å prøve å hjelpe oss i norge!

Skulle vara bra om det fanns ett jägareförbund som jobbade för jägarna i Sverige! Men tyvärr så är sanningen långt därifrån. Sv. jägareförbundet gör inte ett svatt för jägarna i sverige, de inriktar sig på fel saker och står inte upp för svenska jägarnas åsikter utan endast för sina egna! :( Det har resulterat i ett förbund som fler och fler jägare lämnar, vilket leder till ännu sämre möjlighet att mobilisera krafterna om de nu skulle få för sig att lyssna på medlemmarna. Trist.

Folk tror att man måste vara med i jägareförbundet för att jaga, men det måste man inte alls vara! Det är en vanlig förening som vilken annan och helt frivillig. Tyvärr har de lite fler fördelar kvar i sitt kontrakt med naturvårdsverket än andra jägareföreningar, men med tiden kommer dessa fördelar att löpa ut också.

F'låt, det blev lite off topic. Var bara tvungen att ventilera lite.. ::)

Det EU sysslar med tycker jag är: 80%-"inget de har att göra med" och 20%-nytta.

Publicerat
Skulle vara bra om det fanns ett jägareförbund som jobbade för jägarna i Sverige! Men tyvärr så är sanningen långt därifrån. Sv. jägareförbundet gör inte ett svatt för jägarna i sverige, de inriktar sig på fel saker och står inte upp för svenska jägarnas åsikter utan endast för sina egna! :( Det har resulterat i ett förbund som fler och fler jägare lämnar, vilket leder till ännu sämre möjlighet att mobilisera krafterna om de nu skulle få för sig att lyssna på medlemmarna. Trist.

Folk tror att man måste vara med i jägareförbundet för att jaga, men det måste man inte alls vara! Det är en vanlig förening som vilken annan och helt frivillig. Tyvärr har de lite fler fördelar kvar i sitt kontrakt med naturvårdsverket än andra jägareföreningar, men med tiden kommer dessa fördelar att löpa ut också.

F'låt, det blev lite off topic. Var bara tvungen att ventilera lite.. ::)

Det EU sysslar med tycker jag är: 80%-"inget de har att göra med" och 20%-nytta.

Mye av de samme problemene som hos oss da, men vi har bare ett forbund. Kunne vært sunt med litt konkuranse!

Publicerat

Skitbra ju...ju mindre efterfrågan på jaktmarker ju lägre arrenden... ;D

Publicerat
Skitbra ju...ju mindre efterfrågan på jaktmarker ju lägre arrenden... ;D

Ända tills markerna odlas upp istället!  :-

Publicerat
Ända tills markerna odlas upp istället!  :-

Odlas upp ??? Sverige förlorar 5000 hektar god åkermark till infrastrukturen varje år. Det tillverkas ingen mer åkermark i Europa längre, det bara försvinner. Om 10 år kostar en limpa 50 och en liter mjölk 20 spänn om denna utveckling fortsätter.

MVH

Publicerat

Gå med i riksjägarna i stället. Klart som korvspad att jägarförbundet inte tar tag i de viktiga frågorna. Pengarns dom tilldelas kommer ju från regeringen och med en jaktfientlig regering (inte i lika full utsträckning nu) så självklart biter man inte den hand som föder en. Här i sverige förfasas vi över skövlingen av regnskog när vi i själva verket är ännu värre bovar själva. Bara under den korta tid som jag levt så har det mesta av äldre skog försvunnit och nu avverkar man pinnar som bara är 20-25 cm i diameter. Sextio år till slutavverkning ger inga vuxna träd häruppe.

Publicerat
Odlas upp ??? Sverige förlorar 5000 hektar god åkermark till infrastrukturen varje år. Det tillverkas ingen mer åkermark i Europa längre, det bara försvinner. Om 10 år kostar en limpa 50 och en liter mjölk 20 spänn om denna utveckling fortsätter.

MVH

Ska vi starta mjölkgård ihopa då MKJ. Fan skulle tjäna plenty med lovor. Du mjölkar vill säga. Eller en robot eller två ;D ;D ;D ;D ;D