Publicerat Oktober 15, 200718 yr Det finns ju ett visst sug efter en 9,3a.Men känns den inte lite för grov vid kombi-jakter allt från räv till älg. 30,06 känns mer mitt i mellan. Och sen vet jag ju inte om jag kommer att trivas med rekylen om den nu är besvärlig, har bara provat 9,3 två gånger i en T3a så jag kan inte uttala mig om den än. Jag är en skytt som sätter värde på att träffa där jag siktar, så en över kraftig rekyl är inget plus. Men jag får väll bränna av 10 skott i följd med en 9,3a och se vad ja tycker. Du kanske ska titta på 358W vilket är en uppneckad 308W. Ska inte vara mycket mer rekyl i den än en 30-06 men kulorna är ju betydligt grövre o tyngre.
Publicerat Oktober 15, 200718 yr Jag köpte en 9,3*57 till tjejen hu i somras o hon skjuter lätt 50 skott på banan med den,då ska jag till lägga att den är en ny kolv o annat trycke på den bössan men fan så trevlig. Själv jagar jag med 30.06 o jag är så fruktansvärt nöjd med de alibern men skulle ändå aldrig byta bort 9,3:an. Skulle jag köpa ny pang nu så skulle det bli i kalibern 9,3*62 utan tvekan, det är alltid bra att ha lite extra klös när man får på en dålig smäl.
Publicerat Oktober 16, 200718 yr 9,3x62 an är helt klart bästa alternativet.i rätt bössa stöter den inte mer än nån annan kaliber. Bra att gardera sig för framtiden när björnstammen ökar,känns bättre med en 9,3 i händerna än en 30-06 om det kommer en björn i fullt "FLÅS"...funkar alldeles utmärkt till mindre vilt också.gå ner i kulvikt om rekylen är besvärande,stor skillnad. kan tipsa om shultz larsen modell classic för 8995:-.grymmt fin bössa,helt rakt stockad,å erkänt god kvalitet. ska nog köpa en sån framöver...
Publicerat Oktober 17, 200718 yr 9,3x62 an är helt klart bästa alternativet.i rätt bössa stöter den inte mer än nån annan kaliber.Bra att gardera sig för framtiden när björnstammen ökar,känns bättre med en 9,3 i händerna än en 30-06 om det kommer en björn i fullt "FLÅS"...funkar alldeles utmärkt till mindre vilt också.gå ner i kulvikt om rekylen är besvärande,stor skillnad. kan tipsa om shultz larsen modell classic för 8995:-.grymmt fin bössa,helt rakt stockad,å erkänt god kvalitet. ska nog köpa en sån framöver... Hmmm, man ska träffa också för att fälla björnen, räcker inte med grov kaliber.