Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är angler

Featured Replies

Publicerat

Västerbottning av födsel (-66) och ohejdad vana ;) , hemmastadd i Skellefte-trakten, frånskild (singel) med två söner och en gård med tillhörande jaktmarker 2400 ha. Stuga vid Byskeälven med 11500 ha småviltsjakt tillgängligt.

Från ett långlivat släkte, min farmor och farfar är fortfarande i livet.

Har hållit på med älgjakt sedan 1995 och fågel- och rådjurs-jakt sedan 2000. En och annan räv och grävling har det väl också blivit.

Jagar med stående fågelhundar när säsongen tillåter (lövfällningen är guds straff till mänskligheten :( ). Börjar så smått ackumulera ett visst mått av erfarenhet när det gäller skogsfågeljakt.

Flugfisket är annars den röda tråden genom mitt liv (började som 9-åring), och jag har haft nöjet att flugfiska över hela världen (Japan, Nya Zeeland, USA, Kanada, Norge, Island, Finland, England etc. etc..).

För att citera en annan medlem av jaktsidan "Den 25 augusti är viktigare än Julafton". Jag har en riktigt duktig (mer hennes förtjänst än min :blush: ) stående fågelhund av rasen Gordon Setter och en som kan gå vilse på en fotbollsplan :P

Annars så är det viner, matlagning, svamp, bär, träning och fotografering som upptar tiden mellan barnen, fisket, jakten och jobbet (Civilingenjör, Business Development, Sales Executive - Telecom, resor...resor...resor). Om jag räknar dagar där jag försöker spendera minst 2 timmar i skogen så är nog dessa runt 150 st per år.

Min dröm är att få gå i pension innan 55 års ålder.

Tycker att Jaktsnack är ett helt ok forum, troligen tack vare just tonen, sakligheten och det faktum att det är underförstått att vi ska sköta oss och inte inbjuda till s.k. "flame wars".

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:D

Publicerat

Välkommen hit och av "rätt" årgång samt flugfiskare  ;D Kan inte bli bättre  ;D

Publicerat

;D..Välkommen angler!.... härligt med fler flugfiskare på denna sida!...  ;D.... å att du e en vin älskare!.. tja!.. de gör inget de heller!...  ;D ;)

Mvh ThomasMamre!.

Publicerat

Hej på dig och välkommen hit!

Publicerat

Välkommen hit  ;D

Publicerat
  • Författare

Jag tackar för välkomnandet!

Hade visserligen hunnit fuska igång "postandet" av inlägg innan jag fann denna tråd, men bättre sent än aldrig :)

Publicerat

Välkommen :D :D

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Välkommen hit! ;D

Publicerat

välkommen hit :)

Publicerat

Välkommen hit, glöm inte att komma på vår klappjakt

Kolla in under viltvård

Publicerat
  • Författare

Hade definitivt varit kul, men jag är tyvärr bortrest den helgen :(

Publicerat

Hej och välkomen hit!

Vilka viner håller du som favorit till älg  & rådjur, känner att det är dax att botansiera lite mer i ämnet, rullat runt på spanskt, franskt och italienskt ett tag nu, ala har sin charm men håller bra viner från Haut medoc högt.

Publicerat
  • Författare

Hej,

Jag skrev ett inlägg under tråden http://jaktsnack.se/index.php?topic=7060.0;all, men tycker att det blev ett intetsägande inlägg. Så jag tar och svarar på din fråga.

Favoriter ja, det blir lite speciellt p.g.a. att jag lägger ganska mycket pengar på kvalitativt vin. Men, om jag skulle välja ett idag (som inte kostar en förmögenhet) så får det nog bli Vasse Felix Shiraz 2004 från Australien (nr 97861 på bolaget) eller The McRae Wood Shiraz 2003 från Australien (nr 97912 på bolaget), dock ska du ha med i bilden att jag lagrar mina viner, varför dom antagligen smakar lite annorlunda än de du köper direkt. Sedan får man ju erkänna att smak är något personligt (och dessutom föränderligt, jag gillar andra viner idag än för 5-10 år sedan).

Generellt så föredrar jag Shiraz och Syrah (i princip samma) till vilt men dricker också gärna en Amarone (Valpolicella) under samma förutsättningar.

Ett billigt men bra alternativ skulle vara Peter Lehmann The Barossa Shiraz (nr 16381 på bolaget).

Om du har helt obegränsat med finansiella medel: Penfolds Grange 1999 (nr 6183 på bolaget)

Publicerat

Välkommen! ;D

• 1 year later...
Publicerat
  • Författare

Uppdaterad.

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

välkommen ;)

Publicerat

Välkommen!

• 2 weeks later...
Publicerat

Lite sen men dock: Välkommen hit!

Fast jag vet inte riktigt hur du hinner med allt det roliga ute i skogen och vid älven när du har så fullt i almanackan på grund av jobbet!?

Men du kanske är en av de lyckliga som hittat mer än 24 timmar/dygn.. :lol:

Publicerat

Välkommen :D

Publicerat
  • Författare
Lite sen men dock: Välkommen hit!

Fast jag vet inte riktigt hur du hinner med allt det roliga ute i skogen och vid älven när du har så fullt i almanackan på grund av jobbet!?

Men du kanske är en av de lyckliga som hittat mer än 24 timmar/dygn.. :(

Jag sover väldigt lite, för lite enligt nära och kära. Sen försöker man ju nyttja de semesterdagar man har till jakt och fiske, det underlättar förstås enormt att barnen också gillar jakt och fiske.

Publicerat

Välkommen :(

• 2 months later...
Publicerat

Lövfällningen är inte alls guds straff, den sållar bara bort dom mindre bra hundarna.