Publicerat Oktober 18, 200718 yr Det känns härligt att fälla vilt för egna hundar.Varifrån har du skaffat hunden (såg ut att vara en korthårig tax, eller såg jag fel?) Jaktmaffians. Ja det är korthårs tax.
Publicerat Oktober 18, 200718 yr En Torsdagsjakt är ju aldrig fel.. tre djur blev det denna dag varav ett stänkdjur Som ni vet kör jag mest oneliners så jag låter Thomasmamre berätta om sin stora dag i sin dagbok istället ;D Jansson
Publicerat Oktober 18, 200718 yr En Torsdagsjakt är ju aldrig fel.. tre djur blev det denna dag varav ett stänkdjur Som ni vet kör jag mest oneliners så jag låter Thomasmamre berätta om sin stora dag i sin dagbok istället ;D Jansson :-* :-* :-*... Gjort!...... :-* :-* :-* :-* Mvh
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Under dagens klövviltsjakt sköts ett smaldjur för min lilla vessla. Både bästa polaren och hunden ser tämligen nöjda ut efter väl utfört arbete (se nedan). "Tyvärr" var det ett alldeles strålande väder som gjorde det svårjagat. På 14 skyttar och 2 hundförare blev resultatet magert. Viktigast var dock att vi hade en fin och gemytlig dag i det vilda.
Publicerat Oktober 20, 200718 yr ;D Grattis till ett bra jobb av din hund!.. ;D... å även till skytten!.. mvh
Publicerat Oktober 21, 200718 yr ;D Grattis till ett bra jobb av din hund!.. ;D... å även till skytten!.. mvh Tackar! Det var extra trevligt att polarn fick skjuta då han inte fått många chanser än i år. Han brukar normalt sett vara en av de gitigaste i jaktlaget. Förhoppningsvis är han med i matchen igen...
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Var bort bjuden på en kombinations jakt i går. Under dagen jagade vi med två tyskar, en basset och en dreverkorsning. I bland blir jag illsk och besviken på min taxtik som är dryga året. Men nu när jag har vart med om detta, fan va bra min tax är.... Föressten det skjöts en räv.. (stänk räv.) :
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Då har vi vart ute för tredje gången denna veckan, det blev älg-obs och en radda med fina drev,dock sköt svågern en tvärbom på 5meters håll men revancherade sig i nästa drev då ett kid kom i famnen på honom! Facit: fyra djur denna vecka varav tre för hunden. Nu blir det nog lugnt i veckan tror jag, sen laddar vi för Lördagen hos Mamre i Månkarbo. Hare´bra - (Rådjur bättre) Jansson & Sally
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Tack Jonsson, ja det verkar ju som att man blivit degraderad till fotograf denna säsongen :- ;D ;D
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Kul Jansson att jycken funkar, min är väldigt ojämn för tillfället :- MVH
Publicerat Oktober 22, 200718 yr Ja nu har hon gått riktigt bra ett tag, men jag hade lite oro strax innan säsongen när hon var skendräktig, då var det en väldigt kontaktsökande hund men det har släppt, det är nog så överlag att det går upp och ner och man dömer ut kräket lite snabbt ibland :- Saurus kommer nog överbevisa dig snart. Själv är jag mer sugen på att komma och göra ett test-släpp vid din spridare nångång för att se om hon har Grisfrossa, eller om det finns hopp om framtiden vad det gäller detta för oss mer eller mindre outforskade vilt : //jansson
Publicerat Oktober 22, 200718 yr ;D.. Grattis Sally!... :-* :-*..... ja ja du e dutti du osså Jansson!... MVh
Publicerat Oktober 22, 200718 yr Kul Jansson att jycken funkar, min är väldigt ojämn för tillfället :-MVH Ta det lugnt MKJ. Hunden är inte så gammal ännu. Vet inte hur snabbt en wachtel blir mentalt färdig men svinen kräver sin "man".
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Hur snabbt en Wachtel blir mentalt färdig i förhållande till andra hundar vet jag ej men jag vet ett par andra hundar av annan ras som börjat bry sig i gris först fjärde eller femte säsongen och då prioriterat dem, så hoppet finns ju allltid! //j
Publicerat November 5, 200718 yr Lördagens jakt slutade ganska lyckat då det sköts två rå för min vessla. Ett kid och en sexa varav husse sköt bocken som gjorde halt efter att en 200gr Hornady SP hade passerat lungorna. http://i85.photobucket.com/albums/k56/Kindbo/radjur/071103red.jpg[/img]
Publicerat November 5, 200718 yr I lördags var jag och Sally på besök hos Hylsan med vänner, vi hade en trevlig dag med Dreverdrev och Wachtelröjning!! Ett Rådjur sköts för Hylsans Drever och senare blev en bock skjuten för Sally, Bocken gick dock vidare en bit tills Sally hann ifatt och ändade jakten, därefter fattade hon ståndskall tills jag var framme efter några minuter strålande enligt mitt tycke I Söndags blev det hemmabana. Vi hade en Australiensare med som observatör, i första såten bär det i väg en tjur på sex taggar rakt på honom och stannar på 12 meter och blänger på honom innan den rusar vidare, därmed var hans dag gjord ;D ;D Själv sköt jag ett kid i sista såten för dagen !!! Ha det! /Jansson
Publicerat November 5, 200718 yr MR Oneliner har blivit Mr Multiliner : Kul och grattis till dig. Jagar du med Zodian?
Publicerat November 5, 200718 yr Jäklar vad kul det måste varit för Aussi´n Grattis till trevliga och givande jakter.........Fasen Sally går bra nu! //Roggman66
Publicerat November 5, 200718 yr Ja jävlar vad många rader det blev Drillingen får jag inte fingra på :'( men jag har ju Brno-kombin, kanske inte i paritet med Zodian ;D men va fan nån dag ska gubben luras ;D Själv då? skjutit nån gris genom köksfönstret nu när du fått en febertopp Hare bra /J
Publicerat November 18, 200718 yr Tänkte skicka in en jakt här i o med att de var lite dött i denna tråd Sköt min första dubblé idag, get och kid fick hagel på (o)trygga 10 m. 10 åriga taxen Molly ömsom stötte och drev rådjuren i pass, finns mkt rådjur här så drevet vart lite knackigt! Gokväll!
Publicerat November 18, 200718 yr Se, där var det ju en bild från tillställningen.. Grattis igen!! Mvh